הקניבליזציה השיווקית של Apple

כתיבת הפוסט הזה התעכבה בכמה שעות ועכשיו, כשהוא עולה לאוויר, אני מגלה שלא רק אני חושב שה-iPhone 4, ש-Apple הציגה יותר מוקדם השבוע, מושך את השטיח מתחת ל-iPad.

כמו רבים אחרים, עקבתי גם אני אחרי הבלוגים החיים מהמצגת של סטיב ג'ובס ב-WWDC 2010 וככל שזו התקדמה בתיאור התכונות של ה-iPhone החדש, התחדדה אצלי שאלת המיצוב שלו מול ה-iPad.

ל-iPhone החדש יש את אותו מעבד כמו ל-iPad, אורך חיי הסוללה שלהם די דומה, החיבוריות האלחוטית והסלולרית זהה, נפח הזיכרון המוצע הוא באותן כפולות – אז איפה ההבדלים?  זה נכון של-iPad יש מסך גדול יותר, אבל המסך של ה-iPhone חד ואיכותי הרבה הרבה יותר.

כמו כן ב-iPad אין GPS (בחלק מהדגמים), אין גירוסקופ, אין מצלמה ובמקביל ה-iPhone החדש דק יותר מהדגם הקודם שלו ונייד הרבה יותר מה-iPad.

גם בתמחור של שני המתחרים הללו, אין הבדלים דרמטיים – ה-iPad עם זיכרון בנפח 32GB ויכולת סלולרית עולה בארה"ב $729.  לעומת זאת, המחיר של ה-iPhone 3Gs בדגם SIM Free (במדינות הרלוונטיות) הוא סביב $800.

בשלב הזה אני מציע לכל אחד מכם לשאול את עצמו – iPhone או iPad – אם הייתה ניתנת לך האפשרות לקבל רק את אחד מהם, במי היית בוחר?

עבורי, התשובה היא ברורה.

סטיב פתח את המצגת שלו ב-WWDC 2010 והתגאה שעד היום, כחודשיים לאחר שהופיע בחנויות, נמכרו בעולם למעלה מ-2 מיליון יחידות של ה-iPad – אחד בכל 3 שניות.

אין לי ספק שההכרזה על ה-iPhone החדש תבלום את הגידול במספר זה, אם לא באופן קבוע, אז לפחות עד ה-24 ביוני – המועד בו יצוץ ה-iPhone 4 בחנויות.

במקביל, אני מוכן להמר שמספר ה-iPhone 4 שימכרו בחודשיים הראשונים יהיה גדול יותר ושלאורך זמן, מספר ה-iPhone 4 יהיה גדול יותר מזה של ה-iPad.

בכל מקרה, אין מה לדאוג – Apple בוודאי מודעת לבעיה שיצרה לעצמה וכבר עובדת במרץ על ה-iPad 2.

9 תגובות לפוסט “הקניבליזציה השיווקית של Apple”

  1. אורי בתאריך 9 ביוני, 2010 בשעה 17:22

    לiPad 3G יש GPS ומצפן, לדגם של הWiFi בלבד אין מצפן וGPS.
    ואני מניח שבשורה החמישית התכוונת לWWDC ולא WWDS.
    חוץ מזה אני מסכים איתך 100%, הiPad הוא פשוט מכשיר מיותר כשיש iPhone.

  2. אורי — ראשית תודה על עדכון שגיאת הכתיב – אכן מדובר ב-WWDC.
    לגבי התכונות, בדקתי שוב באתר של Apple. על פי המפרט (http://www.apple.com/ipad/specs) מצפן יש בכל הדגמים (גם בדגם ה-WIFI בלבד). GPS יש רק בדגם הסלולרי.
    אני שמח שאתה מקבל את המסקנה שלי 🙂

  3. למעשה, ההבדל העיקרי הוא כמובן שלאייפד יש מסך של 9.7 אינטש…

    נכון שלאייפון החדש יש רזולוציה נמוכה רק במעט מהאייפד, אבל עדיין
    הרבה יותר נוח לגלוש ולכתוב מסמכים במסך של 9.7 אינטש מאשר במסך של 3.5 אינטש.

    האייפד מעולם לא נועד להחליף את האייפון, הוא מיועד להציע אלטרנטיבה ל-Netbooks.

    ודרך אגב, האייפון החדש אינו קל יותר מהדגם הקודם – למעשה הוא כבד ב-2 גרם.

    Batnun

  4. הסיכוי שה-iPad יהווה תחליף ל-netbook מבחינתי, הוא נמוך. החסרון במצלמה ויכולת העריכה הנמוכה של מסמכים מקשים מאוד על התפקוד שלו כמיני מחשב נייד. עם כל החיבה שלי ליכולת של אפל לפתח מוצרים ״מהודקים״, דווקא ה-iPad מפספס. יש סביבו הרבה ״הייפ״ אבל ברגע שהאייפון יהיה זמין ההילה הזו תעלם. תקרא את מה שכתבתי על ה-iPad בינואר השנה.

  5. מסכים עם Batnum . איןחלופה למסך גדול – כחלופה לספר אלקטרוני. אפל כמובן תשדרג את המסך שלו הIPOD לסוג החדש, ואז כבר לא תהיינה לך טענות, צ'יפ…. 🙂

  6. אורי בתאריך 12 ביוני, 2010 בשעה 05:31

    באתי לתקן יצאתי מתוקן. לגמרי לא מבין מה הטעם במצפן במכשיר ללא GPS.
    בכל מקרה בהמשך לדיון שפתחתם פה, כן אפשר להבין שהוא מנסה להביא תחליף לNetbooks אבל Netbooks יכולים לעשות כל כך הרבה שהiPad לא ככה שהוא נכשל בקטגוריה הזאת לדעתי.

  7. מייק לבנובסקי, ר"ג בתאריך 13 ביוני, 2010 בשעה 11:36

    הי צ'יף (שם מדליק),
    בהנחה שהאיי פד ישודרג וניתן יהיה להוריד חבילות תוכנה לעריכת מסמכים או לחישובים כאלו ואחרים, ( לא נשמע לי כמשהו מסובך, אשמח להבהרות אם ישנן), מדובר בתחליף מושלם למחשבי מיני ונוח ממנו.
    החזון של מחשב לכל תלמיד במתכונת של איי פוד הגיוני מאוד, לא?

    במובן הזה איי פון יהיה הפלאפון, והאיי פוד יהיה הילקוט. נשמע לי כמשהו הגיוני.

  8. יכול להיות שאתה צודק אבל עד שלא נדע מה יהיה בגירסא הבאה של ה-iPad קשה להעריך את מידת השימושיות שלו. בשלב הזה אני חושב שהשילוב של Smart Phone (כמו ה-iPhone) עם Nebook הוא עדיף.

  9. מייק לבנובסקי, ר"ג בתאריך 21 ביוני, 2010 בשעה 15:50

    תודה. פוסט מועיל ומעניין

השארת תגובה