האם נתב פרטי משלך יפעל בשירותי ה"שוק סיטונאי" של פרטנר על הוט?

תחת הכותרת הפרובוקטיבית הזו, שהתשובה לה – לדעתו של אבי וייס – היא "לא", הוא כותב פוסט ארוך הכולל לדעתי הרבה טעויות ושגיאות מביכות.

כך למשל, בניגוד לדעתו, לכל בר דעת ברור, שהתשובה הטכנית הפשוטה לשאלה שבכותרת היא דווקא – "כן".

את הציוד שפרטנר מספקת – דגם TG1652 של חברת Arris, שהוא מודם כבלים (DOCSIS) המשולב עם נתב וכולל יכולת טלפוניה, ניתן להסב בקלות רבה למודם נטו (bridge) ואז לחבר אליו כל נתב עצמאי שהלקוח יבחר.

בעיקרון, כל מה שנדרש הוא לשנות בתפריט ה-LAN Settings של ה-TG1652 את ה-NAT Mode ל-"Bridged".  הסברים מפורטים, כולל סרטוני וידאו המסבירים את תהליך ההסבה, ניתן למצוא בקלות על ידי חיפוש פשוט באמצעות גוגל.

מתוך הפוסט אפשר להבין שמי שמכנה את עצמו "מומחה לתקשורת", גם אינו מכיר בהבדל המהותי שבין מודם לנתב ואת התפקיד של כל אחד מהם.  המודם הוא רכיב רשת פשוט למדי שמהווה גשר (Bridge) בין סוג כבילה אחד לסוג כבילה אחר.  לגשר אין יכולת אלחוטית והוא אינו יכול לפצל את החיבור למספר מחשבים.  את התכונות האלה (באמצעות מנגנון NAT, DHCP ו-WIFI) יש רק לנתב (Router).

לעיתים קרובות, ומטעמי נוחות שתי הפונקציות הללו (גשר ונתב) מאוחדות בציוד בייתי לקופסא פיזית אחת, אבל למשתמש הקצה יש ברוב המוחלט של המקרים אפשרות לנטרל את מרכיב הנתב מהקפסא ולהשתמש בה כגשר בלבד.  במקרה הזה יכול לקוח הקצה, כמו שעושים רבים, הן בתשתית הוט והן בתשתית בזק, לחבר נתב פרטי למודם.

במהלך סוף השבוע הפניתי את תשומת ליבו של וייס לבעיות שיש בפוסט שלו אבל לא רק שהוא בחר להתעלם מהן, הוא אף מחק את אלה שהופיעו ברשת הפייסבוק.  לפיכך, ההמלצה שלי – קראו את הפוסטים שלו באופן ביקורתי ואל תתיחסו לכל מילה שם כתורה מסיני.

ביחד עם האמור לעיל, יש לבקר את חברת פרטנר על כך, שמצד אחד היא גובה מלקוחות השוק הסיטונאי שלה דמי מנוי חודשיים על ציוד הקצה, ומצד שני אינה מאפשרת להם להשתמש במודם משלהם.  על פי הרישיון שלה ותקנות משרד התקשורת חייבת פרטנר לאפשר ללקוחותיה חופש הבחירה של ציוד הקצה ואי העמידה בכך היא הפרה יסודית של הוראות אלה.

פרטנר, בדומה להוט, יכולה לצאת ידי חובתה בנושא זה על ידי מתן מודם בחינם אך כל עוד היא לא עושה כך יש לדרוש זאת ממנה בצורה תקיפה, גם על ידי פניה אליה וגם על ידי שליחת תלונות למשרד התקשורת.

פרטים מלאים על השירות של חברת פרטנר על גבי הרשת של הוט ניתן לקרוא כאן.

2 תגובות לפוסט “האם נתב פרטי משלך יפעל בשירותי ה"שוק סיטונאי" של פרטנר על הוט?”

  1. ממש לא בחינם בתאריך 30 באוגוסט, 2018 בשעה 22:00

    הוט החלה לגבות (בשיטת מצליח) 11.90 ש"ח לחודש על מודם

  2. אני מציע לך להתקשר לשירות הלקוחות של הוט ו-"לדבר" איתם על זה. סביר להניח שהם יבטלו את החיוב הזה. תגבה את הפניה להוט בפניה למשרד התקשורת ותציין שזו הפרה של תקנות המשרד בנושא חופש הבחירה של ציוד על ידי לקוח הקצה. https://www.gov.il/he/Departments/Guides/subjects?chapterIndex=0

השארת תגובה