אפל מציגה נתבים מבוססי תקן 802.11ac (עדכון)

Apple AirPort Familyבמהלך הרצאת הפתיחה של כנס WWDC 2013, הכריזה חברת Apple על רענון של שניים משלושת הנתבים שלה באופן שהם כוללים מעתה תמיכה בתקן האלחוט החדש 802.11ac.

שני המוצרים הללו – ה-AirPort Extreme וה-Time Capsule – יתמכו במהירות
של 1.3Gbps בתדר 5Ghz ובמהירות של 450Mbps בתדר 2.4Ghz, כאשר התמיכה במהירויות אלה תושג על ידי שימוש ב-3 אנטנות בכל תדר.

על מנת להכיל את 6 האנטנות ועל מנת למקם אותן כך שיתמכו בתכונת ה-Beam-Forming של תקן 802.11ac, נאלצה חברת Apple לשנות את העיצוב של הנתבים ובמקום קופסאות שטוחות, מדובר עתה במארזים מרובעים הנישאים לגובה של כ-17 ס"מ.

בשלב זה עדיין לא ברור ברכיבים של איזה חברה עושה Apple שימוש אך ניתן להניח שכמו שאר היצרניות המובילות, גם היא עושה שימוש ברכיבים של חברת Broadcom.

כמו בגרסאות הקודמות, גם שני המוצרים החדשים כוללים יציאת WAN אחת ורק 3 יציאות רשת במהירות של 1G.  בנוסף, ניתן למצוא בגב המוצרים יציאת USB 2.0 וכניסה לספק כוח.

Apple לא הכריזה על מתאמי 802.11ac חיצונים אך במסגרת ההכרזה על הגרסאות החדשות של מחשבי ה-MacBook Air וה-Mac Pro היא ציינה שהם יתמכו בתקן זה.

שני המוצרים זמינים לרכישה החל ממחר (12/6) במחיר של $199 ל-AirPort Extreme,‏ $299 ל-Time Capsule עם דיסק בנפח 2TB ו-$399 לגרסא עם דיסק בנפח 3TB.

מידע מפורט על סידרת הנתבים של חברת Apple ניתן למצוא כאן.

AirportExtreme-Partsעדכון: החבר'ה מ-iFixIt פרקו את ה-Airport Extreme ואכן מסתבר שהגובה של הנתב נובע ממיקום האנטנות אבל גם מהעובדה שהוא מכיל סלוט ריק עבור דיסק קשיח.  כלומר מוצר זה ל-Time Capusle אך פשוט אינו כולל את הדיסק הקשיח.

ב-Airport Extreme אין כבלים לחיבור הדיסק ללוח האלקטרוני (מה שככל הנראה ישדרג אותו ל-Time Capsule) אך ככל הנראה זה רק עניין של זמן עד שנראה חיקויים שלהם.

בנוסף כדאי לציין שבנתב מותקן מאורר שנועד לקרר הן את הרכיבים האלקטרונים והן את הדיסק.  די נדיר למצוא נתבים בייתים הכוללים מאוורר מובנה והמוצר של Apple הוא בין הבודדים שעושה שימוש בטכנולוגית הקירור הזו – שאר הנתבים מסתפקים בקירור פסיבי.  הפירוק גם אישש את ההנחה שהנתב מתבסס על רכיבים של חברת Broadcom.

את תהליך הפירוק המלא של ה-Airport Extereme בנוסף לשפע של תמונות ניתן למצוא כאן – http://www.ifixit.com/Teardown/AirPort+Extreme+A1521+Teardown/15044/1.

תגובה אחת לפוסט “אפל מציגה נתבים מבוססי תקן 802.11ac (עדכון)”

  1. […] אפל מציגה נתבים מבוססי תקן 802.11ac […]

השארת תגובה