בזק מתחילה לשווק נתב חדש

חברת בזק החלה לשווק בימים האחרונים נתב חדש החורג מדפוס הפעילות אליו התרגלנו בשנים האחרונות.  את תחילת השיווק מלווה בזק בפרסומת טלוויזיונית בכיכובם של עומר אדם וגידי גוב.

עד היום, כל הנתבים המשולבים שבזק שיווקה ללקוחותיה, התבססו על דגמים קיימים של חברות בין לאומיות, ביניהן D-Link, נטגיר, Vtech ו-T&W, כשרק הקושחה שלהם (firmware) הותאמה לדרישותיה של בזק.  בדגם החדש בזק נקטה גישה חדשה בה היא אפיינה הן את הצורה החיצונית, הן את החומרה והן את הקושחה של הנתב.

התוצאה היא נתב משולב חדשני, שאינו דומה לשום מוצר אחר שניתן למצוא היום בשוק, כשבזק היא זו שאחראית לכל תהליך העיצוב וההנדסה, ורק היצור שלו נעשה על ידי קבלן משנה (ODM).

התכנון של בזק הופך את הנתב החדש – המכונה Be – לנקודת הקשר בין הרשת הביתית של המשתמש אל העולם החיצוני, תוך שהוא תומך בטכנולוגיות קיימות ועתידיות שהחברה תציע ללקוחותיה.

לדברי בזק, ה-Be יספק ללקוח קפיצת מדרגה משמעותית בחוויית השימוש השוטפת המאפשר תפעול עצמי פשוט, המנוהל על ידי אפליקציה יעודית המותקנת בטלפון החכם ובנוסף, התאמה לטכנולוגיות ה-Wi-Fi וה-Mesh העדכניות ביותר.

הנתב מספק למשתמש מנגנוני הגנת סייבר ובית חכם ואפשרות להרחבת יכולתו של הנתב באמצעות אפליקציות מבוססות שרת (Container).  במסגרת האפליקציה יכולים ההורים לשלוט על פרמטרים רבים ולאפשר לבני הבית גלישה בשעות מסויימות וגישה לשירותים ספציפיים.  האפליקציה גם מאפשת שליטה על מגוון רחב של סנסורים (IoT) שבזק מספקת – מצלמות, גלאי דלת, גלאי תנועה, מתגי תריס, וכיוב'.

האלמנט הבולט ביותר בנתב החדש הוא העיצוב יוצא הדופן הכולל חורי אוורור בצורת הלוגו של בזק וחזית דמויית העץ, המאפשרת למקם את הנתב במרכז הבית מבלי שהוא יראה שם כמו אביזר טכנולוגי חריג.

על מנת לתרום ליכולת זו לנתב יש רק נורת לד קדמית אחת, גם היא בצורת הלוגו של בזק, המאירה באחד מ-4 צבעים שונים הנותנים חיווי על מצבו.  השימוש בלד אחד בלבד פותר את תופעת "אורגן האורות" המאפיין נתבים רבים הכוללים מספר רב של נורות לד המהבהבות בצבעים שונים.

הנתב מציג יכולת אלחוטית המקוטלגת כ-AC1600 – כלומר מהירות של 300Mbps בתדר 2.4Ghz ומהירות של 1.3Gbps בתדר 5Ghz.  הנתב משיג יכולת זו על ידי שימוש בתצורה של אנטנות פנימיות – 2 לתדר הנמוך ועוד 3 לתדר הגבוה.  בשלב זה הנתב אינו תומך בטכנולוגית MESH אבל בזק מבטיחה שתמיכה כזו וכן לוויניים התואמים ל-Be, יוצגו במהלך השנה.

בזק פיתחה את הנתב כך שיתאים לכל טכנולוגיות ה-xDSL הקיימות כמו VDSL, ‏+VDSL, ‏Vectoring ו-G.Fast.  מתוך ראיה ארוכת טווח, הוא גם תומך בחיבורים אופטיים (SFP) שיהפכו רלוונטים כשבזק תפעיל את תשתית הסיבים שהיא פרסה בשנים האחרונות.

מבחינה טכנית הנתב מתבסס על מעבד ARM כפול ליבה A9 הפועל במהירות של 1Ghz אליו משודך זכרון RAM בנפח 512MB.  כל יציאות ה-LAN של הנתב תומכות ב-1G והוא כולל כניסת USB 3.0 אחת.  מקור המתח של הנתב הוא ספק במפרט של 12V/2A.

הנתב זמין באופן מיידי ללקוחות חדשים וקיימים של בזק הנמצאים בשירות VDSL.  העלות החודשית של הנתב החדש 12.9 שקל לחודש, כשלקוחות קיימים המעוניינים בהחלפת הציוד הקיים אצלהם, נדרשים לתשלום חד פעמי של 99 שקלים.

8 תגובות לפוסט “בזק מתחילה לשווק נתב חדש”

  1. היה כדאי למחוק את הסיסמה בתמונה של תחתית הנתב…

  2. צביקה בתאריך 31 ביולי, 2018 בשעה 13:58

    שלום נטצ'יף.
    האם השתמשת בראוטר החדש?
    שמעתי תלונות על מגוון תקלות משונות שיש בו. אשמח לקרוא סקירה אוביקטיבית של מעלותיו וחסרונותיו בפועל, מעבר למפרט היבש, מאדם "מבין עניין" שהתנסה בו לאורך שבוע (פלוס).

    תודה רבה

  3. חיבור האינטרנט שלי מבוסס על HOT כך שאין לי אפשרות מעשית לבדוק את הנתב. בנוסף, בזק גם לא הציעו לי את העניין. כמוך, גם אני שמעתי על בעיות ותקלות אבל עד שלא אבדוק את הנתב באופן אישי אני לא יכול להביע על כך דעה.

  4. רשמת כלום ושום דבר

    חוות דעת אישית אפשר לקבל בבקשה?

  5. כאילו… לא רשמת כלום ושום דבר. רשמת המון.

    אבל תאכלס מה שמעניין באמת זה חוות דעת, וביקורת האם שווה את זה או האם tplink ב200 שקל עם DDRWRT עדיף

  6. חבל שלא טרחת לקרוא את התגובות הקודמות שלי בנושא – התייחסתי שם לחוות הדעת האישית שלי לגבי המוצר הזה. בכל מקרה, אני לא מכיר שום נתב VDSL של TP-LINK ב-200 שקל שגם תומך ב-DD-WRT.

  7. Sorry for English.
    I had the v-tech ac router, it died and bezeq pushed the Be. Not as good. The Be hides too many things. So far i cannot figure outut how to enable my dyn dns that was built in to the V-Tech. Port forwarding is also not as good.
    Generally not very happy.

  8. שלום.
    אני יודע שאפשר בנתב BE של בזק לכבות את הWIFI דרך הממשק בכתותב 10.0.0.138.
    השאלה היא האם אפשר לכבות גם את השידור של הנתב לרשת IOT בתדר 900MHZ דרך הממשק, ואם כן , איפה בממשק זה נמצא?
    תודה מראש
    עמיר

השארת תגובה