שותף הנסיעות החדש שלכם

TEW-714TRUלפני מספר ימים הכריזה חברת TRENDnet על נתב נסיעות חדש, המתחבר ישירות אל שקע החשמל, המכונה TEW-714TRU.

כמו כל נתב, גם הדגם הזה מאפשר לשתף חיבור אינטרנט אחד בין מספר מחשבים והוא יודע לפעול הן כנתב סטנדרטי והן כנקודת גישה (Access Point), במהירות אלחוטית של עד 150Mbps.

ה-TEW-714TRU כולל כניסת רשת במהירות 100M ושתי יציאות USB – אחת המאפשרת לשתף התקן זכרון חיצוני כמו דיסק קשיח או Disk On Key והשניה, המספקת זרם של 2.1A, משמשת לטעינת טלפונים חכמים וטאבלטים.

הייחודיות של הדגם מתבטאת בתכונה הנעדרת מרוב הנתבים בכלל ונתבי הנסיעות בפרט – חייגן WISP (ראשי תיבות של  Wireless Internet Service Provider) – המסייע בניצול יעיל של שירותי האינטרנט המוצעים במלונות.

חלק קטן מהמלונות, בעיקר בארה"ב, מספקים שירות אינטרנט קווי ואז ניתן למצוא בכל חדר שקע RJ45.  במקרים אלה, הופך נתב הנסיעות לנקודת גישה עצמאית (AP) המספקת חיבור אלחוטי פרטי לבעל הנתב.

רוב המלונות בעולם מספקים שירותי WiFi בלבד, אבל במקרים אלה המהירות המוצעת היא בדרך כלל נמוכה וגם הכיסוי של החדרים אינו תמיד מלא.  בנוסף, העומס של מכשירי האורחים מפחית מהיעילות והמהירות של הרשת האלחוטית ומעיב על חווית הגלישה.

יתר על כן, היכולת של נתבי הנסיעות הפופולריים לשמש כ-repeater לאות האלחוטי היא בדרך כלל מוגבלת.  המלונות אינם מאפשרים גישה פיזית לנתבים שלהם ובדרך כלל הם גם מגבילים את האפשרות להשתמש במנגנון ה-WPS.

TEW-714TRU WISP Setupלנישה הקטנה הזו נכנס ה-TEW-714TRU המאפשר להגביר את האות האלחוטי הקיים מבלי שנדרשת גישה לנתב המלון – הוא עושה זאת על ידי שימוש בחייגן WISP.  חייגן ייחודי זה הופך את הנתב לנקודת גישה המתבססת על חיבור WAN אלחוטי.

עד לפני מספר שנים שיטת חיבור זו היתה מאוד פופולרית בארה"ב ואיפשרה לספק שירותי אינטרנט לאיזורים מרוחקים שהכדאיות הכלכלית בפריסת חיבורים קווים היתה נמוכה מאוד.

עתה חוזרת דרך החיבור הזו והופכת להיות שימושית בבתי מלון ועבור משתמשים שיש בסביבתם רשת אלחוטית ציבורית.

עלותו של ה-TEW-714TRU היא $60 והוא מסופק עם שלושה מתאמי חיבור לרשת החשמל – אמריקאי, בריטי ואירופאי.  הוא יהיה זמין לרכישה בעוד כשבועיים.

2 תגובות לפוסט “שותף הנסיעות החדש שלכם”

  1. מיק לבנובסקי בתאריך 7 באוקטובר, 2013 בשעה 10:23

    שאלת תם,
    כלומר אם אני רוכש את המכשיר ולוקח אותו איתי לחו"ל,
    אני משלם למלון על החיבור של האינטרנט הקווי (נניח 10 יורו ליום) ויכול לגלוש עם האייפד או מכשיר אלחוטי אחר? רוצה לומר, במקום להסתמך על הגלישה האיטית שהמלון מציע, אני משלם אותו דבר וגולש הרבה יותר מהר?

    הבעיה היחידה שנותרת נוגעת לעלות הגלישה השערורייתית במלונות. עדיין לא נמצא פתרון עם מחיר הוגן (לטעמי לפחות) במצב של שהיה בחו"ל.

  2. אפשרות נוחה נוספת לתקשורת בחו"ל:
    במחיר דומה אפשר לרכוש נתב סלולרי נייד (MiFi באחד משמותיו). ברוב המדינות ניתן למצוא כבר בשדה התעופה כרטיסי Pre-paid SIM שמציעים חבילת נתונים נדיבה במחיר נמוך. נתב נייד יעבוד גם מחוץ למלון, למשל במכונית או ברחוב, וגם הוא יכול לספק תקשורת למספר מכשירים במקביל (בד"כ 5 או 8 מכשירים בנתבים הפופולריים).

השארת תגובה