הנתב הסיני – ביצועים

כפי שהבטחתי, השבוע אני מביא לכם את תוצאות בדיקת הביצועים של הנתב הסיני שנרכש מ-DealExtreme.  את הפוסט המפורט לגבי הנתב, שפורסם לפני כשבועיים, ניתן למצוא כאן ועדכון מהשבוע שעבר לגבי היציבות שלו ניתן למצוא פה.

גם השבוע לא נרשמה שום בעיה עם הנתב – הוא המשיך להיות יציב ותיפקד כרגיל.  לצורך בדיקת הביצועים נותק הנתב, באופן יזום, מרשת האינטרנט.  
לפיכך בצילום המסך המצ"ב, כתובת ה-IP החיצונית של הנתב שונה מזו המוצגת בפוסטים הקודמים וזמן החיבור לרשת האינטרנט הוא מרגע סיום בדיקת הביצועים.

משך הפעילות הרציף של הנתב, כפי שמצויין בחלק העליון של תמונות המסך (בעיגול אדום), מתקרב כבר לשלושה שבועות.  ניתן לראות שהנתב ממשיך להעביר, ללא שום בעיה, כ-1GB ביום בערוץ היורד וכ-200MB בערוץ העולה.

בדיקת הביצועים של הנתב נערכה על פי המתודולוגיה המפורטת כאן – "בדיקת ביצועים קווית ואלחוטית ברשת הביתית".  הבדיקה של ביצועי הנתב בוצעה באמצעות 2 כרטיסי רשת שונים — כרטיס רשת Mini PCI-E מדגם BCM94321MC וכרטיס רשת בחיבור USB דגם EW-7718 של חברת Edimax.

שני הכרטיסים הופעלו על מחשב נייד Lenovo S10e.  בעוד שכרטיס ה-Mini PCI-E מבוסס על רכיב של חברת Broadcom, מתאם ה-Edimax מבוסס של רכיב RT2870F של חברת Ralink שהיא גם יצרנית הרכיב עליו מבוסס הנתב (RT3052).

בטבלה המופיעה להלן ניתן לראות את תוצאות בדיקות הביצועים של הנתב עם שני כרטיסי הרשת.  לצורכי השוואה הוספתי לטבלה את תוצאת הבדיקה של ה-EW-7718 מול הנתב BR-6574N של חברת Edimax (נתב 3X2) וכן את תוצאת בדיקת הביצועים של הנתב DIR-300N של חברת D-Link עם מתאם ה-DWA-125 (נתב ומתאם 150Mbps).  כל התוצאות בטבלה הן ב-Mbps.

כפי שניתן לראות, הנתב הסיני וכרטיס ה-BCM94321 מפיקים ביצועים יפים, אך הם נופלים מאלה המושגים עם מתאם ה-USB של Edimax.  הביצועים של הנתב הסיני ומתאם ה-Edimax בנקודות A,‏ B ו-D הם הטובים ביותר שמדדתי עד כה.  מעניין לראות שהשילוב של נתב 2X2 המריץ את קושחת DD_WRT ומתאם USB, המבוססים על רכיבים של אותה חברה, משיגים ביצועים העולים אף על אלה שהושגו עם הנתב BR-6574 שהוא 3X3.

הסבר מפורט על המושגים 150Mbps,‏ 2X2
ו-3X3, ניתן למצוא במדריך הזה "תקני אלחוט, תדרים, איפנונים וערוצים (וגם Channel Bonding,‏ MIMO ו-Spatial Stream בתקן N)". 

הגרף המופיע משמאל, מרכז את נתוני הטבלה.

גם את בדיקת העמידות בעומסים גבוהים, המפורטת בסוף מסמך המתודולוגיה ושמבוצעת באמצעות תוכנת uTorrent, עבר הנתב ללא שום בעיה מיוחדת.  הוא הצליח להחזיק מעל ל-400 חיבורים (connections) למשך מספר שעות ותיפקד כרגיל.

בשורה התחתונה, הנתב הסיני בשילוב עם קושחת DD_WRT מוכיח שכוחו במותניו והוא נותן קרב יפה ומכובד מול נתבים מסחריים.  השאלה היחידה הנשאלת עתה היא מה אורך החיים שלו.

שאלה זו תישאר כרגע פתוחה, כיוון שאני עובר לבדיקת שני נתבים חדשים שכבר מונחים על שולחני ומחכים בסבלנות לתורם.

8 תגובות לפוסט “הנתב הסיני – ביצועים”

  1. תודה

  2. Nunatak בתאריך 25 במרץ, 2010 בשעה 14:18

    ביקורת מעולה כרגיל.

    ביצועים יפים מאד בשביל נתב ב150 ש"ח.
    האם הנתונים של הDIR-300N הם בזמן שימוש בdd-wrt או בקושחה המקורית?
    מה הנתב הבא שתעשה לו ביקורת?

  3. הבדיקה של ה-DIR-300N היתה עם הקושחה המקורית. בשלב הזה אני יכול לציין את השם של אחד משני הנתבים שמונח על השולחן שלי — מדובר ב-TP-LINK WR1043ND שהוכרז ב-CES. ראה פוסט כאן — https://www.netcheif.com/blog/?p=126

  4. […] […]

  5. יורי בתאריך 29 במרץ, 2010 בשעה 16:29

    קודם כל צ'יף, אחלה בלוג ואחלה אתר!

    נראה אפוא שאין עימו שום בעיה נראית לעין (למרות היותו סיני מכל המשתמע מכך)
    האם בשורה התחתונה,ניתן להכתירו כנתב המוביל מבחינת מחיר/ביצועים שניתן להשיג כיום?

  6. אני הייתי מגדיר אותו כנתב בעל יחס עלות/תועלת הטוב ביותר להרפתקנים. כיוון שאין לו אבא ואמא, כיוון שאין לו אחריות ולא ברור אורך החיים שלו, לא הייתי ממליץ עליו למשתמש רגיל. למי שמוכן לקחת סיכון אין ספק שבשלב הזה הוא מסתמן כנתב טוב מאוד, במיוחד עם התמיכה ב-dd_wrt.

  7. אליהו בתאריך 5 באפריל, 2010 בשעה 16:44

    האם הנתב הנ"ל התחבר לך בקלות גם עם חייגן L2TP(לכבלים)?
    תודה!

  8. ל-DD_WRT אין תמיכה בחייגן L2TP של הכבלים. אתה צריך לבקש חיבור ללא חייגן.

השארת תגובה