מי רוצה נתב התומך ב-DD_WRT ועולה 200 שקל?

לאחרונה החלה חברת D-LINK לשווק בארץ את הנתב DIR-300N.  למרות שמו, הוא אינו נתב בתקן N אלא נתב התומך ב-150Mbps בלבד (כלומר זה נתב 1X1).  בפוסט קודם בבלוג (https://www.netcheif.com/blog/?p=325) כתבתי על המגבלות של נתבי 1X1 ועל הבעיתיות שקיימת בהם.

באדיבות מנכ"ל D-LINK ישראל קבלתי את הנתב לבחינה והיא תפורסם בקרוב במדור סקירות החומרה באתר NetCHEIF.

במהלך הבדיקה, מצאתי שנתב תומך באופן מלא בקושחה (firmware) של DD_WRT ושההתקנה שלה על הנתב היא פשוטה מאוד.  אחרי הורדת קובץ הקושחה מאתר DD_WRT (ה-LINK לקובץ ההורדה נמצא בהמשך), יש לטעון אותו דרך תפריטי הנתב כמו כל עדכון קושחה אחר.

למי שאינו יודע, קושחת DD_WRT מוסיפה לכל נתב שהיא רצה עליו פונקציונאליות שקיימת בחומרה אך לא מומשה בקושחה שלו.  כך לדוגמא, נתב שאינו תומך בשרשור נתבים עם הקושחה המקורית, כאשר תתקין עליו DD_WRT האופציה הזו תהיה קיימת.  יש עוד דוגמאות רבות לתכונות מסוג זה.  תמונת מסך מהנתב שנמצא אצלי בבדיקה, לאחר התקנת ה-DD_WRT, תוכלו לראות משמאל.

ה-DIR-300N שנמכר בארץ היא הגירסא "שלנו" ל-DIR-600 האמריקאי וההבדל בינהם הוא בכמות זיכרון ה-RAM — בישראלי 32MB ובאמריקאי רק 16MB.  בכל מקרה נא לא לבלבל בין ה-DIR-300N ל-DIR-300, שעדיין ניתן למצוא בשוק, ושתומך רק בתקן G!

פרטים על התקנת קושחה ה-DD_WRT על ה-DIR-300N ואת קובץ הקושחה עצמו אפשר למצוא ב-LINK הזה — http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/DIR-600

כדאי רק לזכור שהתקנת DD_WRT על ה-DIR-300N מבטלת את האחריות עליו.

תגובה אחת לפוסט “מי רוצה נתב התומך ב-DD_WRT ועולה 200 שקל?”

  1. […] הוא נתב 1X1, אבל מחירו האטרקטיבי (כ-200 שקל) והעובדה שהוא תומך באופן מלא בקושחת DD_WRT, מעמיד אותו בתחרות ישירה מול נתבי G.  סקירה מקיפה של נתב […]

השארת תגובה