קור הרוח הבריטי מתערער

במסגרת ההכרזה על טלפון האנדרואיד של אינטל, הזכיר פול אוטליני – נשיא החברה – כי אינטל וחברת מוטורולה חתמו על הסכם שיתוף פעולה מקיף, רב שנים שיכסה מספר רב של מכשירים.

רבים פסחו על ההצהרה הזו אבל לטעמי יש לה חשיבות רבת משמעות, שיכולה לשנות כליל את אופן ההתפתחות של סביבת הטלפוניה הסלולרית ועולם הטאבלטים.

חברת מוטורולה היתה בין הראשונות לקפוץ על עגלת ה-Android.  החברה פיתחה ומשווקת מספר רב של מכשירים – הן בפורמט טלפוניה (כמו ה-Razr) והן בפורמט של טאבלטים (כמו ה-Xoom).

עד להכרזה אתמול, מעבדי ARM הבסיס הכמעט יחידי עליו ניתן היה לבסס מכשירי Android ולמוטורולה יש היכרות טובה מאוד עם סביבת חומרה זו.  ARM היא חברה בריטית שמפתחת מעבדים משולבים אך אינה מייצרת אותם (fabless).  היא מוכרת את הפיתוחים שלה לחברות שונות כמו טקסס-אינסטרומנטס (TI), סמסונג ו-Nvidia ואלה מייצרות את הרכיבים כמעט ללא שום שינוי מהתכנון המקורי.

יש להניח כי ההחלטה של מוטורולה לקפוץ לעגלת הסכם כה מקיף עם אינטל נעשתה אחרי מחשבה ובדיקה מעמיקה של מעבד ה-Atom לסביבת הטלפוניה (Medfield).  מוטורולה בוודאי השוותה אותו למעבדי ARM וככל הנראה אף בנתה מספר אבי טיפוס כדי לוודא את מידת הרלוונטיות של הרכיב.

ככל הנראה, מוטורולה גם בחנה את התכנון של הדור הבא של מעבדי ה-Atom לסביבת הסלולר – מעבדי ה-Silvermont בטכנולוגית 22nm וה-Airmont בטכנולוגית 14nm והתרשמה מהביצועים ומידת צריכת ההספק שלהם.

על בסיס כל זה, קבלה מוטורולה את ההחלטה על שיתוף הפעולה עם אינטל ועתה הבריטים קרי המזג, צריכים להתחיל להזיע.  עד היום כל תעשיית ה-smart phones והטאבלטים נשלטה על ידי ארכיטקטורת החומרה של ARM, אבל ההצטרפות של אינטל הופכת את הקערה על פיה.

בדומה לסביבה המחשוב הנייחת והניידת בה יש תחרות בין אינטל ל-AMD, בבואו לרכוש טלפון חכם, יוכל הצרכן לבחור האם לרכוש טלפן מבוסס ARM או מבוסס אינטל.  הבחירה של הלקוח תעשה על פי הצרכים שלו, על פי הפרופיל של המעבדים וכמובן על פי המחיר.

ההכרזה של אינטל אתמול, מוכיחה שהחברה רצינית מאוד בתחום הטלפוניה ושיתוף הפעולה עם מוטורולה רק מבסס ומדגיש זאת בצורה חדה הרבה יותר.  הן ARM והן יצרני המעבדים צריכים להעריך מחדש את מפת הדרכים שלהם ולשנס מותניים מול התחרות מצד אינטל.

צריך לזכור ששוק ה-smart phone וה-tablet הוא זה הצומח היום בקצבים המהירים ביותר והשתלטות של אינטל על רובו, אינה בלתי אפשרית.

כדאי לזכור שיש היום עוד שתי מערכות הפעלה סלולריות הפועלות על מעבדים המבוססים על התכנון של ARM – ה-iOS של Apple וה-Windows Phone של מיקרוסופט.  האם יתכן ונראה בעתיד את שתי מערכות ההפעלה הללו רצות גם על מעבדי Atom של אינטל?  ההיסטוריה של עולם המחשוב מלמדת אותנו ששום דבר אינו בלתי אפשרי…

2 תגובות לפוסט “קור הרוח הבריטי מתערער”

  1. מעניין לראות את השיפור. אני החזקתי את ה-Razr בידיים – והיה לי ברור שקרה פה משהו אחר. המכשיר פשוט טס חלק. אני מקווה שגם במכשירים הבאים מוטורולה ידעו לבסס התאמה טובה בין המעבדים לאנדרואיד, לפי הכתבה פה זה נראה מעניין…

  2. בל נשכח שגוגל קנתה את מוטורולה מוביליטי ממש לא מזמן, ובעצם העסקה הזו תהפוך לשותפות מאוד חזקה של גוגל עם אינטל – אני לא מאמין ש ARM תעלם יחד עם ה DESIGN שלה, אבל היתרונות של ארכיטקטורת X86 מבחינת ההוראות למעבד ואופטמיזציה של קוד וגם תאימות של תוכנה יכולות להטות פה את הכף בקלות.

השארת תגובה