האם 100M הוא באמת הסטנדרט החדש

בזקחברת בזק הודיעה אתמול (9/11/2014) על מבצע שדרוג נוסף לפיו כל לקוחות האינטרנט שלה, המנויים על השירות במהירות 40M, ישודרגו באופן אוטומטי וללא תוספת מחיר למהירות 100M.

במקביל, לקוחותיה המנויים למהירויות 5M ו-10M ישודרגו למהירות 15M, שתהפוך להיות מהירות המינימום המוצעת על ידה.  בנוסף, תוזל עלות החיבור לללקוחות שכבר מחוברים היום לחבילה במהירות 100M, ומהיום הם ישלמו עבורה 119 שקל לחודש, זאת לעומת 129 שקל כיום.

אין זו הפעם הראשונה שבזק יוזמת מבצע שדרוג וקביעת מהירות מינימום גבוהה יותר ומהלכים דומים ננקטו על ידה גם בשנת 2013 וגם ב-2012.  בעבר כבר עמדתי על הבעיתיות של מבצעי שדרוגים אלה, המסתמכים על זכרונו הקצר של הלקוח ועל העובדה שכל לקוחות בזק נמצאים במבצע מחירים כלשהו.

השדרוג אמנם מספק ללקוח מהירות חיבור גבוהה יותר, תמורת אותו סכום כסף, אך הטבה זו מוגבלת בזמן ובסיומה הוא יאלץ לשלם לבזק על מחיר החיבור המשודרג, שהוא כמובן יקר יותר.  כך למשל לקוח קיים במהירות 40M, שמשלם היום לבזק מחיר מחירון של 99 שקל, ישלם בתום המבצע שלו מחיר של 119 שקל, אלא אם יזכור להתקשר לבזק ולשנמך (downgrade) את מהירות החיבור.

עוד נקודה בעייתית במבצעים אלה היא שעל מנת להינות מהמהירות המשודרגת על הלקוח להתקשר לספק האינטרנט שלו (ה-ISP) ולשדרג גם שם את המהירות, כשלעיתים קרובות פעולה זו כרוכה בעלות נוספת (לדוגמא בספקיות נטוויז'ן או Triple C).

יש גם ספקיות שלא יחכו לטלפון שלכם, יגלו "יוזמה", יתקשרו אליכם וישכנעו אותכם שחוסר תאימות בין מהירות התשתית למהירות הספק גורמת לבעיות.  אם אינכם זקוקים למהירות המשודרגת, שלעיתים כרוכה בעלות כספית משודרגת, אל תתפתו – חיבור האינטרנט עובד מצויין גם כשיש אי תאימות בין מהירות התשתית למהירות הספקית.

במבצע הספציפי הזה קיימת בעיה נוספת והיא יכולתה המוגבלת של בזק לספק מהירות 100M אמיתית.   כיוון שכך, מרבית לקוחות המנויים על מהירות של 40M, שישודרגו במסגרת המבצע ל-100M, יקבלו בפועל מהירות של בין 50M ל-65M ורק בתנאים פיזיים וטכניים ספציפיים, מהירות גבוהה מכך.  כתוצאה מכך, בתום תקופת המבצע ישלם הלקוח בין 20 שקל ל-30 שקל נוספים זאת תמורת שדרוג מינורי במהירות החיבור.

תגובה אחת לפוסט “האם 100M הוא באמת הסטנדרט החדש”

  1. הבעיה העיקרית היא שזו אותה מהירות העלאה, אז אין הרבה טעם בכל מקרה.

השארת תגובה