משרד התקשורת מורה לספקיות התקשורת ליישם IPv6

משרד התקשורת העביר היום לספקיות האינטרנט וחברות הסלולר תוכנית סדורה, המחייבת אותן להתאים את שירות האינטרנט שהן מספקות לציבור, לפרוטוקול IPv6.

התוכנית היא הדרגתית ותיתפרס על פני 4 שנים כאשר בשלב הראשון, תוך 12 חודשים מיום כניסת התוכנית לתוקף, על החברות להתאים את המערכות הטכנולוגיות שלהן לפרוטוקול זה.

בשלב השני, שיתפרס על פני 6 חודשים נוספים, יהיו החברות חייבות לספק כתובת IPv6 ללקוחות שיבקשו זאת.  בתקופה זו יבחנו החברות את השפעת המעבר על הרשת, המנויים וציוד הקצה. בשלב השלישי, החל מהחודש ה-18, תתבצע העברה יזומה של הלקוחות שתסתים תוך לא יותר מ-4 שנים.

ההחלטה על המעבר מתבצעת לאחר שבאוקטובר 2018 פירסם משרד התקשורת שימוע בנושא המעבר לפרוטוקול IPv6.  שימוע זה הוא תוצאה של מסמך מדיניות מפורט שפירסם איגוד האינטרנט בנושא ויום עיון שערך האיגוד, שבו השתתפו בכירי משרד התקשורת ונציגים מכל חברות התקשרות בישראל.

השימוע הועבר לציבור ולכל בעלי הרישיונות והמשרד קיבל תגובות הן מהציבור ומהחברות בזק (כולל בזק בין לאומי), הוט (כולל הוטנט), סלקום, פרטנר, פלאפון, גולן, סלקט (מפעילת WE4G) ומאינטרנט רימון ישראל.

לאחר בחינת המסכים שהתקבלו במשרד בעקבות השימוע, הוחלט לבצע את המעבר לפרוטוקול IPv6 באופן הדרגתי ומבוקר באופן שיאפשר לחברות התקשורת לבצע תכנון ובדיקות, וכן על מנת להכשיר כוח אדם וזאת בהתחשב במשאבים ועלויות יישום המעבר.

את המסמך המלא של התוכנית אפשר למצוא כאן.

תגובה אחת לפוסט “משרד התקשורת מורה לספקיות התקשורת ליישם IPv6”

  1. צביקה ברק בתאריך 3 ביולי, 2019 בשעה 14:38

    אולי אפשר קצת הסבר על הפרוטוקול? כיצד זה משפיע על הצרכן הסופי?

    תודה.

השארת תגובה