טסים לחו"ל ומדברים עם TaSIM (חלק 3)

שתי הכתבות הקודמות שלי בנושא ה-SIM לשימוש בחו"ל של חברת TaSIM (ראשונהשניה) זכו לתגובות רבות ולא מעט קוראים כתבו לי בדואר האלקטרוני על נושא זה.

מעבר להתייחסות לתכונות של ה-TaSIM וחווית השימוש בו, התהודה שנוצרה סביב נושא השימוש בסלולר בחו"ל, הוכיחה לי פעם נוספת את טירוף המחירים של הנדידה הסלולרית ואת היקף העושק של החברות הסלולריות בתחום זה.

לקוח של כל אחת מ-3 החברות הסלולריות – אורנג', סלקום ופלאפון – שאינו מתכנן מראש את אופן השימוש בסלולר שלו בחו"ל וימשיך להשתמש בו כהרגלו, ימצא את עצמו מחוייב באלפי שקלים!

כך לדוגמא וכפי שניתן לראות בתמונת המסך משמאל, לקוח אורנג' שיחייג מאוסטריה לישראל, יחוייב בכ-22 שקלים לדקה.  אם יבחר בשיטת ה-Call Back (בתנאי שיבין אותה וידע איך ליישם אותה) ישלם "רק" כ-11 שקלים לדקה.

אם חס וחלילה יבחר לגלוש, הוא יחוייב ב-8.30 שקל ל-100K – כלומר פתיחה חד פעמית של דף הבית של YNET, ששוקל כ-2MB, תעלה יותר מ-160 שקל…

הפתרון של TaSIM נועד לצמצם את העלויות המוגזמות הללו ולטעמי, גם מצליח בכך.

במהלך של כשבועיים וחצי במספר מדינות באירופה (אוסטריה, גרמניה, איטליה ושוויץ) התקשרתי, קבלתי שיחות וגלשתי ללא בעיות מיוחדות.  החשבון לכ-70 דקות שיחה לארץ וגלישה של כ-15 דקות – פחות מ-16€ – כ-80 שקל.

בכל מדינה בה שהייתי, ה-TaSIM התחבר לאחד המפעילים המקומיים (לדוגמא: A1 באוסטריה, Vodaphone בגרמניה) ללא שום בעיה ומיד לאחר מכן היה ניתן להשתמש במלוא השירותים של הספק – שיחות, SMSים וגלישה.

הזמן שלקח ל-TaSIM להתחבר למפעיל המקומי, לא היה שונה מהזמן שלקח לטלפון סלולרי אחר עם SIM של חברת אורנג' להתחבר לאותו מפעיל.

אמנם, בחלק מהפעמים, השיחה שחוייגה מה-TaSIM לא התחברה בפעם הראשונה, אבל בדרך כלל בניסיון חוזר הבעיה נפתרה.  במקרים אלה, קצת מרגיז לשלם 0.22 יורו-סנט על שיחה שחוייגה ולא התחברה, אבל בחישוב העלות הכוללת, עדיין השימוש ב-TaSIM משתלם ונוח מאוד.

במהלך הנסיעה רכשתי קרדיט של 10€ אך בפועל חוייבתי פעמיים.  הפניה שלי לשירות הלקוחות של TaSIM לגבי החיוב הכפול, נענתה באופן מידי והזיכוי הופיע בחשבון שלי תוך 3 ימים.

בשורה התחתונה – ה-TaSIM מהווה פתרון נוח, יעיל ויחסית זול, במיוחד למי שנוסע לאירופה.  מהניסיון האישי שלי עימו במשך כשבועיים וחצי – אני מרגיש נוח להמליץ עליו.

על מנת להסיר ספק מכל החשדנים, את ה-TaSIM והקרדיט רכשתי בכספי שלי והסקירה המתפרסמת כאן אינה מטעם החברה או בחסותה.  אני כמובן גם לא מקבל מהחברה שום הטבה בגין כתיבת הסקירה ו/או השימוש ב-TaSIM.

4 תגובות לפוסט “טסים לחו"ל ומדברים עם TaSIM (חלק 3)”

  1. ולארה"ב:

    http://www.got1.co.il/shopCategory.aspx?aid=72&cat=100

  2. היה לך מזל כי לא אני ולא אף אחד שאני מכירה ורכש את הסים, לא הצליחו להתקשר מהסלולרי. הם לא מגיבים למיילים.

  3. נסעתי השנה לחו"ל 3 פעמים ובעוד שבועיים אסע פעם רביעית, הפעם לגרמניה, קלן. נראה לי שארכוש TaSIM בעקבות כתבות הבלוג.

  4. לא עבד באירופה לא לשיחות נכנסות ולא לשיחות יוצאות