איפה מיקרוסופט?

Intel - Hisenseמיקרוסופט, כחברה, אינה מופיעה השנה בתערוכה.  כפי שכבר הודיעה בשנה שעברה, הפעם אין לחברה ביתן מרכזי ואת המיקום האטרקטיבי שלה תופסת חברת Hisense הסינית.

לא בטוח שחברת אינטל, שהביתן שלה שוכן בצד השני של המעבר, ממש מרוצה מהשכנים החדשים אבל אי אפשר להתעלם מהאירוניה שאת מקומה של חברת תוכנה אמריקאית, תופסת השנה חברה סינית המתמקדת במוצרי צריכה זולים.

גם סטיב בלמר, המנכ"ל של חברת מיקרוסופט, לא היה הנואם בהרצאת הפתיחה של התערוכה, בערך…  את מקומו של בלמר תפס השנה דר' פול ג'יקובס (Paul Jacobs) מחברת קואלקום, שהקימה ביתן דו קומתי ענק בצד הדרומי של מרכז הקונגרסים.  רבים מהעיתונאים המסקרים את התערוכה תהו כיצד יצליח ג'יקובס להיכנס לנעליו הגדולות של בלמר, שהופעותיו בשנים הקודמות משכו אלפי אנשים.

ג'יקובס פתר את הבעיה בקלות – כ-20 דקות לאחר תחילת ההרצאה הוא הזמין את סטיב בלמר לעלות לבמה וזה, במשך כ-5 דקות, נתן את אחת ההופעות הטובות ביותר שלו בשנים האחרונות.  בלמר, מתפקד היטב תחת לחץ זמן, ובדקות המועטות שהיו לו הוא הצליח לדבר ללא הפסקה של 8 Windows על מחשבים, על טאבלטים ועל טלפונים.

שאר המצגת של ג'יקובס היתה רצופת תקלות, מוזרה ומשעממת בו זמנית – החדשנות של קואלקום מתבטאת במעבדים חזקים יותר, שצורכים פחות זמן סוללה, אבל אין לה מספיק "בשר" להחזיק הרצאה בת יותר משעה.  על מנת להמשיך את המסורת של הרצאות מענינות ומרתקות חייבת הנהלת ה-CES למצוא נואם כריזמטי ופופלרי יותר.  לדעתי, גם אם קאלקום תרכוש בשנה הבאה ביתן גדול יותר, ג'יקובס לא יהיה הנואם המרכזי בפתיחת הכנס.

השארת תגובה