ה-iFad סביב ה-iPad

במילון Merriam Webster מוגדרת המילה fad כ-"A practice or interest followed for a time with exaggerated craze" ובתרגום חופשי לעברית "מנהג או עניין הגורמים לתקופה מסוימת של שגעון".

בשבועות האחרונים רעשה וגעשה רשת האינטרנט בשמועות וספקולציות סביב "היצירה החדשה" של חברת Apple.  אתמול, התפזר העשן, ובהכרזה מינימליסטית למדי, הציג סטיב גו'בס את ה-iPad החדש.

אתרי האינטרנט גדושים הבוקר במידע על ה-iPad, תכונותיו המדהימות ומחירו הנמוך להפליא.  אפילו העיתוניים היומיים הנפוצים, שאינם נוהגים לסקר הכרזות של מוצרי חומרה חדשים, הקדישו ל-iPad מקום מכובד בין דפיהם.

אין ספק שמכונת השיווק של Apple הצליחה פעם נוספת לייצר רמת עניין והתרגשות השמורה למוצרים וחברות ספורות בלבד.

גם אני, בעזרתו האדיבה של אתר Engadget, עקבתי אתמול בעניין רב אחרי מהלך ההכרזה.  בתחילת המצגת (סביב דקה 8 ו-9) מיצב סטיב גו'בס את ה-iPad כתשובה של Apple לנישה שתופסים היום מחשבי ה-Netbook PC.  ה-iPad, הממלא את החלל בין הטלפון הסלולרי למחשב אישי, מאפשר לגלוש באינטרנט, לכתוב ולקרוא דוא"ל, להסתכל בתמונות ובסרטי וידאו, להאזין למוסיקה, לשחק ולקרוא ספרים, כל זאת על מסך צבעוני בגודל של 9.7 אינ'ץ.

בדקה ה-10 של המצגת חשף גו'בס את ה-iPad לעולם ומאותו רגע אני, כמו רבים אחרים, התלהבתי מהעיצוב המיוחד, המסך האיכותי, עושר התכונות והמחיר הזול יחסית.  לקראת סיום המצגת של גו'בס הייתי שבוי לחלוטין והשאלות היחידות שניקרו במוחי היו "כמה זה עולה?" ו-"מתי אוכל לשים יד על ה-iPad?".

אבל הבוקר, כמו אחרי כל מסיבה טובה שזרם בה קצת יותר מדי אלכוהול, התחלתי לסבול מ-Hang Over.

השאלה הראשונה ששאלתי את עצמי היא "האם ה-iPad באמת יכול להחליף את ה-Netbook שלי?".  אם נבחן את המפרט של ה-iPad נגלה שרשימת החסרונות שלו היא ארוכה ומעט מפתיעה –

  • אין לו מצלמה מובנית, כלומר אפשר לשכוח משיחות וידאו ב-Skype;
  • ה-iPad, כמו ה-iPhone וה-iPod Touch, אינו מאפשר להריץ יותר מאפליקציה אחת בו זמנית;
  • למרות התמיכה בחיבור סלולרי בדור 3, ה-iPad אינו יכול לשמש כטלפון סלולרי;
  • על מנת לחבר כרטיסי זכרון או להוריד תמונות מהמצלמה הדיגיטלית ל-iPad, יש להשתמש במתאמים מיוחדים;
  • מסך ה-Home של ה-iPad נראה דל ומשמעמם, וכמו ב-iPhone, לא ניתן להגדיר עליו שום אלמנט אקטיבי (widget);
  • מבחינת החומרה אין ב-iPad רכיב GPS או יציאת HDMI שתאפשר את חיבורו לטלוויזיה הביתית;
  • וכמו תמיד אצלנו, מתבקשת גם שאלת התמיכה בעברית.

מבחינתי, השורה התחתונה היא די ברורה – הסיכוי שה-iPad יחליף את ה-Netbook שלי הוא אפסי, פשוט כי חסרות בו תכונות בסיסיות וקריטיות.  ה-iPad הוא לא כמו ה-iPhone שהחליף בקלילות את הטלפון הסלולרי הקודם שלי.  ה-iPad לא מחליף אצלי כלום – הוא בא כ-"תוספת" לקיים.  אם כך, מה בדיוק המקום שלו והאם בעצם צריך אותו?

כשבוחנים את העניין לעומק, מתברר שה-iPad דומה באופיו יותר ל-iPod מאשר ל-iPhone.  ה-iPod לא היה נגן ה-MP3 הראשון בשוק, אבל הוא היה הראשון שהביא לשוק חווית שימוש סוחפת.  גם ה-iPad אינו מכשיר המולטימדיה הראשון בשוק, אבל ה-DNA הייחודי שלו, הוא הקלף החזק שלו.

האם ה-iPad יצליח?  אין ספק בכך.  מספר ימים לפני תחילת השיווק בפועל, אנו נראה לפני החנויות של Apple ברחבי העולם אוהלים, שקי שינה ותורים ארוכים וביום המכירה הראשון, העיתונים יפרסמו בהבלטה את תמונותיהם של הרוכשים הראשונים.  מחירו הנוח של ה-iPad יהפוך אותו מהר מאוד לאחד הגאד'גטים הנחשקים והמצליחים ביותר.  אבל בתצורת החומרה והתוכנה הנוכחית, הסיכוי שלו להצליח כתחליף למחשבי ה-Netbook הוא לא גדול.

נו טוב, צריך תמיד לשמור משהו בשרוול לגירסא 2.

6 תגובות לפוסט “ה-iFad סביב ה-iPad”

  1. דווקא יש GPS

    http://www.apple.com/ipad/specs

  2. אריאל בתאריך 30 בינואר, 2010 בשעה 22:29

    אין ספק בכלל שאפל עשו את מה שעו כדי לשמור לעתיד את השדרוג לגירסה 2.0
    תהיה בטוח שההצלחה עכשיו תהיה טובה , אבל בגירסה 2.0 עם כל התוספות הנצרכות אני צופה קנייה מסיבית כמו שהייתה עם IPHONE 3G ,

    וכן זה מין הכלאה בין IPOD TOUCH , NETBOOK
    וכן יש לזה שוק לפחות במחיר הזה , ואם יהיה יותר זול יהיה הכי משתלם בכלל

  3. לגבי ה-GPS — על פי המפרט רכיב ה-GPS יהיה קיים רק בגרסאות ה-iPad עם התמיכה ברשת הסלולר. בגרסת ה-WiFi של ה-iPad לא יהיה GPS.

  4. […] מותו, בשבוע שבו חברת Apple מתחילה את השיווק המסודר של ה-iPad שלה, מעורר זיכרונות על היסטורית המיחשוב […]

  5. […] כמו רבים אחרים, עקבתי גם אני אחרי הבלוגים החיים מהמצגת של סטיב ג'ובס ב-WWDS 2010 וככל שזו התקדמה בתיאור התכונות של ה-iPhone החדש, התחדדה אצלי שאלת המיצוב שלו מול ה-iPad. […]

  6. […] של ה-iPad אינה מפתיעה אותי – מיד אחרי ההכרזה צפיתי שה-iPad יהפוך "לאחד הגאד'גטים הנחשקים והמצליחים […]

השארת תגובה