בארה"ב משחררים ערוצים ואנחנו תקועים במאה הקודמת

Gary Shapiro (left) and Julius Genachowski (right)כמו בכל כנס CES בשנים האחרונות, גם הפעם התקיים אירוע מרכזי בהשתתפות יוליוס גניחובסקי (Julius Genachowski) – יושב ראש ועדת התקשורת של ארה"ב (ה-FCC).

תפקידו של גניחובסקי מקביל בחשיבותו לשר התקשורת בארץ, אלא שבארה"ב ה-FCC היא רשות ממשלתית ולא גוף פוליטי.

באופן מסורתי, האירוע עם יו"ר ה-FCC מתקיים בצורה של שיחה "אחד על אחד" עם גארי שפירו (Gary Shapiro), מנכ"ל ה-CEA – הגוף המארגן את תערוכת ה-CES.

בפעמים הקודמות בהם השתתפתי באירוע זה, המסרים של שהועברו על ידי גניחובסקי יועדו לשוק האמריקאי וכמעט ולא היתה להם רלוונטיות לשוק הישראלי.  אלא שהפעם, בניגוד לאירועים הקודמים, הכריז גניחובסקי על הרחבה משמעותית של תחום הערוצים שיותרו לשימוש בסביבת התדר 5Ghz.

על פי תוכנית העבודה של גניחובסקי לשנה הקרובה, יוותר משרד ההגנה האמריקאי (ה-DOD) על ספקטרום של כ-195Mhz בסביבת התדר 5Ghz, מה שיביא להגדלה של כ-50% במספר הערוצים בסביבה זו – כמובן רק בארה"ב.

המשמעות היא שיותר מכשירים התומכים בתדר  5Ghz יוכלו לפעול בו זמנית ובמידת האפשר, אף יוכלו לאחד ערוצים (channel bonding).  הרחבה זו גם מגדילה את השימושיות של תקן 802.11ac שהולך ותופס תאוצה בחודשים האחרונים.

ובארץ, כרגיל – הצבא מחזיק את ערוצי תדר 5Ghz כבני ערובה ואינו מוכן לשחרר אותם לשימוש הציבור מבלי שיקבל פיצוי כספי נכבד ממשרד התקשורת ומשרד האוצר.  הסחבת הנמשכת בנושא זה מחפירה וגורמת לצרכנים וליבואני הציוד האלחוטי כאב ראש לא קטן.

ראשית עליהם לשכנע את היצרניות לפתח קושחה יחודית שתאפשר שימוש רק בסט הערוצים המוגבל המותר לשימוש בארץ.  דבר זה מתאפשר רק הנציג בארץ מתחייב להזמין מהיצרן כמות משמעותית של נתבים, מה שרובם מנסיבות כלכליות מובנות, אינו יכול או מוכן לעשות.  בנוסף לכך, כמות הערוצים הזעומה המותרת לשימוש בישראל בסביבת תדר 5Ghz אינה מאפשרת יישום של נתבים התומכים בתקן 802.11ac.

כך, במקום לפעול לטובת הציבור, לשחרר תדרים, להקל על מנגנון היבוא המסורבל של ציוד אלחוטי ולאפשר מעבר חלק לתקנים מתקדמים יותר, הגופים הממשלתיים שהוזכרו מעכבים את ההתפתחות הטכנולוגית שכל כך מתבקשת.

תגובה אחת לפוסט “בארה"ב משחררים ערוצים ואנחנו תקועים במאה הקודמת”

  1. […] הפוסט פורסם לראשונה בבלוג NetCHEIF. […]

השארת תגובה