האם פלטפורמת ה-IPQ של Qualcomm היא הבסיס ל-WRT 1900AC?

linksys_wrt1900ac-Fהשנה, אחרי העדרות של שנים רבות, בחרה חטיבת Linksys להציג את מוצריה על רצפת תערוכת CES.  ההצגה היתה אמנם תחת המטריה של חברת Belkin, שרכשה את החטיבה מ-Cisco לפני כשנה, אבל זו היתה הזדמנות לשוחח עם נציגים של החטיבה ולהתרשם מהמוצרים החדשים שלה.

את רוב העניין תפס, איך לא, הנתב החדש – WRT 1900AC – המעלה חיוך נוסטלגי על פניו של כל מי שהכיר את המוצרים המעולים של הסדרה הותיקה הזו.  באופן מפתיע, ולמרות שהנתב יהיה זמין רק בעוד כחצי שנה, היה הנציג של Linksys, עימו שוחחתי אתמול, מאוד גלוי וסיפק פרטים רבים על המפרט של המוצר.

פרט לנתונים עליהם כבר כתבתי בתחילת השבוע, הוא גילה לי שהנתב יגיע עם קושחה של Linksys המתבססת על OpenWRT ושהחברה מתכוונת לספק לקהילה כלים שיאפשרו לה לשכלל את הקושחה ולפתח עבורה אפליקציות.  לגבי המפרט הטכני, הוא אישר שהנתב יתבסס על מעבד כפול ליבה מבוסס ARM של Atheros (חטיבת הבת של Qualcomm העוסקת המעבדי תקשורת) הפועל במהירות של 1.2Ghz, שהוא יכלול 256MB של זכרון RAM ושנפח הזכרון לקושחה יהיה 128MB.

Qualcomm IPQ Routerהנתונים שסופקו על ידי הנציג של Linksys, ובמיוחד אלה הנוגעים לפיתוח אפליקציות שירוצו על הנתב, דומים להפליא לאלה שסופקו על ידי Qualcomm בהודעה לעיתונות על פלטפורמת ה-IPQ, שגם עליה כתבתי לפני מספר ימים.

בביקור בביתן של Qualcomm, פגשתי הבוקר את Kent שהציג את פלטפורמת ה-IPQ וענה על שאלות המבקרים.  את ההצגה הוא ביצע באמצעות נתב הכולל את מעבד ה-IPQ האמור, המופיע בתמונה משמאל.  זו אמנם לא הצורה המקובלת לנתבי WRT, אבל האם השימוש באותם צבעים הוא באמת מקרי?

Kent סרב להתייחס לשאלה הזו אבל לשאלות לגבי השימוש ב-OpenWRT, פיתוח האפליקציות והיכולת להרחיב את יכולתו של הנתב הוא ענה בהרחבה.  לדבריו הרכיב המפעיל את הנתב נמצא בבדיקה של מספר יצרניות נתבים גדולות ושהן בוחנות את כל נושא פיתוח האפליקציות.  הוא גם הדגים בפני מספר ישומים שפותחו עבור הפלטפורמה והופכים את הנתב מאמצעי תקשורת פשוט למכונה בעלת יכולת רבת עוצמה.

כך למשל הוא הציג בפני יישום של חברת Pogoplug המאפשר לגבות לענן של החברה את כל המידע האגור במחשבים ברשת הביתית. יישום נוסף שהוצג הוא של חברת של חברת Qustodio המפתחת מוצר לבקרת הורים שצריך לרוץ על כל מחשב ברשת הביתית.  כאשר האפליקציה רצה על הנתב עצמו, היא חוסכת את הצורך להתקין אותו על כל מחשב ובנוסף מספקת להורה אפשרות לנטר באופן מרכזי את כל הרשת הביתית.

כבר בעבר ניסו החברות המובילות בעולם הנתבים, כמו Linksys ו-Netgear, לבנות תשתית לפיתוח אפליקציות עבור הנתבים שלהן – ללא הצלחה גדולה.  חוסר התאימות בין סביבות הפיתוח של החברות והמורכבות שלהן, הרחיקו את המפתחים והיוזמה הזו דעכה לחלוטין.  באמצעות IPQ מנסה Qualcomm לפתח תשתית אחידה, שתתבסס על מעבדי התקשורת שלה, מה שיבטיח שאפליקציות שיפותחו עבורה ירוצו על נתבים של חברות שונות.  בשלב זה קשה לדעת אם יוזמה זו תצליח אבל כאשר ענק תקשורת כמו Atheros עומד אחריה, יש לה עתה סיכוי גדול הרבה יותר.

השארת תגובה