חג החירות מגיע גם לשמות המתחם בסיומת IL

1999.co.il

בסוף השבוע זה נחגוג את חג הפסח – חג החירות – שבו אנחנו מציינים את יציאת בני ישראל ממצרים.

לפיכך אין זה מקרי שהיום, מספר ימים לפני שנשב לשולחן סדר פסח, פותח איגוד האינטרנט במהלך שמטרתו לשחרר לציבור אלפי שמות מתחם (domain) הנעולים בפניו מזה למעלה מ-15 שנה.

חלק ניכר משמות מתחם אלה, שנרשמו לפני שנת 1999, אינם פעילים והקשר עם אלה שבזמנו רשמו אותם, נותק כבר לפני שנים רבות.

כיוון שעל פי הכללים שנהגו לפני 1999, הזכויות על שמות מתחם אלה אינן פוקעות, השמות הנטושים הללו נעולים בפני הציבור, ויחידים וחברות לא יכולים לרשום ולהשתמש בהם.

על מנת לשחרר שמות מתחם אלה לציבור, איגוד האינטרנט הישראלי, שאחראי על ניהול ותחזוקת מרשם שמות המתחם בסיומת il., פותח היום במהלך לאיתור הבעלים של אותם שמות מתחם נטושים, שמספרם נאמד בכ-9,000.

שלב האיתור – שימשך 45 יום – יתבסס על קמפיין פרסומי, הן באינטרנט והן בעיתונות הכתובה, שמטרתו לחדש את הקשר עם בעלי שמות המתחם הללו.  אחרי פרק זמן זה יופעל תהליך שבסופו ישוחררו לציבור שמות מתחם שיוגדרו כ-"נטושים".  מדובר בתהליך מורכב, הן משפטית והן טכנית, אך הכוונה היא שתוך כשנה, תוסר הנעילה משמות מתחם אלה והם יוצעו לרישום על ידי הציבור.

במקביל לטיפול בשמות מתחם "נטושים", יוצע לבעלי שמות מתחם ותיקים, איתם נוצר קשר במהלך הקמפיין, תהליך שבו בסופו דבר יושתו עליהם כללי הרישום העדכניים.  בכך יהפוך מרחב שמות המתחם בסיומת il לשיויוני וכללי הרישום העדכניים, יחולו על כל 230,000 שמות המתחם הישראליים.

לפני כ-9 חודשים, כשנודע לי לראשונה על האפליה בין בעלי שמות המתחם בישראל, היה לי ברור שיש לפעול באופן נמרץ לפתרון בעיה זו.  לפיכך – בפן האישי, וכיו"ר ועדת התשתיות של האיגוד, אני חש היום סיפוק גדול.

היציאה למהלך הזה מביאה לכלל סיום מאמץ של חודשים רבים.  למאמץ הזה היו שותפים רבים כשבראש הובילה אותו דינה באר, מנהלת העמותה.  ללא הנחישות וההתמדה שלה וללא התמיכה והעצות הטובות של חברי וועדת התשתיות של האיגוד – דר' נחמן אורון, בועז דולב, עו"ד יורם הכהן וליאור קפלן – כל המהלך הזה לא היה יוצא לפועל.

מידע נוסף על המהלך ניתן למצוא באתר הייעודי שאיגוד האינטרנט הקים לצורך הנושא.

2 תגובות לפוסט “חג החירות מגיע גם לשמות המתחם בסיומת IL”

  1. דור לוי בתאריך 30 במרץ, 2015 בשעה 17:55

    האם גם יעשו סדר ויתחילו להקפיד, כמו שהיו צריכים מההתחלה, שהשמות ישקפו את אופי האתר?
    ש org.il יהיה לארגונים ולא לחברות?
    שאתרים ממשלתיים יהיו כולם gov.il? ועירוניים muni.il וכן הלאה?

  2. […] לפתיחת למהלך שמטרתו לשחרר לציבור אלפי שמות מתחם (domain) הנעולים בפניו […]

השארת תגובה