האם Satya Nadella הוא ה-CEO החדש של מיקרוסופט?

Satya Nadellaבשעות האחרונות מתגברות השמועות האומרות כי סאטיה נאדלה (Satya Nadella) עומד להתמנות כ-CEO החדש של חברת מיקרוסופט.  אם השמועות הללו אכן יתאמתו ונאדללה יהיה זה שיחליף את סטיב באלמר, יהיו אלה חדשות מצויינות עבור מיקרוסופט.

נאדלל, יליד הודו, הצטרף לחברת מיקרוסופט לפני 22 שנה ומכהן כיום כנשיא הקבוצה האחראית על תחום המוצרים הארגוניים (Enterprise), כלי הפיתוח ושירותי הענן של החברה.

בבורסת השמות של המועמדים להחליף את באלמר עלו בחודשים האחרונים שמות רבים, הן מחוץ למיקרוסופט והן מתוכה.  כך למשל מנכ"ל חברת המכוניות פורד, אלן מולאלי (Alan Mulally) כבר הודיע שאינו מעוניין בתפקיד ואילו סטיב מולנקופף (Steve Mollenkopf) מונה, במהלך חוסם, לנשיא חברת Qualcomm.

נשיא נוקיה – סטפן אילופ (Stephen Elop) שהפכה בחודשים האחרונים לחטיבה של מיקרוסופט, כבר אינו נחשב מועמד ראלי וכך גם המועמדים מתוך מיקרוסופט – טוני בייטס (Tony Bates), מנהל הפיתוח העסקי של החברה וקווין טרנר (Kevin Turner), מנהל התפעול שלה.

היתרון הגדול של נאדלה מובנה בכך שבשנים האחרונות הוא לא היה מעורב בכשלונות העיסקיים הגדולים של מיקרוסופט – Windows 8, מחשבי ה-Surface ו-Windows Phone.  מוצרים אלה לא נשקו לחטיבה אותה הוא ניהל ושמו לא דבק בהחלטות השגויות שהתקבלו בתחומים אלה.

התוצאות הרבעוניות האחרונות שפרסמה מיקרוסופט בתחילת השבוע הוכיחו פעם נוספת את עצמתה של החטיבה אותה נאדלה מנהל – לעומת הירידה במכירות של Windows (כ-3%) ו-Office (כ-24%), מכירות מוצרי השרתים גדלו בכ-10%, כאשר מספר הרישיונות שנמכרו לשירותי הענן של החברה (Office 365 ו-Azure) גדל בכ-100%.

כל הנתונים הללו מציבים את נאדלה בעמדת פתיחה מצויינת כמחליף של סטיב באלמר.  הדירקטוריון של מיקרוסופט יתכנס, ככל הנראה, בתחילת השבוע הבא ולנו נותר רק להמתין ולראות מה תהיה החלטתו.

השארת תגובה