בזק מורידה את מהירות המינימום המובטחת בחבילת 100M

Bezeq Minimum Speed (8/2014)בראשית ינואר השנה תיקן משרד התקשורת את רישיונות הפעילות של בזק, הוט וכל ספקיות האינטרנט וחייב אותן להצהיר על קצב הגלישה המינימלי, הן בהורדה והן בהעלאה.

החובה הזו, שבאה לעולם על מנת להבטיח למשתמשים שהם מקבלים את המהירות עליה הם משלמים, הפכה מהר מאוד לבדיחה עצובה כשרוב רובן של החברות (הוט, 012, בזק בינלאומי וכד') בחרו להצהיר על מהירות מינימום של 0.01Mb לשניה, זאת ללא קשר למהירות עליה הלקוח משלם.

אחת הצדיקות היחידות בשוק היתה חברת בזק שבחרה להצהיר שמהירות המינימום בתשתית שלה היא מחצית מהמהירות עליה הלקוח משלם – בחרת בחבילת 15Mb? מהירות המינימום המובטחת היא 7.5Mb;  התמקדת בחבילת 40Mb? המינימום הוא 20Mb;  לקחת חבילת 100Mb? המינימום שתקבל הוא 50Mb.  מידע זה הופיע בכל הפרסומים הרשמיים של החברה ואף צויין באתר האינטרנט של בזק אופן גרפי כמפורט בתמונת המסך משמאל.

בימים האחרונים, הופתעו הגולשים באתר האינטרנט של בזק לגלות שההבטחה למהירות מינימום של 50Mb בחבילת TOP 100  נעלמה והוחלפה במהירות 40Mb.  השינוי לא לווה בשום הודעה מסודרת ולפיכך לא ברור מדוע הוא בוצע.  אפשר לשער שהוא תוצאה של מבצע השדרוגים עליו הכריזה בזק בתחילת השבוע או תוצאה של קשיים טכנולוגיים אחרים.

הפניה שלי לבזק הניבה את התגובה הבאה: "מהלכי השדרוגים של בזק מאפשרים לכמות גדולה הרבה יותר של לקוחות לגלוש במהירות גבוהה יותר, ללא כל תוספת מחיר.  חשוב להדגיש כי מרבית הלקוחות יגלשו במהירות העומדת על 60 עד 100 מגה, בהתאם להיתכנות הטכנולוגית של כל לקוח.  בזק היא החברה היחידה בשוק התקשורת המתחייבת על קצב מינימום, והשינוי שנערך בו במהירות של עד 100 מגה, נועד כדי לאפשר ליותר לקוחות לקבל קצב גבוה יותר״.

4 תגובות לפוסט “בזק מורידה את מהירות המינימום המובטחת בחבילת 100M”

  1. קשקוש שיווקי של בזק, אין רוחב פס מובטח ברשת סטטיסטית ולא משנה אם מדובר על מטרו-אתרנט, SDH או כל רשת אחרת

  2. למישהו יש מושג מה קורה עם תשתית אנלימיטד?

  3. התשתית של UNLIMITED נפרסת לאיטה וקיימת כרגע בבאר-שבע, טירת הכרמל ורעננה.

  4. למהנדל- חבל שאתה סתם מבלבל… ההבטחה היא למהירות בינך לבין הספק שלך, לא ברשת האינטרנט. בזק מוכרת לך שרות עד לספק האינטרנט שלך, ואין שום בעיה להבחייב בתוך הרשת הזאת

השארת תגובה