מעתה שמות תקני ה-WiFi יסומנו במספרים במקום באותיות

על מנת לפשט את השמות הנוכחיים והעתידיים של התקנים האלחוטיים, מציג ה-WiFi Alliance – ארגון התקינה הבין לאומי לתקשורת אלחוטית, גישה חדשה למתן שמות ומעתה ואילך, תקני ה-WiFi העיקריים יסומנו על ידי מספרים במקום אותיות.

כיום נתבים, נקודות גישה, כרטיסי רשת, מחשבים אישיים, טלפונים חכמים, ומוצרים אחרים התומכים בתקשורת אלחוטית מתויגים באמצעות צירוף האותיות של התקן הרלוונטי – למשל N,‏ AC או AX.

בעוד שמערכת שמות זו היא מדויקת ונוחה עבור משתמשים מנוסים, משתמשים חסרי ניסיון לא תמיד מבינים את המינוחים הללו, במיוחד כאשר הסטנדרטים עברו מסיומת בעלת אות אחת לסיומת הכוללת שתי אותיות.

כתוצאה מכך, לא תמיד השכילו הצרכנים לרכוש את השילוב הנכון של מכשירים המספקים את הביצועים הטובים ביותר.  כך למשל לא נדירים המקרים בהם רכש המשתמש מחשב חדש התומך בתקן AC אבל שכח לשים לב כי הנתב שברשותו תומך רק בתקן N.  כתוצאה מכך הוא לא הצליח להפיק את הביצועיים המירביים מהמחשב שרכש ופעמים רבות חשד שהציוד שרכש אינו תקין.

ה-WiFi Alliance מקווה שעל ידי שימוש במספרים, המציינים את הדור של התקן, במקום באותיות, בעיות מסוג זה ילכו ויתמעטו.  כתוצאה מהשינוי תקן N יכונה מעתה "דור 4", תקן AC – "דור 5" ותקן AX – "דור 6".  במקביל, ולמרות שהשימוש בהם כיום הוא אפסי, גם דורות ישנים יותר יקבלו סיפרור כך שתקן B יכונה "דור 1", תקן A – "דור 2" ותקן G – "דור 3".

בכוונת ארגון התקינה להציג מערך סמלילים (לוגו) שבהם ישולב מספר הדור ביחד עם סימן ה-WiFi.  בסמלילים אלה ניתן יהיה להשתמש הן על האריזות של הציוד, ובעתיד – הם גם ישולבו בבוכנה של המחשבים והטלפונים החכמים כך שניתן יהיה לדעת בקלות ובמהירות באיזה תקן מחובר המכשיר לנקודת הגישה.

יחד עם זאת, הסיפרור החדש של התקנים לא פותר את הבעיה המהותית יותר והיא האבחנה בביצועים השונים של הציודים, גם אם הם מאותו התקן.  כלומר על פי סטנדרט השמות החדש, נתב AC המקוטלג כ-AC1750 ונתב באותו תקן המקוטלג כ-AC1900 – יכונו שניהם כנתבים מדור 5.

לדעתי היה יעיל יותר אם ארגון התקינה היה בנוסף מאפשר לציין ביחד עם הדור גם את קיטלוג המהירות, זאת על ידי כתיבת מספר הדור, סימן נקודה ואחריה הקיטלוג – למשל 5.1750 או 5.1900.

3 תגובות לפוסט “מעתה שמות תקני ה-WiFi יסומנו במספרים במקום באותיות”

  1. מעניין, תודה. אולי כדאי להפנות את ההצעה שלך לארגון התקינה..

  2. ההצעה שלך לא טובה כי אינה נכונה,
    יש לסמן כמות אנטנות בכל תקן ולא סיכום מהירויות אליהן ניתן להגיע בתיאוריה בלבד.

  3. […] חברת TP-Link ניצלה את תערוכת CES 2019 והציגה שורה ארוכה של מוצרים, ובכלל זה גם נתב בטכנולוגית MESH, התומכים בתקן 802.11ax (הידוע גם בשם תקן 6). […]

השארת תגובה