קוואלקום מציגה מעבדים חדשים לרכב, לטלוויזיה ולנתב הבייתי

Steve Mollenkopfסטיב מולנקוף, המנכ"ל החדש של חברת קואלקום (Qualcomm), הציג אתמול בוקר (7/1/14) מעבדים ופלטפורמות חדשות שבאמצעותן היא מקווה לחזק את מעמדה כחברה המובילה בתחום המעבדים המוכללים.  מולנקוף, שהחליף לפני מספר שבועות את דר' פול ג'יקובס (שהיה נוכח בהרצאה), נתן הצגה משכנעת ובמשך דקות ארוכות ענה לשאלות העיתונאים.

באמצעות המעבד Snapdragon 602A מקווה Qualcomm להפוך ללב של מערכת המולטימדיה המותקנת ברכב.  זהו מעבד בעל 4 ליבות (Krait) הכולל מעבד גרפי (Adreno), ליבה יעודית לעיבוד קול ווידאו ותמיכה מלאה בתקשורת סלולרית 3G ו-LTE, תקשורת bluetooth 4.0 ותקשורת אלחוטית WiFi בתקן 802.11ac.  ה-602A יכול לשמש כנקודת גישה סלולרית לעד 8 מכשירים שונים ותומך במגוון דרכים להזרמת מדיה כמו Miracast ו-MirrorLink.  המעבד תוכנן ופותח כך שיעמוד בסטנדרטים המחמירים של תעשית הרכב – עמידות לטמפרטורות נמוכות וגבוהות, חסינות לרעשים אלקטרומגנטיים ומשך חיים ארוך.

מעבד זה ומספר הכרזות נוספות בתחום הרכב, מצביעות עך כך שגם מחוץ לבית נוכל בקרוב להמשיך ולהשתמש באותם כלים ואפשרויות תקשורת.  בתחילת השבוע הכריזה חברת גוגל על שיתוף פעולה עם מספר יצרניות רכב מובילות כמו אאודי, הונדה ויונדאי, שמטרתו לשלב את מערכת ההפעלה Android בקונסולה המרכזית של הרכב.  רופרט סטדלר, נשיא חברת המכוניות Audi, הציג אתמול בערב את שיתוף הפעולה של החברה עם Qualcomm, גוגל, AT&T ו-Nvidia שמטרתו לצמצם את הפער בין המכונית לעולם הטכנולגי המודרני.

המעבד השני שהוכרז על ידי קוואלקום הוא ה-Snapdragon 802 המיועד להפעיל טלוויזיות חכמות ומזרימי מדיה מודרנים.  המעבד תומך בפורמט הוידאו החדש UHDTV ומאפשר לפתח בטלוויזיה ממשק משתמש מודרני ואינטואיטיבי, המתבסס על Android.   מעבר ליכולת הגרפיות המתקדמות, כולל המעבד תמיכה בתקשורת WiFi בתקן 802.11ac המאפשר שידור אלחוטי של תכנים ברמת אבחנה גבוהה (High Defenition).

אחת הפלטפורמות המענינות ביותר שהוצגה על ידי Qualcomm מכונה Qualcomm Internet Processor או בקיצור IPQ.  מטרת הפלטפורמה, שהוצגה לראשונה בסוף השנה שעברה, היא לשלב מעבד חזק, הכולל יכולת תקשורת מתקדמות, ביחד עם אפליקציות מתקדמות כך שניתן יהיה לבנות נתבים, נקודות גישה ואמצעי אכסון לסביבה הביתית המודרנית.  סביבה זו כוללת היום מספר הולך וגדל של מחשבים, מכשירים ניידים, מזרימי מדיה ואמצעי תצוגה, המחליפים ביניהם, בעיקר באופן אלחוטי כמויות גדולות של מידע.  מכשירים אלה גם עושים שימוש ברשת האינטרנט ובשירותי VOD שונים ומורידים נפחים הולכים וגדלים של אודיו ווידאו מהרשת.

פלטפורמה זו תאפשר תמיכה בכל המכשירים והשירותים הללו ובנוסף תאפשר פיתוח של יישומים חדשים כמו אבטחת הסביבה הביתית, ניהול צריכת האנרגיה בבית, ניטור הסנסורים השונים וכיוב'.  את היישומים האלה יהיה ניתן לפתח באמצעות SDK יעודי, המבוסס על קוד פתוח, שפותח על ידי חברת Qualcomm ויהיה זמין לכל.

Formula Eפלטפורמה נוספת שהוכרזה על ידי החברה מכונה AllPLAY Smart Media Platform אשר מאפשרת העברה אלחוטית, באמצעות WiFi, של אודיו לכל רחבי הבית.  פלטפורמה זו מהווה בסיס אחוד, הן ליצרנים והן לספקי שירותים, והיא תאפשר שילוב של מכשירים מיצרנים שונים לסביבה קוהרנטית אחת.  מכשירים שיבוססו על פלטפורמה זו יוכלו "לדבר" ולתקשר אחד עם השני וחברות כמו Altec Lansing, פנסוניק ו-Rhapsody כבר התחחיבו לספק מוצרים המתבססים עליה.

כמה שעות לאחר המצגת, הציגה החברה את שיתוף הפעולה שלה עם מרוץ ה-Formula ונתנה חסות למכונית החשמלית הראשונה המיועדת להתחרות בה.  ה-Formula E, מתוצרת רנו,  היא בעלת מנוע עם 270 כוחות סוס והיא מייצרת את הרעש המוכר של מכוניות הפורמולה באופן אלקטרוני' באמצעות רמקולים – בלעדיהם היא שקטה לחלוטין…

http://www.fiaformulae.com/

השארת תגובה