האם HOT אכן תספק שירותי אינטרנט?

כזכור, בתחילת חודש דצמבר בשנה שעברה קיבלה חברת HOT ממשרד התקשורת את הרישיון לאספקת שירות אינטרנט (ISP).

HOT הייתה להוטה זמן רב לקבל רישיון זה וניהלה עם משרד התקשורת קרב ארוך, שנמשך כשנתיים.

עם קבלת הרישיון, היה נראה שלא יחלפו אלא שבועות ספורים וגם HOT תתחיל לספק שירותי גישה לרשת האינטרנט.

אולם מאז קבלת הרישיון חלפה חצי שנה ולמרות זאת עדיין אין סימן אחד שמראה שאכן החברה עומדת לממש אותו ולספק שירותי אינטרנט.

לעיכוב הזה ישנן ככל הנראה מספר סיבות.

כזכור, לפני כחודשיים הצטרפה סטלה הנדלר לצוות הניהולי של פטריק דרהי והתמנתה כיו"ר HOT, אחרי שניהלה במשך זמן ארוך את 012.

לגברת הנדלר יש ניסיון עשיר בתחום אספקת האינטרנט והקשיים הכרוכים בכך – מחירים נמוכים, תחרות גבוהה, שירות לקוחות וכיוב' – ויתכן שהיא אינה רואה בתחום זה מנוף עיסקי גדול מדי.

בנוסף לכך, בתחום תשתיות האינטרנט, בו התחרות של קטנה יותר (בזק, חברת החשמל) יש ל-HOT סיכויי הצלחה טובים יותר.  יתכן וגברת הנדלר מעדיפה להשביח אותו במקום לקפוץ למימי התחרות הגועשים בתחום ה-ISP.

סיבה שלישית שיכולה להסביר את העיכוב היא זכייתה של מירס במכרז התדרים הסלולרי והמיזוג הצפוי שלה עם HOT.  מיזוג זה והצורך לבנות תשתית סלולרית חדשה מהווים אתגר גדול ויתכן ו-HOT אינה מעוניינת להיכנס לשני מיזמים גדולים במקביל.

ולבסוף, הרישיון שנתן משרד התקשורת ל-HOT הינו לחברת בת המכונה HOT.NET ולא ל-HOT עצמה.  על ידי כך מונע משרד התקשורת מ-HOT לספק שירות מרובע – טלוויזיה רב ערוצית, טלפוניה קווית, תשתית אינטרנט ואספקת אינטרנט ובעתיד אף שירות מחומש שיכלול גם סלולר.

תגובה אחת לפוסט “האם HOT אכן תספק שירותי אינטרנט?”

  1. שאלת וענית

    הרישיון שנתן משרד התקשורת ל-HOT הינו לחברת בת המכונה HOT.NET ולא ל-HOT עצמה. על ידי כך מונע משרד התקשורת מ-HOT לספק שירות מרובע – טלוויזיה רב ערוצית, טלפוניה קווית, תשתית אינטרנט ואספקת אינטרנט ובעתיד אף שירות מחומש שיכלול גם סלולר.

השארת תגובה