טסים לחו"ל ומדברים עם TaSIM (חלק 1)

הקיץ כבר כאן ועונת הנסיעות בעיצומה.  כולנו רוצים לקחת את הסלולרי שלנו לחו"ל, לשוחח, לסמס ולגלוש ללא חשבון, אבל פוחדים מהחשבונות המטורפים הצפויים לנו מחברות מהסלולר.

על מנת להתמודד עם הצורך הזה, אורנג', סלקום ופרטנר מציעות מספר גדול של חבילות המאפשרות לנו להשתמש בסלולרי שלנו בחו"ל.  הבעיה עם חבילות אלה היא שהן די מוגבלות ובעיקר – יקרות.  כתבת ידיעות אחרונות, נופר סיני-פורת, פירסמה אתמול כתבת תחקיר על מחירי חברות הסלולר וסיכמה אותם בטבלה מפורטת.

במקביל לחבילות של חברות הסלולר עצמן, עומדות בפני המשתמש הישראלי עוד אפשרויות רבות אחרות לחסוך בשימוש בסלולרי שלו בחו"ל.  הדרך הנפוצה ביותר היא שימוש בכרטיס SIM זר, כלומר התקנת כרטיס SIM של מפעיל לא ישראלי במכשיר הסלולרי.

כרטיסי ה-SIM הזרים מתחלקים לשני סוגים עיקריים – כרטיסים מקומיים וכרטיסים אוניברסלים.  השימוש בכרטיס מקומי מתבסס על רכישה של כרטיס PRE-PAID של אחד המפעילים במדינת היעד אליה נוסעים, המתבצעת בדרך כלל בעת ההגעה לשם.

רכישת ה-SIM המקומי מאפשרת שימוש בגובה הסכום שנרכש, תוך התבססות על מספר טלפון סלולרי מקומי.  לכרטיס SIM מסוג זה שלושה חסרונות עיקריים:

  • הוא משתלם לשימוש בעיקר במדינה בה הוא נרכש
  • הוא שימושי בעיקר לשיחות יוצאות, כיוון שלצורך שיחות נכנסות יש למסור למתקשרים את מספר הטלפון הזר, מה שגם ידרוש מהמתקשר לשלם על שיחה בין-לאומית
  • אם הכרטיס מותקן בטלפון הראשי של המשתמש, המתקשרים אל המספר הרגיל שלו' יקבלו הודעה שהמנוי "אינו זמין" ובנוסף גם לא ניתן לקבל SMS-ים

כרטיס ה-SIM האוניברסלי נועד להתגבר על המגבלה הראשונה של הכרטיס המקומי ובמידה מסויימת, גם על המגבלה השניה.  מי שרוכש כרטיס SIM אוניברסלי מקבל מספר קבוע של מפעיל סלולרי זר, שעלות השימוש בו סבירה במספר גדול של מדינות.  ישנם קרוב ל-20 גופים בארץ שמוכרים כרטיסי SIM כאלה, ביניהן חברות התקשרות הבין לאומיות (כמו בזק בין-לאומי, נטוויז'ן ו-012).

בשבועות האחרונים הצטרפה לתחום זה חברה חדשה, בשם TaSIM, שהפתרון שלה מנסה להתגבר על כל שלוש המגבלות שהוזכרו לעיל.  מדובר בכרטיס SIM הנושא מספר ראשי בריטי (קידומת 44+), שניתן לשייך אליו עד 50 מספרים נוספים, ממדינות שונות.  באופן זה מתקבל כרטיס SIM שניתן לחייג אליו ממספרים מקומיים, בשורה ארוכה של מדינות.

שיוך מספר מקומי מאפשר לרוכש לבצע פעולת "עקוב אחרי" מהמספר הסלולרי שלו אל המספר המקומי.  באופן זה, מי שיתקשר אל המספר הסלולרי של הרוכש יגיע באופן שקוף אל מכשיר הטלפון בו מותקן ה-SIM של חברת TaSIM.  במחיר שיחת ה-"עקוב אחרי" – שהיא שיחה מקומית זולה – נושא בעל ה-SIM ואילו המתקשר משלם את העלות הסלולרית הרגילה.

לדוגמא, לקוח של חברת אורנג'  שהמספר שלו הוא 054-1234567 רוכש כרטיס SIM של חברת TaSIM.  בעת הרכישה הוא מבקש לשכור מספר קווי ישראלי ומקבל מ-TaSIM את המספר 072-2159999 אשר משוייך ל-SIM שנרכש.

לפני הנסיעה לחו"ל, מבצע המשתמש הפניה ממכשיר הסלולר שלו אל המספר הקווי על ידי חיוג הקוד ‎*21*0722159999#‎ ו-SEND.  לאחר ביצוע ההפניה מחליף המשתמש את ה-SIM הרגיל שלו ל-SIM של TaSIM.

מרגע זה, כל שיחה שתגיע אל מספר הטלפון הסלולרי שלו, תנותב אל מכשיר הסלולר בו מותקן ה-SIM של TaSIM.

בעת החזרה לארץ, יחזיר המשתמש את ה-SIM הרגיל שלו ויבטל את ההפניה על ידי חיוג הקוד ‎#21# ו-SEND.  מרגע זה יחזרו שיחות הטלפון לצלצל במכשיר בו מותקן ה-SIM הרגיל.

ה-SIM של TaSIM מספק ללקוח גם תיבת תא קולי, כך שבמקרה והוא אינו זמין, ניתן להשאיר הודעה.  כמו כן, מקבל הלקוח התראה בעת שנשלח SMS למספר המקורי שלו.

העלות של רכישת ה-SIM של TaSIM היא 20€ ושכירת מספר קווי ישראלי עולה 2€ לחודש.  העלויות השוטפות של השימוש ב-TaSIM הן סבירות יחסית, במיוחד במדינות אירופה.

במרבית מדינות אירופה עלות דקה נכנסת היא כ-20 אגורות ועלות דקה יוצאת היא 1.1 שקל.  העלויות ביבשות אחרות יקרות יותר – בתאילנד 6.40 שקל לדקה הן לשיחות נכנסות והן ליוצאות ובארה"ב היא 4 שקל ו-6 שקל, בהתאמה.

ברוב רובן של המדינות קבלת SMS היא חינם אך עלות שליחת SMS היא 1.1 שקל באירופה ו-2.20 שקל בתאילנד ובארה"ב.  בחלק מהמדינות ניתן אף לגלוש ב-3G בעלות של כ-4 עד 5 שקלים לכל 1MB.  פירוט מלא של המחירים במדינות השונות ניתן למצוא כאן.

על מנת לעשות שימוש בשירותים בתשלום, יש לטעון את כרטיס ה-SIM דרך אתר האינטרנט של החברה, בכפולות של 10€.

בשבוע שעבר רכשתי SIM של TaSIM ובשני החלקים הבאים של הסקירה אפרסם את התרשמותי ממנו.  בחלק השני אפרט את תהליך הרכישה, ההפעלה הראשונית והניסיון שלי איתו בארץ ובחלק השלישי, את הניסיון שלי איתו בחו"ל.

על מנת להסיר ספק, את ה-TaSIM שלי רכשתי בכסף מלא, באופן עצמאי, והסקירה המתפרסמת כאן אינה מטעם החברה או בחסותה.

17 תגובות לפוסט “טסים לחו"ל ומדברים עם TaSIM (חלק 1)”

  1. סניה בתאריך 28 ביולי, 2011 בשעה 16:04

    כתבה מאוד מעניינת…באמת עצוב המחיר של הגלישה…תודה!

  2. תודה רבה אתם כמו תמיד גדולים
    כל הכבוד
    אני מאד נהנה לקרוא את הכתבות שלכם
    וגם אם מידי פעם אני מגיב אזי זה בגלל עומ
    שבת שלום

  3. המכשיר מגיע עם קו ישראלי כפי שנמסר לי וניתן לבצע עקוב אחרי

  4. בשלב ההזמנה נמסר שיש תוספת של 2 יורו עבור המספר הישראלי למשך חודש (כלומר יש מספר ישראלי ומספר בריטי)

    השירות מבוסס על MaxRoam והמחירים יותר זולים ממחירי ה-MaxRoam

    ערן

  5. מרטין בתאריך 29 ביולי, 2011 בשעה 17:13

    אני חוזר כרגע מאוסטריה עם ה TaSIM ולהלן התרשמותי הבלתי מקצועית. השירות עובד ב callback שצריך להתרגל אליו. אבל בס"ה היה בסדר עם קצת סבלנות מתרגלים.
    האיכות ברורה מאוד ובעיקר …. זול. קשה להאמין שבשבוע שילמתי 20 יורו וקיבלתי עשרות שיחות והתקשרתי וגלשתי (בקמצנות מההרגל)
    יש עדיין מה להשתפר אבל מבחינתי מדובר בבשורה של ממש. עלו והצליחו

  6. אני לקחתי לגלישה וזה עובד יותר מהיר מבישראל פשוט תענוג ולא יקר.
    שיחות אני מעדיף בכלל לא לקבל
    רוצה להתנתק

  7. […] NetCHEIF Blog זרקור על רשתות ביתיות, קישור לאינטרנט, חומרה, תוכנה וכל מה שבינהם « טסים לחו"ל ומדברים עם TaSIM (חלק 1) […]

  8. רכשנו סיים יצאנו לגרמניה איתו והאכזבה הייתה גדולה, אין להם תמיכה טכנית כל הגדרה או תקלה קטנה לוקח שעות
    עד שחוזרים אליך , אומנם זול על הנייר אבל לא עבד אז האלטרנטיבה היקרה עדיין יותר זולה

  9. זהירות !!! זהירות !!!
    נסענו להולנד והטלפון לא הצליח ליצור שיחה בשום מקום
    כשהיינו מחוץ לאמסטרדם הטלפון לא התחיל לבצע CALLBACK , לא SMS ולא כלום
    ההורים היו ממאוד מודאגים כי שום שיחה לא עברה

    לא עובד מחוץ לערים הגדולות !!! (ולא תמיד גם שם)

  10. חזרתי מכ-3 שבועות במספר מדינות (אנגליה,שבדיה, דנמרק, רוסיה, אסטוניה ופינלנד) והסים של טסים עבד ללא בעיות מיוחדות. לא תמיד בוצעה שיחה בנסיון הראשון אולם תמיד הסים פעל והתבצעה שיחה.

    הטלפון לשיחות נכנסות עובד כטלפון רגיל ולשיחות יוצאות בשיטת החיוג החוזר גם לשיחות בחול. יש לחייג לשיחות מקומיות בחול כמו שמחייגים מהארץ. שלחתי דוא"ל לטסים בנושא הוצאת שיחות מקומיות והם חזרו אלי בנושא והסבירו כיצד להוציא שיחות ואכן ביצעתי שיחות כנ"ל

    בסה"כ די מומלץ מנסיוני האישי

    ערן

  11. […] הקודמות שלי בנושא ה-SIM לשימוש בחו"ל של חברת TaSIM (ראשונה, שניה) זכו לתגובות רבות ולא מעט קוראים כתבו לי בדואר […]

  12. אברהם ג בתאריך 9 באוקטובר, 2011 בשעה 15:07

    לחברת TASIM שרות לקוחות גרוע שאינו מתפקד. החברה הבטיחה לשלוח את כרטיס ה SIM תוך 24 שעות. גם אחרי 4 ימי עבודה ה SIM לא הגיע אלי. כל פניותי לדבר עם נציג שרות נענו בשלילה. שלושה ימים הנציגים בטלפון מבטיחים שנציג החברה יחזור אלי. בפועל לא חזר עד היום. בקיצור לא מומלץ לרכוש SIM מחברת TASIM

  13. הסים של טסים לא עבד. התקשרתי לעזרה הטכנית שאמר מנה לעשות ושאחזור אליו, עשיתי כדבריו, לא עבד והוא לא ענה יותר לשיחותי. למייל מחו'ל לא ענו ולמיילים שפניתי מהארץ גם לא ענו. שמעתי שאני לא היחידה.

  14. הייתי ביוון עבד טוב מאוד בשיחות כמעט ללא בעיות אבל לא להשתמש בגלישה חויי יבתי בשעות של גלישה שלא ביצעתי אני ממליץ לא ליגלוש ,חוץ מיזה אני ממליץ על הסים הזה.

  15. לפני מספר חודשים בגרמניה (פנקפורט ומינכן)עבד מצויין (גם בארה"ב לני שנה).- גלישה ו-CallBack.
    לפני חודש בסין (שאנזן) הונג קונג ותאילנד (בנגקוק) לא עבד בגלישה.
    בסין בכלל לא ניתן היה להתחבר לחברה המקומית.
    שרות הלקוחות היה מאוד בעייתי, לא חזרו עם תשובות או עידכונים לא לנייד ולא למייל.
    אפשר לקחת, אך רק בתור חלופה לקו עובד.

  16. הורי הפתיעו אותי בסים של טסים כדי שאתקשר הביתה. לא עבד כלל, לא לשיחות נכנסות ולא לשיחות יוצאות מאירופה כולה

  17. דידי מוצן בתאריך 28 בפברואר, 2012 בשעה 23:13

    אני משתמש בטסים כבר 8 חודשים על בסיס שבועי.
    לא הייתי כותב כלום אך מאחר ואני רואה שיש מתלוננים אני חייב להגיב כי אני מרוצה מאוד והסים הזה שינה את חווית הנסיעה לבלי הכר.
    הבעייה היחידה בה נתקלתי היא בסמס שלא ניתן לעשות עקוב אחרי וזה קצת מפריע אבל כנראה שאצטרך להתרגל ל whatsapp