התאומים הירוקים

רוצים לגשת מרחוק לקבצים השמורים על המחשב הבייתי שלכם?  אין בעיה, גייסו מישהו שמבין קצת במחשבים, קצת בהפנית פורטים, קצת בהגדרות DNS דינמיות ופנו כמה שעות לטובת הגדרות וניסיונות.  זה לא רק נשמע מסובך, זה באמת מסובך.

על מנת להתגבר על המכשלה הזו, פיתחה חברת iTwin הסינגפורית מוצר חדש המאפשר לגשת למחשב בבית מכל מקום בעולם.  המוצר אינו דורש שום ידע טכני וניתן ליישום בתוך פחות מ-5 דקות.

מדובר בזוג מפתחות USB קטנטנים וירוקים המשתפים בינהם מפתח הצפנה רב עוצמה המבוסס על AES 256.  חיבור שני המפתחות, גב לגב, מבצע את השידוך הראשוני בינהם.  לאחר מכן, יש לחבר את אחד המפתחות לכניסת ה-USB של המחשב הבייתי ואת השני לקחת איתנו.

כאשר מחברים את המפתח למחשב הבייתי, נפתחת מחיצה חדשה אליה יש להעתיק קבצים, מחיצות או אפילו את כל הדיסק.  בפועל מדובר במחיצה וירטואלית שמטרת לתת גישה למידע אך הקבצים אינם מועתקים אליה באופן פיזי.

כאשר יש צורך לגשת למידע בבית, מחברים את המפתח שברשותנו לכניסת ה-USB של המחשב הנייד ותוך שניות, מעל רשת האינטרנט, מזהים שני המפתחות אחד את השני.  על המחשב הנייד מופיעה מחיצה וירטאואלית הזהה בתכולתה לזו שהוגדרה במחשב בבית.

כל תהליך ההתחברות של שני המפתחות והתקשורת ביניהם נעשה ללא צורך בהגדרות מסובכות ומיד עם הצגת המחיצה הוירטואלית ניתן להעתיק את הקבצים, לערות אותם ואפילו למחוק אותם.

במידה ואחד המפתחות הולךך לאיבוד, ניתן תוך שניות, תוך שימוש באתר של iTwin לשבור את הקשר בין שני המפתחות ובכך למנוע גישה לא רצויה אל הקבצים.

העלות של זוג מפתחות היא $99 ומעבר לתשלום הראשוני הזה אין עלויות חודשיות נוספות.

5 תגובות לפוסט “התאומים הירוקים”

  1. מאד מעניין

  2. וואלה ממש מעניין, תודה רבה

  3. […] 2011 סקרתי בקצרה את ה-"תאומים הירוקים", שפותחו על ידי […]

  4. תייר מזדמן בתאריך 25 בינואר, 2012 בשעה 17:03

    צ'יף, האר נא את עיניי: הרי יש הרבה תכנות לגישה מרחוק, כגון TEAM VIEWER או LOGMEIN והן לא מסובכות כלל, וניתן לגשת למחשב מכל מקום בעולם. נכון שהגישה איטית יותר, והתוכנות לא נותנות סינכרון וכד', אבל למשתמש הביתי הלא-מסחרי הן חינמיות ונוחות מאד.
    על כן, מה הרבותא בתאומים החמודים?

  5. היתרון הוא שאין צורך בשום תוכנה או אתר חיצוני. אין צורך להתקין דבר וברגע שרוצים לבטל את השיתוף, פשוט שולפים את המפתח. בפועל, על מנת להשתמש בקבצים המרוחקים ניתן להיעזר בכל מחשב וכל מה שצריך לקחת זה את המפתח עצמו. פשוט מחברים אותו לכל מחשב ומקבלים גישה ישירה לקבצים.

השארת תגובה