מוצר ה-WiFi הנבחר שלי מתערוכת CES 2016‏

Best_Of_CES_2016במסגרת תערוכת CES 2016 הכריזו יצרניות מוצרי ה-WiFi על עשרות מוצרים חדשים.

את הכותרות הגדולות תפסו נתבים 802.11ac חדשניים, נקודות גישה מתקדמות, נתבים הכוללים מודמי כבלים, התקני Home Plug ומגוון רחב של מוצרים אלחוטיים המיועדים לבית החכם – מצלמות, גלאי מים ועשן, בקרי תאורה וכדומה.

נתבי ה-802.11ac שהוכרזו, תומכים במהירויות אלחוטיות מסחררות, פועלים בשניים ולעיתים אף בשלושה תחומי תדר ומתגאים במפרטי חומרה שאינם מביישים מחשבים.

בנוסף, הם תומכים בטכנולוגיה חדשה, המכונה MU-MIMO, המאפשרת להם לשדר בו-זמנית ובמלוא רוחב הפס האלחוטי שלהם לעד 4 התקנים אלחוטיים.

מצד שני, ברוב רובם של מכשירי הקצה החידוש הטכנולוגי המשמעותי הזה עדיין לא מיושם וכתוצאה מכך מחשבים ניידים ונייחים, טאבלטים וטלפונים חכמים החסרים אותו – אינם יכולים לנצל את היתרונות הטמונים בו.

כיוון שכך התקנים האלחוטיים הללו ממשיכים לחלוק ביניהם את רוחב הפס האלחוטי, בה בשעה שאם היו תומכים בה הם יכלו להינות ממלוא המהירויות האלחוטית של הנתב.

כך למשל נתב MU-MIMO המתגאה ביכולת אלחוטית המקוטלגת כ-AC1900, כלומר 1.3Gbps בתקן 802.11ac – יכול לספק לכל אחד מ-4 ההתקנים המחוברים אליו ושאינם תומכים בטכנולוגיה זו, מהירות אפקטיבית מקסימאלית של כ-200Mbps בלבד.  מצד שני, אם ההתקנים האלחוטיים תומכים ב-MU-MIMO, המהירות יכולה להגיע בקלות לכ-800Mbps – הבדל של פי 4!

עמודים: 1 2

2 תגובות לפוסט “מוצר ה-WiFi הנבחר שלי מתערוכת CES 2016‏”

  1. להבנתי כל התקני הרשת שיהיו מחוברים לראוטר יצטרכו לתמוך גם הם ב MU
    אני צודק ?

  2. אין חובה כזו. רק התקן תקשורת שתומך ב-MU-MIMO יוכל להינות מתכונת ה-MU-MIMO של הנתב, אך העדרה מהתקנים אחרים לא יפגע ביכולת הנקודתית של המתאם שכן תומך בכך.

השארת תגובה