הטבלה אינה משקרת

בפעם השניה תוך פחות מ-6 חודשים מייקרת Orange את מחירי הגלישה הסלולרית שלה בעשרות אחוזים.

שורת הרפורמות הצרכניות שנכנסו לתוקף בשבועות האחרונים, כמו הורדת דמי הקישוריות וצמצום דרסטי של קנסות היציאה, מכרסמות בהכנסות וברווחים של החברות הסלולריות.  על מנת להתגבר על כך העלו החברות בחודש שעבר את המחירים של השירותים שעדיין לא הוכנסו למסגרת רפורמות אלה ואף עתרו לבג"צ בנושא דמי הקישוריות.

חברת Orange שבבעלות אילן בן דב, שהיא הממונפת ביותר מבחינה פיננסית מבין 3 החברות הגדולות, היא גם ככל הנראה האגרסיבית ביותר בהעלאות המחיר שלה.  בדיוק לפני 3 חודשים הראיתי כיצד העלתה החברה את מחירי הגלישה הסלולרית שלה פי 3.  והנה היום, הפתעה – המחירים עולים שוב בעשרות אחוזים נוספים.

הצצה בטבלה משמאל מדגימה העלאה זו:

  • החבילה הבסיסית שהיא בעלת נפח של 30MB ועלותה 38 שקל, קטנה לפני 3 חודשים ל-5MB ללא שינוי במחיר – ייקור של פי 6.  העלאה זו הפכה אותה ללא רלוונטית ובחודשים האחרונים היא כמעט ולא נרכשה.  על מנת לחדש את האטרקטיביות שלה, החל מהחודש גודל החבילה הוא 20MB – כלומר 33% פחות מגודלה המקורי אך לפני חצי שנה.
  • חבילת ה-150MB  שעלותה 58 שקל, אשר נעלמה כליל ב-11/2010, חוזרת אך גם הפעם גודלה הוא רק 100MB – שוב 33% פחות מגודלה המקורי לפני 6 חודשים.

שתי החבילות לעיל – הבסיסית וה-100MB – אמנם מתייקרות ב-50%, אך אלה אינן החבילות הדומיננטיות היום.  מי שעושה שימוש במכשירי Smart Phone כמו iPhone, אנדרויד, Blackberry או דגמי Nokia החדשים, זקוק לחבילות גלישה גדולות הרבה יותר וחברת Orange מייקרת גם אותן בלא מעט אחוזים.

  • חבילת ה-1G הפופולרית נעלמה וחבילת הכניסה לבעלי טלפונים חכמים היא עתה בגודל 2G.  חבילה זו מתייקרת אמנם רק ב-5 שקלים (מ-93 שקלים ל-98 שקלים) אבל כיוון שזו אופצית הכניסה היחידה, בפועל הייקור הוא גבוה הרבה יותר – 26% (כלומר 20/78).
  • חבילת ה-5G מתייקרת אף היא ב-20 שקלים והיא עולה היום 118 שקל (תוספת של כ-20%).

החבילה היחידה שעדיין מתומחרת באופן זהה היא החבילה ה-"לא מוגבלת" שעולה 148 שקל (שבפועל מוגבלת ל-15G).  את הפרטים לגבי כל החבילות ניתן למצוא באתר של חברת Orange – כאן.

המסקנה המתבקשת היא שהפיקוח ההדוק על מחירי השיחות וה-SMS "מאלץ" את החברות לייקר את מקורות ההכנסה האחרים שלהן.  הגידול המהיר במספר הטלפונים החכמים הופך את חבילות הגלישה לפופולריות הרבה יותר וכתוצאה מכך למקור הכנסה גדול יותר.  כיוון שתחום הגלישה עדיין לא זכה לטיפולו של הרגולטור עושות החברות בערוץ זה כרצונן.  חברת Orange כנראה גם סומכת על כך שזיכרונם של הצרכנים קצר והם לא ישימו לב להעלאות המחיר התכופות שלה.

אני אחזור להזכיר לכם את הנושא בעוד 3 חודשים.

2 תגובות לפוסט “הטבלה אינה משקרת”

  1. 10MB מתוך 30 הם שליש, כלומר 33%, ולא 50% כפי שנכתב. כמו כן, גם 50MB מתוך 150 הם שליש ולא חצי.

  2. […] הקבוע של Orange להעלות את מחירי הגלישה מדי כמה חודשים (כאן וגם […]

השארת תגובה