טלפון האנדרואיד של אינטל

הכותרת של פוסט זה כוללת 4 מילים שעד לפני שנה היינו מתקשים להאמין שחיבור שלהן יככב בכל מהדורת חדשות העוסקת בטכנולוגיה.

אבל אתמול בערב, בהרצאת המליאה השניה של כנס CES 2012, חשף פול אוטליני, נשיא חברת אינטל, טלפון אנדרויד המבוסס על מעבד Atom.  במקביל לטלפון, חשף אוטליני גם טאבלט אנדרויד המבוסס על אותו מעבד.

הטלפון והטאבלט, אותם מציגה אינטל כ-Reference Design – כלומר כהוכחת יכולת – מיוצרים על ידי חברת Lenovo הטיוואנית.  לטלפון ניתן השם K800 (בלינק ניתן לראות את הפרטים) ואילו הטאבלט מכונה K2110.

בהכרזה עצמה, אוטליני לא מסר הרבה פרטים על שני המוצרים החדשים, אבל במסגרת התערוכה היום, היה לי יותר זמן לבחון ולהתרשם מהם.

ראשית, גם הטלפון וגם הטאבלט מבוססים על מעבד Atom מסדרת Medfiled המיוצר בטכנולוגית 32nm.  באמצעות מעבד זה תנסה אינטל להלחם בכל כוחה בדומיננטיות של מעבדי ARM ובהצלחה ההולכת וגוברת של מחשבי הטאבלט – iPad  וכאלה המבוססים על Android.

על הבעיה של אינטל בתחום ועל מידת הלחץ שלה מכך עמדתי בפוסט קודם.

שנית, אינטל מבטיחה שהשימוש ברכיב ה-Atom החדש שלה יספק גלישה מהירה יותר, ביצועים טובים הרבה יותר כל זאת תוך צריכת סוללה נמוכה יותר.

מעל במת ההרצאה אתמול הבטיח אוטליני 8 שעות דיבור רצופות, 14 ימי המתנה, מצלמת 8M המאפשרת צילום רציף ותמיכה ב-HDMI.

במסגרת ההתרשמות הראשונית לא יכולתי לבחון הצהרות אלה לעומק, אבל באחד הטלפונים שבחנתי דווקא נתקלתי בבעיות ביצועים, אולי עקב עומס האפליקציות שהיו עליו ואולי עקב העובדה שבסופו של דבר מדובר ב-prototype.

בתמונה בראש הפוסט, ניתן להבחין שממשק המשתמש בו בחרה אינטל להשתמש שונה מזה המצוי ברוב טלפוני ה-Android האחרים.  בספו של דבר אמנם מדובר כאן בשינוי launcher בלבד, אבל עצם הצבת ממשק הטלפון במסך הראשי היא שינוי מעניין.

שלישית, אתמול התבררה סופית מטרת הרכישה של חברת האבטחה McAfee על ידי חברת אינטל לפני כשנה וחצי.

במסגרת חשיפת הטלפון הראה פול אוטליני את אפליקצית ה-Android של McAfee ואת אופן ההשתלבות שלה עם הטלפון.

עוד מוקדם להעריך את מידת ההצלחה של טלפוני Android שיתבססו על מעבדי Atom של אינטל, אבל אין ספק שמבחינה טכנולוגית יש כאן הישג.

מה שבטוח הוא שטלפונים וטאבלטים המבוססים על מעבדי אינטל ומריצים Android תוקעים עוד מסמר בארון קבורת היחסים של החברה עם מיקרוסופט.

במידה מסויימת יש כאן נקמה מאוחרת על גיגית המים הקרים שמיקרוסופט שפכה ב-CES של השנה שעברה על ההכרזה של אינטל על מעבדי Sandy Bridge.

 

3 תגובות לפוסט “טלפון האנדרואיד של אינטל”

  1. […] NetCHEIF Blog זרקור על רשתות ביתיות, קישור לאינטרנט, חומרה, תוכנה וכל מה שבינהם « טלפון האנדרויד של אינטל […]

  2. תודה!
    לדעתי אם כבר פלאפונים מבוססי Atom אז עם ווינדוס 8, אולי ככה יהיה אפשר לעקוף את הגבלת התאימות המגוחחת שבין ארכיטקטורת ARM לx86-64. אני עדיין לא רואה טעם במערכת הפעלה שמתאימה הן לטאבלטים/סלולאריים והן לPC אם אין תאימות ביניהם ולכל תוכנה צריך לעשות פורט בנפרד.

  3. בדיוק בגלל הסיבה הזו כתבתי את הפוסט "קור הרוח הבריטי מתערער".

השארת תגובה