מאחדים כוחות

HomeGrid Forumשני מיזמי הכבילה האלטרנטיביים, ה-HomeGrid Forum וה-HomePNA Alliance, הודיעו בשבוע שעבר על איחוד כוחות ומיזוג הפעילות שלהם לארגון אחד.

טכנולוגית ה-HomePNA, המאפשרת העברת תקשורת מחשבים מעל קווי טלפון וכבלי קואקס, פותחה באמצע שנות ה-90 ועל בסיסה משווקים מספר רב של מוצרים שאת חלקם סקרתי בעבר (כאן, כאן וכאן).

היא אומצה בעיקר על ידי חברות טלפוניה ונחשבת כיום לטכנולוגיה ותיקה ובשלה עם למעלה מ-40 מיליון התקנים הפרוסים ברחבי העולם.  HomePNA מאפשרת העברת תקשורת לטווחים של עד 150 מטר ללא ירידה במהירות והיא עולה באמינותה על תקשורת אלחוטית (WiFi).  בישראל מקדמת חברת "בזק" מוצרים המבוססים על HomePNA וניתן למצוא אותם בחנויות בזקסטור השונות.

הארגון המשולב, שינוהל תחת כנפי ה-HomeGrid Forum, יאפשר מעבר חלק של טכנולוגיות הכבילה האלטרנטיביות מהדור הנוכחי לתקן G.hn המאפשר העברת תקשורת על כבלי חשמל, טלפוניה וקואקס ושילוב ביניהם (סקירה מפורטת על תקן זה פרסמתי כאן).  האיחוד בין שני הארגונים הוא מהלך הגיוני המתאפשר על בסיס הסינרגיות הגבוהה הקיימת ביניהם והוא מצביע על הכיוון העתידי אליו מתקדמת טכנולוגית הכבילה האלטרנטיביות.

יחד עם זאת, האיחוד הזה יגביר את המתח בין פורום ה-HomeGrid לברית ה-HomePLUG.  למרות ששני הארגונים מקדמים ומפתחים טכנולוגיה להעברת תקשורת על קווי חשמל, הגישה שלהם לנושא מאוד שונה.  בעוד שברית ה-HomePLUG מתמקדת רק בחוטי חשמל, פורום ה-HomeGrid נוקט גישה הוליסטית יותר המשלבת בין כל הכבלים המצויים.

בין שני הארגונים הללו קיימת יריבות מרה עליה עמדתי בפגישה שערכתי עם נשיא פורום ה-HomeGrid ב-CES 2013.  בשלב זה קשה לדעת מי מבין שני הארגונים יצא כשידו על העליונה אבל אין ספק שהאיחוד הכוחות שהוכרז בשבוע שעבר נותן ל-HomeGrid Forum ולתקן ה-G.hn יתרון משמעותי.

השארת תגובה