חברת TP-LINK מכוונת גבוה

גם השנה הקימה חברת TP-LINK ביתן מרשים ואף השתתפה באחת מתערוכות העיתונאים המלוות את CES.

בביתן המרכזי שלה הציגה TP-LINK את כל מגוון המוצרים שלה ובכלל זה גם את נתבי הננו והמיני עליהם כתבתי לפני מספר שבועות.

החברה לא חשפה הרבה מוצרים חדשים – בסה"כ שני נתבים ומכונת NAS אחת, אבל הפגינה עוצמה ובטחון רב.

במצגת ה-Powerpoint שחולקה לעיתונאים טוענת TP-LINK, שעל פי מידע הנכון לסוף הרבעון השלישי של שנה זו, היא בעלת נתח השוק הגדול ביותר בתחום נתבים אלחוטיים – הן נתבים עצמאיים והן נתבים הכוללים מודם ADSL.

החברה לא מהססת ואישרה לפרסם את שקופית ה-PPT הרלוונטית המציגה את הנתונים ואת מעמדה של החברה אל מול חברות התקשורת האחרות.  בשיחה שקיימתי עם דן ביץ', סגן הנשיא של TP-LINK לנושאי תקשורת שיווקית, הוא מסר נתונים מעניינים במיוחד.

בסין, הונג קונג ומקאו, TP-LINK היא החברה המובילה במכירות ציוד תקשורת – נתבים, מתגים וכיוב'.  בשווקים כמו ברזיל, ארגנטינה, צי'לה, ונצואלה, פולין, סינגפור, תאילנד, מלזיה וישראל, החברה היא אחת מהשלוש הגדולות ביותר.

לדבריו, בשנה הקרובה בכוונת החברה להגביר את מאמצי השיווק באירופה ובארה"ב וגם שם לכבוש נתחי שוק גדולים.  כבר היום היקף המכירות של TP-LINK עולה על מיליארד דולר בשנה וכמות היחידות ששווקו על ידה ב-2011 נאמר בעשרות מיליונים.

שני הנתבים החדשים שהחברה הציגה הם נתבי Concurrent Dual Band, כלומר כאלה בהם שני הערוצים פועלים בו זמנית.

הראשון, המכונה TL-WDR4300, הוא נתב התומך ב-3 ערוצים בתדר 5Ghz ובשני ערוצים בתדר 2.4Ghz – סה"כ 750Mbps.

כניסות הרשת של הנתב הן של 1G והוא כולל שתי כניסות USB לחיבור דיסקים חיצוניים ומדפסות.  בנוסף, הוא יכלול מפסק פיזי לכיבוי הרכיב האלחוטי.

הנתב השני, המכונה TL-WDR3600, זהה בכל תכונותיו ל-TL-WDR-4300 פרט לכך שבתדר 5Ghz הוא תומך רק בשני ערוצים ובסה"כ ב-600Mbps.

שני הנתבים, שהמראה החיצוני שלהם זהה אף הוא, יהיו זמינים לקראת חודש מאי בעלות של $90 לראשון ו-$65 לשני.  בשלב זה לא ברורה מידת ההתאמה שלהם לשוק הישראלי.

TP-LINK TL-NS210 NASה-NAS עליו הכריזה החברה מכונה TL-NS210.

זה המוצר הראשון של החברה בתחום זה ועל פי התמונה משמאל החברה מתכוונת להשקיע גם בעיצובו.

ה-TL-NS210 יכלול שני מפרצי SATA המיועדים לדיסקים של 3.5 אינץ' ויבוסס על מעבד שיפעל במהירות של 1.2Ghz.

חיבור ה-LAN שלו יהיה של 1G ובנסוף הוא יכלול שלוש כניסות USB.

מחירו של ה-NAS לא נמסר אך הוא יהיה זמין לקראת הסתיו.

6 תגובות לפוסט “חברת TP-LINK מכוונת גבוה”

  1. שום נתב תקציבי, אה? 🙁

  2. Eran Shlomi בתאריך 18 בינואר, 2012 בשעה 11:18

    ראשית, סקירה מעניינת

    שנית, זה נחמד להציג טבלאות נתונים אבל נהוג גם לציין את מקורם (חברות מחקר כמו גרטנר, IN-Stat וכדומה). לא ראיתי איזכור כזה…

  3. Senia Kalma בתאריך 18 בינואר, 2012 בשעה 14:58

    מהי מכונת NAS?

  4. Lavi Shiffman בתאריך 18 בינואר, 2012 בשעה 18:41

    ערן – מקור המידע של TP-LINK מופיע באחד השקפים האחרים במצגת. המקור, כפי שהעתקתי אותו מילה במילה "According to the Networking Quarterly Report 4Q10 from In-Stat". זה האתר של חברת המחקר הזו – http://www.instat.com/index.asp

    SENIA – מכונת NAS היא בסופו של דבר מחשב לאכסון קבצים כאשר הגישה מתבצעת דרך כבלי הרשת. אתה יכול לקרוא על הנושא בויקיפדיה.

  5. התרשמתי לטובה מהנתבים שלהם: זולים ואמינים (יותר מאדימאקס. בערך כמו D-LINK). המחיר שלהם מאוד תחרותי, וזה יצר כאן בהתחלה תחושה שהם 'סיניים' מדי. אבל מי שקנה יודע שהם טובים.

    יהיה מאוד מעניין לראות את מחיר ה-NAS. אולי לראשונה יציע אופציה שתשחרר את הקשיחים מחיבורי ה-USB הקצרים שלהם לתחנה ברשת (שחייבת לשתף אותם דרכה).
    מכשירים יקרים מהסוג הזה יכולים לתפקד כמו שרתי קבצים עצמאיים (כולל גישה מהאינטרנט וכולל מערך RAID פנימי), ויכולים לחסוך עלות של שרת קטן. מצפה כבר כמה שנים שהם יפרצו.

  6. Lavi Shiffman בתאריך 19 בינואר, 2012 בשעה 09:05

    יוס – אני מאוד מסכים איתך בנושא ה-NAS. עד היום לא היתה חלופה רצינית למחירים היקרים של מוצרי מותג כמו WD או NETGEAR. אם המוצר של P-LINK יהיה טוב ואמין, יש להם סיכוי טוב מאוד.

השארת תגובה