למה משרד התקשורת מבצע חצי עבודה?

לוגו משרד התקשורתלפני כשבועיים, תחת הכותרת "איסור אפליה בין מנויים", הוציא משרד התקשורת ידיעה לעיתונות ממנה ניתן להבין כי לקוחות קיימים של חברות התקשורת, העוברים לתוכנית חדשה, יזכו באותם תנאים כמו לקוחות חדשים.

ידיעה זו זכתה לפרסום נרחב בעיתונות ובעקבות זו פנו אלי מספר גולשים בפורומים ו-בקבוצת הפייסבוק על מנת לקבל הבהרות לנושא.

אז ככה – למרות הכותרת הבומבסטית, ההנחיה של משרד התקשורת אינה עוסקת כלל בסוג הלקוח – חדש או קיים.  כל מה שההנחיה קובעת היא שלחברות התקשורת אסור לקבוע "תקופת צינון" שלאחריה יהיה "הלקוח לשעבר" זכאי לתנאים של "לקוח חדש".

המשמעות היא שאם לקוח של חברת תקשורת מסויימת מתנתק ליום אחד ולמחרת מבקש להצטרף מחדש – רק אז הוא יהיה זכאי לאותם תנאים ומחירים כמו של לקוח חדש.  יחד עם זאת, משרד התקשורת לא מונע מהחברות לקבוע "תנאים אחרים" (כלומר תנאים שאינם כוללים תקופת צינון) למעבר בין תוכניות.

מהם הם אותם תנאים אחרים? כפי שברור ומוכר למרביתנו מדובר בתשלום "קנס מעבר" שאותו משרד התקשורת אינו אוסר.  ולראיה, חלק מחברות הסלולר נוהגות לגבות תשלום בעת מעבר מתוכנית אחת לתוכנית אחרת – ועל גובה התשלום הזה אין כמובן שום פיקוח.

לא פעם טענתי שמשרד התקשורת מפרסם הנחיות שאינן אפויות עד הסוף ושיש בהם חורים גדולים.  במקרה זה מן הראוי היה שמשרד התקשורת יקבע לחברות תקרת קנס למעבר בין תוכניות, שתחושב כאחוז מעלות התוכנית אליה הלקוח עובר.  מדוע משרד התקשורת לא נקט גם צעד זה?  אין לי מושג.

בכל מקרה, ההודעה של משהק"ת ניתנת לקריאה ב-LINK הזה.

תגובה אחת לפוסט “למה משרד התקשורת מבצע חצי עבודה?”

  1. […] פורסם לראשונה בבלוג NetCHEIF. […]

השארת תגובה