הרפתקאה בגראנד קניון (יום 1)

West USבעוד כשבוע תתחיל בלאס וגאס תערוכת CES 2014 (עליה אפרט בפוסט נפרד), אבל אני החלטתי להקדים וכבר שלשום בערב (שבת) נחתתי בעיר.  את הימים שלפני התערוכה אקדיש לטיול קצר באזורים הנמצאים מזרחית לעיר – במדינות יוטה, קולורדו ואריזונה.

מרבית הפוסטים שאפרסם השבוע יסטו מהקו הרגיל של הבלוג ובמקום לעסוק בעניני אינטרנט, סלולר ולקשורת הם יתארו את מהלך הטיול.  את המסלול המתכונן לימים הקרובים ניתן לראות במפה המצורפת משמאל, כאשר אתמול (יום ראשון) התמקדתי בפעילות חוויתית הנוגעת בחלק המערבי של הגרנד קניון (Grand Canyon).

הגרנד קניון היא תופעה גאולוגית בת כ-2 מיליון שנה שנוצרה מכך שנהר הקולורדו חתר ערוץ באורך של כ-450 ק"מ, ברוחב של כ-15 ק"מ ובעומק של כ- 2 ק"מ.  הפארק הלאומי שהוכרז סביב הקניון הוא אחד המתוירים ביותר בעולם וכ-5 מיליון איש מבקרים בו מדי שנה.  סביב הקניון נבנו שלושה מרכזים תירותיים – בחלק הצפוני (שסגור בחודשי החורף), בחלק הדרומי ובחלק המערבי.

האיזור המערבי של הגרנד קניון מרוחק כ-3 שעות נסיעה ממרכז ההימורים התוסס של העיר לאס וגאס, עובדה המאפשרת טיול יומי שאינו כולל שהית לילה יקרה.  מדי יום יוצאים מלאס וגאס טיולים מאורגנים רבים, במגוון רחב של כלי תחבורה, אל המרכז התירותי המערבי הנמצא בשטח השמורה האינדיאנית של שבט ההולאפי (Hualapai).  ההולאפי מנצלים בחוכמה את פלא הטבע הנכלל באדמתם ועל שפת הקניון בנו מרכז מבקרים, מנחת תעופה ומגוון של אטרקציות המושכות, מדי שנה, קרוב לחצי מיליון מבקרים.

Hover Damלאחר לא מעט התלבטויות החלטתי להפוך את הביקור בחלק המערבי של הקניון לחוויה אמיתית ובחרתי להגיע לשם באמצעות מסוק של חברת הטיולים Papillon.  הסיור בו בחרתי ממריא מהעיירה בולדר, הנמצאת כחצי שעת נסיעה מלאס וגאס, והוא כולל נחיתה בתוך הקניון עצמו, שיט על נהר הקולורדו ותצפית ייחודית משפת הקניון.

אחרי תהליך צ'ק אין וסרט בטיחות, מגיעה הטייסת(!), מעלה אותנו למסוק וממריאים.  בדרך אל הקניון עוברים בטיסה נמוכה מעל סכר הובר (Hover Dam) ואגם מיד (Lake Mead) אותם ניתן לראות בתמונה משמאל, חוצים למדינת אריזונה, טסים בתוך הקניון עצמו ואחרי כ-45 דקות נוחתים על שפת הנהר.

הטיסה במסוק שונה מאוד מטיסה במטוס – יש בו בסה"כ 6 נוסעים 2 מקדימה ו-4 מאחור.  כל נוסע מצוייד באוזניות ובמהלך הטיסה, הטייסת נותנת הסברים על המקומות מעליהם חולפים.  המסוק די רועש וגם קצת מתנדנד, אבל הנוף הנשקף מבעד לחלונות הענקיים מדהים והיום המקסים, נטול העננים, רק מוסיף לחוויה.  באלבום הפייסבוק אפשר למצוא את התמונות שצלמתי במהלך הטיסה ותמונות נוספות שצלמתי במהלך היום.  בצמוד לכל תמונה באלבום גם נתתי הסבר קצר המשלים את הכתוב בפוסט הזה.

Colorado Riverאחרי 45 הדקות, שחולפות מהר מאוד, נחתנו בתוך הקניון, סמוך מאוד לנהר עצמו.  הליכה קצרה מביאה אותנו למעגן סירות קטן שממנו יוצאים לשיט קצר על נהר הקולורדו.  הגובה של הקניון, מהנהר אל ראשו, הוא למעלה מקילומטר, וצריך להביט מעלה מעלה על מנת לראות את שפתו.  המסוק מגמד גדלים ומרחקים ורק השיט האיטי על הנהר מאפשר להבין את גודלו האמיתי של הקניון.

אחרי השיט עולים שוב למסוק וממריאים, כמעט אנכית לחלוטין, את כל גובהו של הקניון.  בסוף הטיסה הקצרה נוחתים קרוב מאוד לשפת הקניון ומגיעים לאתר התירותי המרכזי בחלק המערבי – מרכז המבקרים והטיילת השקופה של הגרנד קניון.

Sky Walkהטיילת היא מבנה דמוי פרסה, בעל רצפת זכוכית, הבולט כ-20 מטר משפת הקניון.  באופן זה זוכים המבקרים – עד 120 איש בו זמנית – לתצפית מרהיבה של תחתית הקניון, שנמצאת כ-800 מטר מתחתם, כשכל מה שמפריד ביניהם הוא שכבת זכוכית בעובי של כ-7 ס"מ.

על מנת לשמור על השקיפות של הזכוכית ולמנוע שריטות, המבקרים נדרשים לעלות על הטיילת ללא שום חפץ (כולל טלפונים ומצלמות) ולעטוף את הנעליים בגרבי הגנה מיוחדות (אותם ניתן לראות בתמונה משמאל).  מי שמעוניין בתמונה על הטיילת עצמה, יכול להיעזר בצלמים מקומיים.

המראה הנשקף מהטיילת הוא מדהים ונותן תמונת מבט יחודית הן של הקניון הנפרש מלפנים והן של קרקעיתו, הניבטת מבעד לרצפת הזכוכית.  בנוסף ניתן לראות ממנו מספר מבני סלעים, המקודשים להולאפי, המזכירים נשר וכלב.

Sky Walkבתמונה משמאל ניתן לראות כיצד נראית הטיילת משפת הקניון.  בתום הסיור על הטיילת אפשר להסתובב בכפר האינדיאני הצמוד למרכז המבקרים, לצפות במופע פולקלור קצר ולראות את המבנים השונים בהם חיו האינדיאנים בעבר – אוהלי הטיפי לתקופת קיץ ובקתות הבוץ לתקופת החורף.

בתום הסיור על שפת הקניון, עולים למסוק ואחרי 45 דקות נוחתים בשדה התעופה בבולדר.

4 תגובות לפוסט “הרפתקאה בגראנד קניון (יום 1)”

  1. תודה. מקסים. האם את יכולה להרחיב על מחירים?
    והאם הזמנת את הטיול מראש? או דרך המלון? יצא לך לבדוק להשוות מחירים בין האפשרויות האלה?

  2. את הטיסה במסוק הזמנתי מראש ויש בפוסט את הלינק לחברה. כל שאר הטיול הוא ארגון עצמי.

  3. לינדה בר בתאריך 14 בינואר, 2017 בשעה 23:27

    הי לביא, נתקלתי בפרסום שלך תוך כדי "שוטטות " באינטרנט וממש התפעלתי מהתיאורים המופלאים שלך. האם תוכל לשלוח לי לינק לחברה באמצעותה עשית את בסיור והטיסה המדהימים והאם תוכל לומר לי כמה שילמת עבורם. תודה רבה!! לינדה

  4. זה הסיור שבצעתי. המחיר תלוי בעונה. http://www.papillon.com/las-vegas-tours/helicopter-landing-tours/grand-celebration-tour

השארת תגובה