שינויים משמעותיים בתקינה של תדר 5Ghz בארה"ב

U_NIIבתחילת החודש נכנסו לתוקפם, בארה"ב בלבד, שינויים משמעותיים בתקינה של סביבת תדר 5Ghz.

שינויים אלה, שהוצגו לפני כחודשיים על ידי ה-FCC (רשות התקשורת הפדרלית של ארה"ב), מקלים באופן משמעותי את מגבלות עוצמת השידור בתדר 5Ghz ומאפשרים שימוש בו גם מחוץ למבנים סגורים.

עד היום איפשר ה-FCC, בתחום התדרים 5.15Ghz עד 5.25Ghz (הידוע בכינוי U-NII-1 או U-NII Low), עוצמת שידור של 50mW בלבד.  השינוי שאושר ונכנס לתוקף ב-2/6/2014 מאפשר לנתבים ולנקודות גישה אלחוטיות (WiFi) לשדר בעוצמה גדולה פי 20 – כלומר 1W.  אם לוקחים בחשבון שיכולת חדירת המכשולים של שידור בתדר 5Ghz היא יחסית נמוכה, הרי שהגדלת העוצמה הופכת תדר זה לשימושי הרבה יותר.

המשמעות המעשית היא שבתדרי העבודה הנמוכים והפופלריים ביותר בסביבת תדר 5Ghz  – תדרים 34 עד 48 – מתרחב עתה טווח הכיסוי האפשרי בצורה משמעותית.  הרחבה זו, ביחד עם האפשרות להשתמש בתדר זה גם בשטחים פתוחים, מאפשרת להקים נקודות גישה אלחוטיות חיצוניות שעד היום היו מוגבלות לסביבת תדר 2.4Ghz בלבד.

תדר 2.4Ghz הכולל 13 ערוצים בלבד, שרובם חופפים, מגביל מאוד שימוש יעיל ואיכותי בתקשורת אלחוטית WiFi.  כיוון שכך, הקלת המגבלות על תדר 5Ghz, הכולל עשרות ערוצים, מגדילה באופן משמעותי את האטרקטיביות שלו על פני תדר 2.4Ghz ויכולה להביא, לפחות בארה"ב, למהפך משמעותי.

השימוש הגובר בתקן 802.11AC, הפועל רק בתדר 5Ghz, המאפשר איחוד ערוצים (channel bonding) מרובע של 80Mhz ואף מתומן (160Mhz), ביחד עם הרחבת השימושיות של התדר לשטחים פתוחים, יאפשר לממש שיפורים משמעותיים בקצב השידור והקליטה.  בהקשר זה יש לבחון את הדיווח שלי על נתב חדש מבית ASUS שעתיד לספק מהירות WiFi של 3.2Gbps בתקן AC.

כאמור, כל השינויים הללו מתחוללים כרגע בארה"ב ומידת ההשפעה שלהם על המתחולל בארץ אפסית.  התקינה של תדר 5Ghz בישראל היא יחודית וכפופה למגבלות של מערכת הבטחון, עובדה הגורמת לכך שנמכרים כאן בסה"כ שני נתבים התומכים בתקן AC.  על ההבדלים בתקינה בין ישראל לארה"ב, הן באופן השימוש והן ברמות העוצמה, ניתן לעמוד בטבלה הנמצאת בראש הפוסט הזה, כשלחיצה על התמונה תציג אותה באופן מלא.

3 תגובות לפוסט “שינויים משמעותיים בתקינה של תדר 5Ghz בארה"ב”

  1. כרגיל ישראל נמצאת הרבה מאחור ביחס לעולם הנאור…

  2. האם כדאי לקנות ראוטר משולב מודם בארהב לשימוש בארץ והאם תתכן בכית שימוש בארץ?
    אם כדאי לקנות אז מה מומלץ עד 200$?
    תודה

  3. […] תמיכה בעוצמות המעודכנות של תדר 5Ghz שאושרו בארה"ב לפני מספר שבועות.  מידע נוסף בנושא זה ניתן למצוא בפוסט הזה. […]

השארת תגובה