שנת 2013 היתה שנה מצויינת למחשבי Chromebook

LG_ChromeAIOשנת 2013 היתה שנה מצויינת עבור מחשבי ה-Chromebook – על פי נתוני חברת המחקר NPD עלה נתח השוק של מחשבים אלה בארה"ב מכמעט אפס מוחלט ל-21%!  המשמעות היא שמבין כל 5 מחשבים ניידים שנמכרו בשנת 2013 בארה"ב, אחד היה Chromebook.

הרבה גבות הורמו כאשר כתבתי, רק לפני שלושה חודשים, שה-Chromebook של חברת סמסונג הוא הפופלרי ביותר ברשימת המחשבים הניידים הנמכרים ביותר ב-Amazon.  הצצה ברשימה המעודכנת של הימים האחרונים תגרום לעוד כמה גבות להתרומם – ב-6 המקומים הראשונים של אותה רשימה ממוקמים כרגע 3 (ובמילים – שלושה) מחשבי Chromebook, כאשר שניים מהם תופסים את המקום הראשון והשני.

ההצלחה המסחררת של מחשבים אלה אינה מקרית – הרי בכל מקרה מרבית השימוש במחשב הוא באופן מקוון לצורכי גלישה.  לצרכים אלה Windows היא over-kill שרק גורם לסיבוכיות מיותרת – תהליך הדלקה ארוך, צורך בעדכונים שוטפים, חשש מוירוסים וכיוב'.  לעומת זאת ההפעלה והשימוש ב-Chromebook הוא ממש משחק ילדים – המחשב נדלק תוך שניות בודדות, בדיוק למקום בו עזבנו אותו, כאשר הכיבוי שלו נעשה על ידי סגירת המסך.  דפדפן ה-Chrome המוכר הוא סביבת העבודה ויש עבורו אין סוף אפליקציות הרצות עליו, גם במקרים הבודדים בהם אין בנמצא חיבור זמין לאינטרנט.

בנסיעה הזו לארה"ב – שכללה הן את הטיול והן את תערוכת CES – החלטתי לבצע ניסוי ולקחתי רק את מחשב ה-Chromebook של סמסונג – ה-notebook שמריץ Windows נשאר בבית בישראל.  כל הפוסטים שפרסמתי בשבועיים האחרונים נכתבו עליו, כל התמונות שצורפו אליהם נערכו עליו (באמצעות pixlr-touch-up) ואת רוב השיחות הביתה נהלתי דרכו, באמצעות hangouts של גוגל.

במהלך הכנס הזדמן לי לבדוק כיצד מתנהג מחשב Chromebook כאשר אני מבצע אליו login בפעם הראשונה ולמרות שהתוצאה היתה די צפויה, עדיין נשארתי עם פה פעור.  תוך פחות מ-5 דקות, באופן אוטומטי לחלוטין, קיבל המחשב את התצורה הפרטית המלאה שלי הכוללת את רשימת ה-favorites שלי ואת אפליקציות ה-ChromeOS שלי.

Toshiba_Chromebookבמהלך התערוכה עברתי בין יצרני החומרה השונים ושאלתי לגבי התוכניות שלהם בנוגע למחשבי  Chromebook.  כמעט כולם השיבו לי שהם בשלבים כאלה ואחרים של פיתוח מחשבים מסוג זה.  הרצינית ביותר היא Lenovo שמתכננת לקראת הקיץ להתחיל לשווק מספר מחשבים כאלה, במגוון תצורות.  גם אצל ASUS שמעתי תוכניות כאלה.

חברת Dell מתכננת להתחיל לשווק מחשב נייד ראשון מבוסס ChromeOS כבר החודש ואילו טושיבה, תתחיל לשווק, ככל הנראה בחודש הבא, מחשב Chromebook בעל מסך בגדול 13 אינץ'.  במהלך CES החלה Acer לשווק מחשב נייד נוסף המריץ ChromeOS ואילו LG הציגה את מחשב ה-All in One שלה שמריץ ChromeOS (ראו תמונה ראשונה).

באופן שבו הדברים מתקדמים, מסתמן ששנת 2014 תהיה טובה ל-ChromeOS עוד יותר מזו שהיתה 2013.

5 תגובות לפוסט “שנת 2013 היתה שנה מצויינת למחשבי Chromebook”

  1. מאוד מעניין.
    איזה מעבדים משולבים במחשבי CHROME השונים ? האם כולם מבוססים על פלטפורמת חומרה זהה ? (אני מתכוון למעבד המרכזי והגרפי בעיקר)

  2. לפי מה שהצלחתי לברר כל המחשבים החדשים מבוססים על מעבדים של אינטל מהגרסא האחרונה (HASWELL). אמנם לא מדובר כאן על מעבדים מסדרת ה-I אלא מעבדים נמוכים יותר, אבל כיוון שמדובר כאן על OS מבוסס CHROME גם לא נדרש מעבד עוצמתי יותר מדי. רובם מגיעים עם 2GB של זכרון וחלקם עם 4GB. ה-SSD הוא של 16GB או 32GB. מהניסיון שלי גם 2G עם מעבד האינטל מספיקים לחלוטין.

  3. ממה שאני רואה SAMSUNG דווקא מבססת את רוב סדרת ה- Exynos כולל את סדרה 5 על מעבדי ARM (שתחרותיים משמעותית מול אינטל)

  4. תודה על הסקירה.
    איך לדעתך CHROMEBOOKS יכולים לשמש כמשחשבי מדיה (חיבור לטלוזיה, סטרימינג וכ"ו)?

  5. מבחינה טכנית אין שום בעיה לחבר CHROMEBOOK לטלוויזיה ולהזרים ממנו מדיה. ל-CHROMEBOOK יש יציאת HDMI וכמובן חיבור לאינטרנט. מה שצריך לזכור הוא שרוב ה-CHROMEBOOK מגיעים עם מעבדים חלשים ומעט זכרון כך שיכול להיות שהם יתקשו בהזרמה של תוכן HD.

השארת תגובה