ארץ הקניונים ופרסת הסוס שהלך לעולמו (יום 3)

US6הטיול היום התמקד בפארק עצום מימדים, המכונה "ארץ הקניונים" (Canyon Land), השוכן כ-330 ק"מ דרומית מזרחית לסאלט לייק סיטי.

ככל שמתרחקים מסאלט לייק סיטי, משתנה הנוף באופן משמעותי – הערים הגדולות והכבישים הרחבים נעלמים והאזור הופך להיות מדבר שלג רחב ידיים.  כמי שאוהב נופים פתוחים, הרחוקים מאוד מהצויליזציה המודרנית, הנסיעה לאורך כביש US6, המוביל מאזור סאלט לייק סיטי לפארק, היתה עבורי חוויה מדהימה.  תמונות שצילמתי במהלך הנסיעה ניתן לראות באלבום הפייסבוק המלווה את הפוסט הזה.

נקודת הכניסה ל-"ארץ הקניונים" נמצאת בהצטלבות בין הכבישים US191 ו-SR313, כ-25 ק"מ צפונית לעיר Moab שלידה גם שוכן ה-Arches National Park בו בקרתי בשנה שעברה.  מכאן, ולאורך כ-60 ק"מ על כביש SR313 ניבטים נופים קסומים המשלבים אבן גיר אדומה (Navajo Sandstone) ושלג לבן ובוהק.  הצירוף הזה, ביחד עם צורות סלעים מדהימות, אף פעם לא מעייף והעין מחפשת אותו עוד ועוד ועוד.

Two Mesasה-Canyon Land הוא פארק עצום ששטחו כ-1,350 ק"מר והוא משתרע בין נהר הקולורדו (האחראי גם ליצירת הגרנד קניון) ל-Green River ועוד כ-15 ק"מ אחרי נקודת המפגש ביניהם.  רוב שטחו של הפארק הוא רמה בגובה של בין 1,400 מטר ל-2,000 מטר והשאר הוא העמקים שחתרו שני הנהרות.

תמונת הנוף הראשונה של הפארק נמצאת כ-5 ק"מ מתחילת SR313 – אלו הם שני הרי שולחן גבוהים (המכונים בארה"ב במילה הספרדית Mesa) הבולטים גבוה מעל הרמה המדברית ולידם, הר שולחן נוסף באורך של יותר מחצי קילומטר, אותו ניתן לראות בתמונת הפנורמה.

אחרי נסיעה של עוד כ-20 ק"מ מגיעים לפניה המובילה אל מרפסת התצפית על ה-Dead Horse Shoe.  בנקודה זו נתקל נהר הקולורדו בגוש סלע ענק ומכיוון שלא הצליח לחתור דרכו, הוא מבצע סביבו סיבוב פרסה עצום.

Dead Horse Shoeמרפסת התצפית על סיבוב הפרסה נמצאת בגובה של כ-1,800 מטר כשנהר הקולורדו נמצא 700 מטר מתחת.  הסביבה כולה מושלגת והטמפרטורה עומדת על 6 מעלות מתחת לאפס.

תמונת הנוף מדהימה ביופיה וקשה לעזוב את נקודת התצפית גם אחרי זמן רב.  בצילום מצד שמאל ניתן לראות את הנהר, את שוליו הקפואים, את האדמה האדומה והשלג המכסה את ההרים.

בשלב זה חוזרים לכביש הראשי ונוסעים עוד כ-25 ק"מ לנקודת תצפית נוספת המכונה Grand View Point Overlook.  נקודה זו נמצאת בגובה של כ-2,000 מטר והיא מאפשרת תצפית על נחלי משנה של נהר הקולורדו שחתרו קניונים עמוקים באדמת הגיר האדומה.

Grand Viewקניונים אלה אינם ארוכים במיוחד וגם עומקם אינו גדול מאוד אך מספרם הגדול והריכוז שלהם בתא שטח קטן יחסית הוא זה המאפיין נקודה זו.

כמו בכל שאר נקודות התצפית לאורך המסלול, גם כאן השילוב המקסים של השלג הלבן ואבן הגיר האדומה מייצר תמונות מדהימות ורק חבל שהשמיים המעוננים שהיו היום קצת קלקלו את תמונות הנוף.

השארת תגובה