מי צריך מהירות של 1G?

במסגרת מפגש בלוגרים שנערך אתמול (יום שלישי, 3/7/2012) חשפה חברת החשמל את מיזם הסיבים האופטיים שלה ואיפשרה להתנסות בגלישה במהירות של 1G.

התמונה משמאל, באדיבות אתר Newsgeek.

בדברי הפתיחה של המפגש הבטיחה חברת החשמל שביכולתה לספק שירות מעין זה כבר בשנה הבאה ולהגיע לפריסה מלאה בכל רחבי הארץ תוך 7 שנים.

במסגרת סקירת היסטורית המיזם, הבליטה החברה את ההצלחה של הניסוי שערכה בקריית שמונה לפני כשנתיים (אותו סקרתי כאן) ורמזה על בעיות ההתנעה שלו.  סקירה מפורטת של מכרז הסיבים האופטיים פרסמתי כאן ועל הקשיים אותם חווה הפרויקט כתבתי בהרחבה כאן.

מאז פרסום הסקירה האחרונה, לפני כ-3 חודשים, הסכימה חברת החשמל לרדת לשיעור אחזקה של 40% וסגירה סופית של המכרז צפויה בעוד 10 ימים, אולם בשלב זה כלל לא ברור אם אחת מהחברות שגילו עניין בפרויקט בכלל תיגש למכרז ולאור זאת עתידו של הפרויקט ממשיך עדיין להיות לוט בערפל.

מפגש הבלוגרים שיזמה חברת החשמל, בו ניתן היה להתנסות במהירות אינטרנט של 1G, נועד ליצור "לחץ מלמטה" אבל בנוסף לכל הקשיים של הפרויקט, חשוב לזכור שמהירות היא לא חזות הכל.

בשלב מוקדם זה ברור שמחיר השירות לא ידוע וגם קשה להעריך אילו אתרי אינטרנט, הן בארץ והן בחו"ל, בכלל מסוגלים לספק מהירות שכזו.  אפילו בהדגמה אתמול, שהיתה ב-"תנאי מעבדה", הושגה מהירות הורדה מקסימאלית של כ-700MBps – כלומר 30% פחות מהמהירות המוצהרת.

מרשימה יותר היתה מהירות ההעלאה, שהגיעה ל-100Mbsp, אבל גם כאן לא ברור אם ניתן יהיה לקבל מהירות כזו באופן מעשי ובמקביל צריך יהיה לוודא שהנתבים המוצעים היום בשוק הישראלי יכולים להתמודד עם מהירויות כאלה.

2 תגובות לפוסט “מי צריך מהירות של 1G?”

  1. רק Torrent במהירות כזאת.

  2. […] משה כחלון מהלכים, כמו ה-"שוק הסיטונאי" ו-"מיזם הסיבים האופטיים של חברת החשמל", המיועדים להקטין את עוצמת הדואופול של בזק ו-HOT בתחום […]

השארת תגובה