הוט מציעה חבילה של 500M ללקוחות פרטיים

חברת הוט הודיעה היום על תחילת השיווק של תשתית אינטרנט במהירות 500M גם ללקוחות פרטיים.  עד היום המהירות הזו הוצעה רק ללקוחות עיסקיים והרחבתו לשוק הפרטי, מגדילה את הפער בין הוט לבזק שמספקת ללקוחותיה, לכל היותר, מהירות של 100M בלבד.

על מנת לתמוך במהירות הזו, הוט תספק ללקוחות שלה נתב משולב המכונה HotBox 4, בעל 4 כניסות LAN של 1G ותמיכה באלחוט בתקן AC.  המחיר של חבילת המהירות הזו יהיה 99 שקל ל-3 החודשים הראשונים, שלאחריהן המחיר יעלה ל-129 שקל.  לקוחות הטריפל של הוט, שיבקשו לשדג את המהירות שלהם, יצטרכו לשלם תוספת של 20 שקל לחודש.

השקת החבילה החדשה מעוררת חששות כיוון שבכך הוט מביאה את התשתית שלה לניצול מקסימאלי.  התקן הטכני עליו מתבססת הוט הוא DOCSIS 3.0 ומהירות של 500M היא הגבוהה ביותר שניתן לספק באמצעותו.  במידה ולקוחות רבים של החברה יעברו לחבילה זו, עלולה הרשת של הוט שלא לעמוד בעומס.

המשמעות המעשית היא שבשעות מסויימות – בעיקר בערבים ובסופי שבוע – התשתית של הוט תהיה חנוקה ותתקשה לעמוד בעומס.  מצב זה יביא לכך שלקוחות רבים לא יוכלו לקבל את המהירות המובטחת להם בחבילה.

מה שבמיוחד מרגיז בחבילה הזו היא מהירות העלאה המוצעת – 10M בלבד.  כלומר בעוד שמהירות ההורדה המקסימאלית ברשת הוט עולה פי 2.5 (מ-200M ל-500M), מהירות ההעלאה עולה רק פי 2 (מ-5M ל-10M).  הפער הבלתי סביר הזה נובע בעיקר מהרצון של הוט להמשיך ולשמר את "הפרה החולבת" שלה – הלקוחות העיסקיים המתחברים במהירויות סימטריות העולות ממון רב.

בחודשים האחרונים חברת הוט סובלת מנטישה המונית של לקוחות לרשתות הסיבים של פרטנר וסלקום.  ברשתות אלה ניתן היום לקבל, בעלויות אטרקטיביות ביותר, מהירויות גבוהות בהרבה, במיוחד בערוץ העולה. כך למשל במחיר של כ-100 שקל לחודש ניתן לקבל בפרטנר חיבור מבוסס סיב אופטי במהירות של 1G בהורדה ו-100M בהעלאה – פי 10 יותר מהוט.

לצערי הוט ממשיכה לחשוב רק שיווקית ומקווה שלפמפם הודעות לעיתונות על 500M (נתון שמרבית הלקוחות אינן מבינים את משמעותו), בעוד שהיא מתעלמת באלגנטיות ממהירות ההעלאה, הוא מהלך שיעצור את הנטישה ההמונית לקוחות לרשת הסיבים של פרטנר וסלקום.  לדעתי, היא טועה וככל שהפריסה של פרטנר וסלקום תתרחב, היא תגלה שהלקוחות פשוט מצביעים ברגליים.

זה אמנם עולה כסף ושוחק את השורה התחתונה, אבל הוט חייבת לצאת מהקופסא שלה, להציע גם ללקוחות הפרטיים שלה מהירות העלאה יותר משמעותית ובמקביל, לשדרג את התשתיות שלה ל-DOCSIS 3.1 – מהלך שיאפשר חבילות מהירות יותר.

תגובה אחת לפוסט “הוט מציעה חבילה של 500M ללקוחות פרטיים”

  1. רועי בתאריך 13 במאי, 2019 בשעה 23:04

    אתה צודק לגמרי.
    היום אני בוחר ספק תשתית לפי מהירות ההעלאה ולא ההורדה.

    למזלי סלקום הגיעו לבניין שלי ובאמת עם העלאה של 100 Mbps החיים תענוג.

    אני מקווה שסלקום ופרטנר ייצברו מספיק לקוחות לפני שבזק והוט יתעוררו.
    ככה שיהיה להם מספיק אוויר לנשימה לקרב המחירים שיגיע.

השארת תגובה