מונדיאל האינטרנט

אם צפיתם במשחקי המונדיאל באמצעות רשת האינטרנט – אתם ככל הנראה לא היחידים שעשו כך.

ניתוח נתוני תעבורת האינטרנט בזמן המשחקים, מוכיח ששירותי הטלוויזיה של פרטנר וסלקום ובמקביל, שידורי כאן 11 באינטרנט ובאפליקציה, הפכו לגורם משמעותי ביותר.

הערכות ראשוניות, המתבססות על נתוני התעבורה באינטרנט והרייטינג של המשחק מעלות, שכ-15% עד 20% מהצופים בגמר המונדיאל עשו זאת באמצעות שידור שהועבר מעל גבי רשת האינטרנט.

שני הגרפים המצורפים, שהופקו מאפליקצית הניטור של מערכת ה-IIX של איגוד האינטרנט, מסכמים זאת בצורה פשוטה.  גרפים אלה מציגים את התעבורה של hotnet – אחת מספקיות האינטרנט הגדולות בישראל – בשבוע האחרון ובחודש האחרון.

הבחירה ב-hotnet, כמייצגת את הדרישה לתעבורת אינטרנט, נעשתה משלוש סיבות:

  • hotnet, נכון להיום, היא החברה היחידה המחוברת ל-IIX במהירות 100Gbit/s – המהירות הגבוהה ביותר המוצעת לחיבור ל-IIX
  • ל-hotnet אין חיבורים ישירים לשאר ספקיות האינטרנט הגדולות בישראל ולכן כל תעבורה שאינה מתארחת ישירות בהוטנט, יוצאת "החוצה" דרך חיבור ה-IIX
  • מספר הלקוחות של hotnet הוא משמעותי מספיק על מנת לספק נתונים משמעותיים על שינויים בתעבורה לאורך זמן

הגרף הראשון, המופיע בראש הפוסט (לחיצה עליו תציג מסך מלא), מציג בעיגולים אדומים את הקפיצה בתעבורה בימים שלישי ורביעי (משחקי חצי הגמר), במוצאי שבת (משחק על מקום 3-4) וביום ראשון – משחק הגמר.  קל להבחין שבמועדים אלה נרשמת עליה משמעותית בהיקף התעבורה.

הגרף השני, המציג את התעבורה של hotnet דרך ה-IIX במהלך החודש האחרון, מראה את הקפיצות בתעבורה לא רק במהלך משחקי החצי גמר והגמר אלא גם קודם לכן – בשלבי רבע ושמינית הגמר.  קל לראות שבימים בהם התקיימו משחקי המונדיאל נפח התעבורה כמעט ומוכפל לעומת תעבורה בימים "רגילים".

כל המומחים העוסקים בנושא סבורים שהמגמה של עלית צריכת שידורי וידאו, הן של שידורי טלוויזיה ישירים והן של שירותי הזרמת סדרות וסרטים, על גבי רשת האינטרנט, רק תלך ותעלה.

זה לא רק עניין של מחיר, אלא גם של נוחות המאפשרת לצפות בשידורים לא רק על גבי המרקע המרכזי בבית, אלא גם על כל מכשיר, החל בטלפון הסלולרי, דרך הטאבלט והמחשב הנייד וכלה במחשב הנייח.

3 תגובות לפוסט “מונדיאל האינטרנט”

  1. סניה בתאריך 16 ביולי, 2018 בשעה 16:44

    מעניין מאוד.
    תודה רבה !!

  2. רועי בתאריך 16 ביולי, 2018 בשעה 17:44

    זה חוזר על עצמו הכל ארוע בסדר גודל כזה. שים לב כי בשני המשחקים האחרונים משך זמן הצריכה המוגברת הוא ארוך יותר.

    האם איגוד האינטרנט יכול לבקש מהספקיות הגדולות גרפים דומים על הקווים הבינלאומיים? מעניין לראות את ההתנהגות ולהשוות בין כאן11 ואתרים זרים לצפייה ישירה.

  3. נתי טוקר מ-THEMARKER משלים עם נתונים מבזק בין לאומי – https://www.themarker.com/advertising/1.6274937

השארת תגובה