בזק מורידה את הכפפות בנושא המודמים המושאלים

VDSLכפי שהערכתי מיד עם פרוץ רפורמת השוק הסיטונאי, ציוד הקצה – כלומר מודם ה-VDSL, הופך להיות עקב האכילס של המעבר מבזק ל-012 או ל-018.

על פי המדווח, אתמול בגלובס והיום ב-The Marker, חברת בזק החליטה להוריד את הכפפות ומטילה למערכה את הנשק האחרון שיש לה – הקשר בין שירות ה-xDSL לציוד שהיא מכרה או נתנה בהשאלה ללקוחותיה.

לפי האמור בכתבות, בזק אינה מסתפקת בקנס של ה-200 שקל תמורת נתב שלא הוחזר ויתכן שהיא תתחיל לרדוף אחרי לקוחות.   כל מי שלא החזיר ציוד להוט וזו החליטה לרדוף אחריו, גם חודשים ושנים לאחר ההתנתקות, בוודאי יודע על מה אני מדבר.

ככל הנראה קצב העוברים מבזק לספקיות האחרות הולך וגובר ובזק מבינה שהמודם/נתב שלה הוא אמצעי ההפחדה היעיל ביותר.  העובדה שלא ניתן להשיג בישראל מודם VDSL ויש רק מוצרים משולבים ספורים התומכים ב-VDSL, בוודאי תסבך את העניין.

מי שחושב שהספקיות החדשות יצילו אותו, עלול להתבדות.  018 הודיעה מראש שלא תספק ציוד VDSL וב-012, התברר בשיחת טלפון שקיימתי איתם היום, שציוד ה-VDSL אזל ולא ברור מתי יתחדש המלאי.

לטובת מי שאינו רוצה לכבול את עצמו לציוד של בזק או הספקיות, הכנתי רשימת ציוד VDSL שניתן להשיג בארץ או להזמין מחו"ל.

מעניין יהיה לראות כיצד משרד התקשורת יתייחס למכשול החדש שבזק מערימה על הרפורמה.

2 תגובות לפוסט “בזק מורידה את הכפפות בנושא המודמים המושאלים”

  1. הילה בתאריך 9 במרץ, 2015 בשעה 20:05

    היי,
    לא אוהבת את בזק ואת התנהלותה הדורסנית בלשון המעטה, אבל אני יכולה "להבין" (כאן נבדיל בין להבדיל לבין לקבל, כי אני ממש לא מקבלת את זה) למה היא עושה זאת. הנוהל של הקנס הזה, עד כמה שידוע לי נועד למקרים נדירים בהם התרחש אובדן ציוד או משהו דומה. ברור לבזק שאנשים מתעלמים מזה ונוקטים בשיטת מצליח כדי להישאר עם הציוד, וכחלק מזה מערימה קשיים. ברור שזה מקומם ושזה מגיע ממקום של רצון למנוע תחרות אבל כשהתקשרתי לבזק השבוע לשאול מה יקרה במידה וארצה לעבור לרפורמת השוק הסיטונאי, האם אוכל לשלם סכום כלשהו ובתמורה להשאיר את המודם שלהם אצלי הם אמרו לי חד משמעית שלא, בכל תנאי, לגבי כל ציוד . כך שאנשים סוג של פועלים בניגוד להנחיות שלהם, צריך להודות בכך למרות שזה נושא שהוא קצת אפור ובעייתי.
    אם משרד התקשורת ינחה אחרת וידרוש מהם לקבל את כל מסת הלקוחות ההמונית הזאת ולהתייחס אליהם כדין נתב שלא הוחזר – אוקיי, אבל יש סיכוי שהם יקבלו את הטענה הזאת ואז נדרש בכל זאת למצוא פתרון על ידי רכישה עצמאית של ציוד.

  2. גיל בתאריך 9 במרץ, 2015 בשעה 20:33

    דווקא כאן הצדק עם בזק. החוזה הזה ברור לכולם כשהם חתמו, ומשרד התקשורת התרשל בבניית הרפורמה שלא דאג לציוד קצה מתאים ע"י מתן היתרים, רישיונות או אפילו תמריצים להכנת הקרקע לרפורמה ע"י הצפת השוק בציוד קצה. בכל מקרה מדובר בעיכוב קטן, כי די מהר נראה יבוא מסיבי של ציוד מתאים

השארת תגובה