גישה לאינטרנט בזמן טיסה היא כבר אינה חלום

WiFi OnBoardבמהלך הטיסה מלאס וגאס לסולט לייק סיטי, התנסיתי לראשונה בשירות של חברת Gogo Wireless, המאפשר גישה לאינטרנט בעת הטיסה עצמה.

הטכנולוגיה העומדת מאחורי השירות היא פשוטה למדי – במטוסים עצמם מותקנות נקודות גישה אלחוטיות (WiFi) המחוברות להתקן תקשורת מרכזי המקשר את המטוס לצמתי תקשורת (ATG) הממוקמים על האדמה.

השירות של Gogo מוצע היום בכ-2,000 מטוסים השייכים למרבית חברות התעופה האמריקאיות הגדולות כמו Delta ו-United, והוא מכסה את כל איזור צפון אמריקה.

על המטוס עצמו, התשלום עבור השירות של Gogo יכול להתבצע במספר מסלולים.  עלות חיבור יומי לשירות עולה $15 ומנוי חודשי עולה בין $40 ל-$50, בתלות במספר חברות התעופה בהן נעשה שימוש במהלך התקופה.

השירות זמין לכל התקן WiFi מהרגע שהמטוס משייט בגובה של 3 ק"מ מעל פני הקרקע.  בשלב זה הופכות נקודות הגישה של Gogo במטוס לפעילות וכל אחד יכול להתחבר אליהן.

בנוסף למסלולי התשלום הרישמיים של GoGo, ניתן למצוא ברשת אין סוף קופונים ומבצעים שניתן להתחבר באמצעותם לשירות – במיוחד באתרים של חברות התעופה.  כך למשל כל מי שרוכש מחשב Chromebook מקבל "כרטיסיה" חינמית המאפשרת 12 שימושים בשירות וטיסה זו היתה הזדמנות מצויינת לנצל הטבה זו.

ההתחברות לשירות של Gogo פשוטה מאוד – לאחר שהמחשב איתר את נקודת הגישה במטוס, יש להפעיל דפדפן ולהכנס ל-Captive Portal של Gogo.  בשלב זה יש לרכוש מינוי יומי או להקליד את פרטי המנוי החודשי ותוך שניות ספורות החיבור לאינטרנט הופך להיות פעיל.  מרגע זה ניתן לגלוש באתרי אינטרנט, לשלוח ולקבל דואר אלקטרוני, להתעדכן ב-Facebook וב-Twitter ולנהל התכתבויות עם אנשי קשר באמצעות Messenger.

המהירות של שירות ה-Gogo אינה מדהימה ואינה מאפשרת צפיה חלקה בסרטים ב-Youtube או ניהול שיחות וידאו בסקייפ ושירותים דומים.  מספר בדיקות מהירות בסיסיות שבצעתי באמצעות SpeedTest העלו זמני פינג של למעלה מ-300ms, מהירות הורדה של כ-1.5Mbps ומהירות העלאה של 400Kbps.  אלה אינן תוצאות מדהימות אבל בהתחשב בעובדה שהן מושגות בגובה של כ-9 ק"מ מעל פני הקרקע כאשר המטוס משייט במהירות של כ-650 ק"מש – זה יותר מסביר.

הטיסה שלי מלאס ווגאס לסאלט לייק סיטי נמשכה קצת יותר משעה והשירות של Gogo היה זמין בה כ-50 דקות בלבד.  עלות של $15 עבור משך זמן זה היא די גבוהה ובפועל מעט מאוד אנשים סביבי עשו שימוש בשירות.  יחד עם זאת, אם היה מדובר בטיסה פנים ארצית ארוכה, יחס עלות התועלת משתפר, במיוחד למי שאינו יכול לוותר על חיבור האינטרנט שלו ליותר משעה או שעתיים.  לסיכום – השירות אינו זול אבל בהחלט שימושי.

2 תגובות לפוסט “גישה לאינטרנט בזמן טיסה היא כבר אינה חלום”

  1. אני טסתי בין וושינגטון די.סי ללאס וגאס (טיסה של כ-5 שעות) והיה לי WIFI של GOGO על הטיסה – היה פשוט נהדר (ביחד עם שקע החשמל שהיה לי במושב).

  2. שמעון בתאריך 29 בינואר, 2014 בשעה 12:35

    בחברת טורקיש השירות מוצע כבר היום כבסיס ללא רכישה של מינוי וכדומה. בחלק מהמטוסים כבר ניתן לגלוש חופשי בwifi פתוח במטוס בטיסות טרנסאטלנטיות, לא רק בקליטה מהאדמה.

השארת תגובה