תאורים בומבסטיים למוצרים סטנדרטיים

Super WiFiאתמול בערב העלתה חברת "בזק" קמפיין שיווקי חדש, מלווה בסרטון פרסומת, אותו היא מכנה "Super Wifi".  במסגרתו מקדמת החברה שני נתבים משולבים חדשים – האחד של חברת D-Link (דגם 6850U) והשני של חברת Netgear (דגם VEGN2610).

מדובר בנתבים אלחוטיים דואליים, הכוללים מודם VDSL, הפועלים הן בתדר 2.4Ghz והן בתדר 5Ghz ותומכים במהירות של 300Mbps בכל תדר (נתב N600).  בנוסף, הם כוללים 4 כניסות LAN התומכות במהירות של 100Mbps, כניסת USB אחת ובדגם של חברת D-Link יש גם מפסק לכיבוי הרכיבים האלחוטיים.

יחד עם הצגת המוצרים החדשים, משנה חברת בזק את שיטת התמחור של מוצרי הרשת הבייתית שלה והופכת אותה למבוססת על הסכם שכירות.  מעתה, תשאיל בזק את הנתבים המשולבים שלה בעלות קבועה של 10 שקלים לחודש ובמידה והלקוח מעוניין רק במודם, הוא יושכר לו תמורת תשלום של 8 שקלים לחודש.  יחד עם זאת, מי שיזדרז ויצטרף לשירות ה-VDSL של בזק עד ה-22/11/13 ויבחר בחיבור במהירות של 40M לפחות, יקבל פטור מהתשלום החודשי למשך שנתיים.

המעבר לשכירות בתשלום מסמן הרעה נוספת בתנאי השירות של חברת בזק ללקוחות האינטרנט המהיר שלה.  אם בעבר היה המודם נמסר בהשאלה ללא תשלום והנתבים תמורת מנגנון "חיוב-זיכוי", הרי שעתה נדרש עבורם תשלום חודשי קבוע, שאינו מוגבל בזמן. יש להדגיש שבשום שלב לא הופך הציוד לרכוש של הלקוח והוא נדרש להשיבו לבזק בתום תקופת השירות.  במידה והלקוח אינו מחזיר את הציוד המושאל, הוא יחוייב בעלות נוספת הנעה בין 100 למודם ל-200 שקלים עבור הנתב.  בהקשר זה עדיין לא ברור אם האפשרות לרכוש מבזק מודם, במחיר של 99 שקלים, עדיין תקפה.

אם נבחן את התכונות של המוצרים החדשים של בזק הרי שכמעט בכל היבט טכני שניהם נחותים מהנתב המשולב DSL-7850U שהוצג בשנה שעברה ולא זכה לקמפיין שיווקי.  ה-7850U, שכבר אינו זמין בחנויות בזקסטור,  הוא נתב דואלי עם כניסות רשת של 1G התומך במהירות אלחוטית כוללת של 750Mbps (נתב N750) ובנוסף, לכל אחד מתדרי האלחוט יש מפסק כיבוי/הדלקה נפרד.

לאור ההבדלים הטכניים, הבחירה בסלוגן "Super WiFi" דווקא עבור מוצרים טובים פחות, אינה ממש ברורה – מדובר בשני מוצרים סטנדרטיים הכוללים את התכונות הבסיסיות המתבקשות מנתבים אלחוטיים של סוף שנת 2013.  אין בנתבים אלה שום תכונה מיוחדת ובנוסף הם אינם תוכנים בכניסות LAN של 1G, הרכיב האלחוטי אינו תומך ב-450Mbps והם בוודאי לא פועלים בתקן 802.11ac.

במסגרת הסרטון טוען הפרזנטור של בזק, גידי גוב, שהצפיה בסרטים ב-Super WiFi היא "באיכות שלא הכרתם".  ככל הנראה, בזק מכוונת לכך שצפיה בוידאו, תוך שימוש בתדר האלחוטי 5Ghz הפנוי יותר, יכולה להיות חלקה יותר מזו העושה שימוש בתדר 2.4Ghz.  יחד עם זאת היה רצוי שבזק תפרט גם את המגבלות ודרישות הסף של תדר זה – טווח שידור קטן יותר מתדר 2.4Ghz ושימוש בציוד אלחוטי התומך בתדר זה.

HOT FiberBoxהבחירה בשם "מפוצץ", שהקשר בינו לבין המוצר עצמו אינו ברור ובמידה מסויימת אף מטעה, אינה יחודית רק ל-"בזק".  בשבוע שעבר הכריזה חברת HOT על ה-FiberBox – מכשיר משולב הכולל ממיר מקליט באיכות HD, מודם כבלים ותמיכה שני קווי טלפון.  למרות השימוש במילה Fiber, אין למוצר הזה שום קשר לסיבים אופטיים והוא תומך בחיבור קואקסיאלי רגיל.

מאכזב לגלות שבתוך שבוע בחרו, שתי חברות התשתית היחידיות הפועלות כרגע בישראל, לעשות שימוש בשמות בומבסטיים שאינם קשורים לתכונות המוצרים או ליכולות שלהם.  שיטות שיווק אלה, שכל מטרתן לפתות לקוחות שלא ממש מבינים בתחום הרשתות, אינה ראויה וכדאי שהחברות יתמקדו בתכונות של המוצרים והשירותים שלהן ולא ינסו להטעות את לקוחתיהן.

12 תגובות לפוסט “תאורים בומבסטיים למוצרים סטנדרטיים”

  1. בסופו של דבר , נשארות החברות הגדולות כמו שהיו תמיד….
    נתקל בלא מעט לקוחות/חברות שמבצעות פרוייקטים עם הגדולות מסוג זה , ובכל פעם מוצאים עצמם מרומים/או ככאלו שלא קיבלו את מה שהיו צריכים.
    אין מה לדבר כלל על הידע שלהם….
    המטרה היא לבלוע כמה שיותר לקוחות. נקודה.

  2. אני תוהה איזו סיבה יש להם להשאיר את האופציה של רכישת המודם בעלות 99 ש"ח.
    אם הם משיגים מהלקוח 96 ש"ח עבור שנה בלבד, ועם סבירות והנחה שהלקוח ישאר גם לאחר התקופה הזו, מה שיכול להוציא ממנו לצורך העניין קרוב ל300 שקל, אם נשאר 3 שנים.
    או לכל הפחות אותו הסכום אם הוא נשאר לשנה.
    בכל אופן, צעד מלוכלך לטעמי.

  3. בזק כבר מזמן הבינה שהעתיד שלא לא טמון בשרותי הטלפון אלא באינטרנט והיא עושה הכל כדי לחלוב את הלקוחות שלה עד כמה שניתן, או לפחות עד שיכנסו מתחרים אחרים לתחום. בין הטריקים השונים מעבר לטריק הזה ישנו את "העלנו לך את המהירות ולכן עכשיו שנגמר המבצע הישן תשלם יותר… אז מה אם אתה לא צריך 15 מגה… רוצה 5 מגה תשלם יותר ממחיר של 40 מגה כי זה לא במבצע".
    בקיצור חברה זוועה לצערנו המתחרה לא בדיוק יותר טובה ואין בכלל תחרות. אני התייאשתי…

  4. אם רוצים לקנות את המודם מבזק אפשר להתחבר, להתנתק בלי להחזיר את הציוד ולהתחבר שוב עם הציוד שלו ללא תשלום הגזל של בזק, לא?

  5. השייוק תמיד עסק בנושאים האלו, איך למכור ולא תמיד עם קשר לפונקציונאליות האמיתית של המוצר. הבעיה הגדולה היא שגם המשווקים שלהם מאמינים לשטויות האלו ומוכרים את זה הלאה
    סתם קוריוז- לא יודע אם אתה זוכר, אבל הCD הראשונים לפני 20 שנה הופיעו עם הכיתוב 1bit…

  6. הילה, לעסקים תמיד יש אינטרס תזרימי להקדים תקבולים, לכן זה לא מופרך שיותירו את אופציית הרכישה (בתשלום אחד).

  7. תודה לך CHEIF על הכתבה חשובה ומאירת העיניים
    הייתי מעניק לך פרס ישראל על תרומתך לפיתוח המודעות לאספקטים השונים של
    הפס הרחב כולל הטכני והצרכני 🙂

    ולאסף, לפני שאתה מתייאש חשבת לשלוח מייל למשרד התקשורת או לכמה חכ"ים
    שמתהדרים בייחוס החברתי/צרכני שלהם ?

  8. השאלה היא על מה אתה ממליץ למי שיש ראוטר דגם dsl6740u שאינו תומך במהירויות גבוהות כאלה?

  9. ל-WIZARD8 – אני ממש נבוך אל מול המחמאה שלך. תודה רבה!!

    ל-מוטי – הנתב שיש לך תומך במהירויות ה-VDSL של בזק – אינך צריך להחליף אותו.

  10. החברות הגדולות דוחפות את הכול לללקחות
    רוב האנשים אין להם מושג איזה פורט או איזה קצב יש להם בפועל
    והאותיות a c בשביל רוב האזרחים זה רק אותיות באנגלית
    אז כשאומרים super wifi – שיווקית זה מצוין
    ברמת ה בזזזז כולם יודעים הכול

    ופה זה נגמר

  11. כל כך אפייני לבזק…

  12. תוהה בכל בתאריך 25 בדצמבר, 2013 בשעה 21:25

    אז איך אפשר לנצח?

    איזה מודם ואיזה נתב משולב מודם מומלץ לקנות?

    אם אפשר גם להתייחס לשדרוג המהירות הבא ל200 מגה..

    תודה

השארת תגובה