בזק Free WiFi – הסוף

קצת יותר משש שנים לאחר שהוכרז, חברת בזק מודיעה ללקוחותיה על הפסקת שירות בזק Free WiFi.  שירות זה איפשר ללקוחות תשתית האינטרנט של חברת בזק לגלוש גם מחוץ לבית, במודל של "כלכלה שיתופית".

על מנת להנות מהשירות, היה על הלקוח להסכים לשתף כ-10% מרוחב הפס של חבילת הגלישה שלו ובתמורה, הוא יכול להתחבר לרשתות אלחוטית של לקוחות אחרים שעשו כך, ולגלוש בחינם בכל מקום בארץ בו יש מופעלת רשת פעילה.

את ההסכמה לכך היה צריך לעשות באמצעות אתר אינטרנט שתמונתו מופיעה בראש הכתבה.  כתוצאה מכך היתה מופעלת בנתב של הלקוח נקודת גישה יעודית אליה היה ניתן לגשת באמצעות שם משתמש וסיסמא יחודיים שקיבלו לקוחות השירות.

ביחד עם האפשרות הזו הפיצה חברת בזק, ב-App Store וב-Google Play, אפליקציה שאיפשרה ללקוחות אלה להיות מחוברים לרשת האינטרנט, דרך עשרות מיליוני נקודות גישה ברחבי העולם ובכלל זה בשדות תעופה, מטוסים, רשתות ציבוריות, אתרי תיירות ונקודות עסקיות אחרות.

בזק אמנם לא פירסמנה מעולם את היקף השימוש בשירות הזה, אבל יש להניח שלפחות בתחילת הדרך הוא היה פופולרי, במיוחד בגלל שבעת ההכרזה ב-2012, חבילות הגלישה בסלולר היו קטנות ואיטיות ועלותן – גבוהה.

בשבת הקרובה – ב-1/9/2018 השירות הזה יגיע לכלל סיום.  בדוא"ל קצר ששלחה בזק ללקוחות השירות היא מודיעה להם "על סגירת שירות Bezeq Free, לרבות באפליקציה.  החל מתאריך 1.9.2018 נקודות Bezeq Free הפרוסות ברחבי הארץ לא יהיו פעילות."

הדוא"ל שנשלח לא מפרט את הסיבות שהביאו להחלטה הזו אבל סביר להניח שהיקף השימוש בו ירד מאוד בתקופה האחרונה.

חבילות הגלישה בסלולר, שרק הולכות וגדלות, והמחיר הנמוך שלהן, הקטין מאוד את הצורך במציאת תחליפים כמו בזק Free WiFi ובמציאות זו הוא הפך למיותר.  בנוסף, לכך, גם השוק הסיטונאי, הכולל היום כ-600,000 לקוחות שעזבו את בזק ואינם משתמשים בנתבים שלה החברה, הקטין אף הוא את השימוש בשירות.

כתוצאה מכך, עלות אחזקת המערכת התומכת בשירות זה ביחס למספר המשתמשים בו, הפכה להיות גבוהה, ולאור המצב הכספי המסובך שבו בזק נמצאת היום, היא הביאה את קברניטי החברה להחלטה להפסיקו.

בזמנו, בעת הכרזת השירות, פירסמתי עליו פוסט מקיף, הכולל מספר הערות והסתייגויות, שגרר תגובות רבות.  מי שמעוניין לקרוא את הפוסט והתגובות, יכול למצוא אותן כאן.

השארת תגובה