כל ההתחלות קשות

ביום שלישי, מספר שעות לפני שדלתות תערוכת CES 2012 נפתחו לקהל הרחב, אירחה חברת אינטל בביתן שלה כמה עשרות עיתונאים שטרחו להשכים קום.

בביתן, שהיה כמעט זהה לחלוטין לזה של השנה שעברה, הציגה אינטל את שלל הטכנולוגיות החדשות שלה כשאת המקום המרכזי תפסו מחשבי ה-ultrabooks.

ה-ultrabooks הם מחשבים ניידים, דקים מאוד – פחות מ-2 ס"מ וקלים במיוחד – סביב ק"ג אחד, הכוללים דיסקים קשיחים המובססים על SSD.  בשנה הקרובה אינטל תקדם אותם על מנת לתת מענה למחשבי הטאבלט שחיסלו את שוק מחשבי ה-netbook ונוגסים גם בשוק המחשבים הניידים.

במהלך השעה ששהיתי בביתן של אינטל התנסתי עם 6 מחשבי ultrabook של החברות HP, לנובו, Acer, אסוס, דל וסמסונג.  למרות שמפרטי החומרה של המחשבים מעט שונים אחד מהשני, ממבט חיצוני הם נראים כמו תאומים סיאמיים.

כולם מבוססים על מארז אלומיניום, כולם מאוד דקים וקרים למגע ומגוון היציאות שלהם דומה מאוד – שתי יציאות USB, יציאה לרמקולים ולמיקרופון, יציאת mini HDMI ומפרץ לכרטיס SD.  אלמלא השם או הלוגו של החברה המוטבע על המחשב, היה כמעט בלתי אפשרי להבדיל בינהם.

למרות הרקע הטכני של מרבית העיתונאים במפגש, אנשי המכירות של אינטל נקטו בביתן את אותה גישה שנקטו מולי עדן ו-פול אוטליני בהרצאות שלהם.  הרבה מאוד דגש ניתן על הצורה החיצונית והיופי של המחשבים והרבה פחות על התכונות הטכניות.

בניגוד לרוכשי המחשבים של חברת Apple, שנוטים לתת משקל גדול לצורתו של המחשב, לקוחות הרוכשים מחשבים ניידים המבוססים על מעבדי אינטל מעולם לא עשו כך.  לקוחות אלה רכשו מחשבים ניידים על פי היכולת שלהם, על פי המוניטין של החברה שיצרה אותם ובעיקר על פי התקציב שעמד לרשותם.

חברת אינטל לוקחת כאן הימור גדול מאוד ומקווה לשכנע את הלקוחות לרכוש מחשב לפי מדד הסקסיות שלו ולא על פי מדד השימושיות.  במהלך זה אינטל מחקה את חברת Apple שמזה למעלה משנתיים מצליחה לקדם באופן משכנע מאוד את ה-Mac Book Air לא רק על סמך היכולת שלו, אלא גם על פי צורתו החיצונית.

ההשקעה העצומה שאינטל תעשה בחודשים הקרובים בקידום מחשבי ה-ultrabook נועד לגשר על הפער הזה.  אינטל מקווה שהבליץ השיווקי שלה, ישנה את האופן בו פועלים רוכשי מחשבים ניידים המבוססים על מעבדים מתוצרתה.

התקופה הקרובה אינה עומדת להיות קלה לאינטל.  בעוד שהשוק מוצף בטאבלטים במגוון עצום של תצורות ומחירים, מבחר מחשבי ה-ultrabook הזמינים לרכישה עדיין קטן מאוד.  יתר על כן, מחירי ה-ultrabook עדיין גבוהים מדי.

אינטל אמנם מנפנפת בדגמי ultrabook שעלותם נמוכה מ-$1,000, אך עם RAM של 2GB ונפח SSD של 64GB, מחשבים אלה יתאימו למשימות בסיסיות בלבד.  מחשב ultrabook עם 4GB של RAM ו-SSD של 128GB, העונה לדרישות המחשוב של משתמש ממוצע, עולה אצל כל החברות $1,200 ויותר.

עוד החלטה מעוררת תמיהה לגבי ה-ultrabook היא החסרון בכניסת רשת פיזית בפורמט RJ45.  המשמעות היא שמשתמש הרוכש ultrabook יצטרך להסתמך על חיבור הרשת האלחוטי הקיים במחשב או להקריב יציאת USB אחת (מתוך שתיים) לטובת יציאת רשת קווית.

3 תגובות לפוסט “כל ההתחלות קשות”

  1. בקיצור – נראה כמו מתכון די בטוח לכישלון…

  2. תייר מזדמן בתאריך 15 בינואר, 2012 בשעה 10:17

    ראיתי את ההצגה של מנכ"ל "אסוס" ג'והן שין בתערוכה בניו יורק שבה הוא הציג את הZENBOOK.

    כל כך מעושה ולא משכנע, ולמעשה – בלי חידושים מרעישים. כמו שלביא כתב – HD-SSD בנפח קטן ומעט RAM לא ישכנעו אף אחד לקנות צעצוע נחות לעומת כל טאבלט ממוצע ומטה.

  3. […] זה מתאים למחשבים ניידים ובמיוחד ל-Ultrabooks הזעירים הכוללים מגוון מצומצם של יציאות ומהווה דוגמא […]

השארת תגובה