משמעות ההחלטה על הוזלת דמי הקישוריות

סוף סוף, ואחרי אין ספור דיונים, החליט שר התקשורת, משה כחלון, על הורדת דמי הקישוריות.

על פי ההודעה לעיתונות שפורסמה היום על ידי משרדו, החל מינואר 2011, יופחתו דמי הקישוריות לשיחות סלולריות מ-29 א"ג לכ-8 א"ג (המחירים כוללים מע"מ בגובה 16%).

זוהי הוזלה משמעותית של כ-72%, אבל טווח ההשפעה שלה מוגבל בעיקר לשיחות היוצאות מטלפון קווי לטלפון סלולרי.  מי שמצפה להוזלה דומה בתעריפי השיחה בין טלפון סלולרי לטלפון נייח או בין שני טלפונים סלולריים, צפוי לאכזבה.

הסיבה לכך נעוצה בכך שמרבית תוכניות התעריפים אליהן מחויבים הלקוחות הסלולריים, מבוססות היום על תעריף שיחה קבוע, ללא תלות ביעד השיחה — טלפון קווי או טלפון סלולרי.

ירידה משמעותית בתעריפי השיחה הסלולרית תתרחש רק עם כניסתם של מתחרים חדשים לשוק, במסגרת מודל ה-MVNO שמאפשר למפעילים וירטואליים לרכוש מחברות הסלולר דקות שיחה בתעריפים סיטונאיים.

במשרד התקשורת התקבלו עד היום למעלה מ-10 פניות לקבלת רישיון MVNO ובקשות של 3 חברות כבר אושרו.  חברות אלה (טלקום 365, פרי טלקום ואיתורן) כבר החלו במו"מ עם החברות הסלולריות לצורך חתימת חוזה המסדיר את התנאים והתעריפים, אך הוא מתקדם בעצלתיים.

בשלב זה נראה שהתערבות משרד התקשורת בנושא זה היא בלתי נמנעת, אך על פי התקנות שגובשו, היא לא תוכל להתרחש לפני מחצית דצמבר 2010.

4 תגובות לפוסט “משמעות ההחלטה על הוזלת דמי הקישוריות”

  1. […] עדיין לא הפנימו שהורדת דמי הקישוריות תשפיע עליהם באופן מצומצם, הרושם של מסע יחסי הציבור שליווה את המאבק של שר […]

  2. […] שהצליח הציבור לעכל שההוזלה, שתיכנס לתוקף רק ב-1/1/2011, שולית מבחינתו, מזדרזת חברת פרטנר להוכיח את מה שכבר כתבתי על חברות […]

  3. אינני מסכים לשתי התגובות של קודמי. ההוזלה היא משמעותית, פער של למעלה מ-20 אגורות לדקה לנייד בין התעריף שאני משלם לחברה הסלולרית שלי לבין תעריפי "בזק" מ-1/1/20111.
    כאשר אני אהיה ליד טלפון נייח (קוי) אבצע שיחות מנייח לנייד רק באמצעות הטלפון הנייח.

  4. […] ביותר שנרשמה לזכותו היא הורדת דמי הקישוריות, אך את מידת השפעתה נוכל לבחון רק במהלך 2011.  גם את שאר המהלכים שמנסה לקדם […]

השארת תגובה