כמה מילים אישיות על CES 2010

אחרי הסיכום הטכני, אי אפשר בלי כמה מילים אישיות.

כשקבלתי את ההזמנה לתערוכת ה-CES 2010, בה היא תוארה שתערוכת המחשבים והאלקטרוניקה הבידורית הגדולה בעולם, לא הקדשתי לכך מחשבה רבה מדי.  גם ההמלצה להגיע עם נעלי הליכה נוחות, לא הדליק אצלי נורות אזהרה מיוחדות.

אבל היום, בטיסה חזרה הביתה, אחרי שבמשך 5 ימים חוויתי את התערוכה הזאת, קשה לעבור על התיאור וההמלצה הללו בשוויון נפש.  המילה המתאימה באנגלית לתיאור האירוע הזה היא overwhelming, שהתרגום המילולי שלה לעברית – מדהים או מהמם – לא עושה עימה חסד.

התערוכה התפרסה על שטח עצום של כק"מ רבוע אחד (כלומר ריבוע שכל אחת מצלעותיו היא באורך קילומטר).  בשטח הזה נפרסו למעלה מ-2,500 ביתני תצוגה בגדלים שונים, ב-4 אולמות ענקיים.  האפשרות להגיע לכל אחד מהביתנים הללו במשך ימי התערוכה היא פשוט משימה בלתי אפשרית.

לפיכך, מי שמתכנן להגיע בעתיד לתערוכה הזו חייב, לא רק להצטייד בנעלי הליכה נוחות, אלא גם להכין שיעורי בית ולציין לעצמו מראש את רשימת החברות והביתנים בהן ירצה להתמקד.  את הביקור בביתנים צריך לתזמן יחד עם מסיבות העיתונאים הרבות והמצגות המרכזיות, המושכות אליהן אלפי אנשים.  על מנת לסייע בתכנון, הוקם אתר אינטרנט (http://www.cesweb.org) המאפשר לכל אחד מהמשתתפים לארגן לעצמו לוח זמנים פרטי.  לבעלי iPhone אף פותחה אפליקציה מיוחדת, המסנכרנת את המידע מהאתר אל ה-iPhone, ומאפשרת להחזיק בכף ידך את כל תוכנית הכנס שלך.

כמו לרחובות ולשדרות בערים הארה"ב, לכל ביתן בתערוכה יש מספר בעל משמעות שבאמצעותו ניתן לדעת היכן הוא ממוקם.  על מנת להקל עוד יותר על ההתמצאות, הופקה לכל אולם מפה מפורטת בה מצויינים כל הביתנים והמציגים, כך שהאיתור של ביתן או מציג ספציפי הוא קל ומהיר.

למרות כמות הביתנים והמבקרים, הארגון היה מופתי ונטול תקלות — האמריקאים הוכיחו פעם נוספת שהמרובעות והסדר שלהם עובדים.  היכולת שלהם להקים אלפי ביתנים, לשלט את כל מרכז הקונגרסים במאות שלטי הכוונה ולנתב תעבורה של כ-120,000 מבקרים בין כ-20 בתי מלון ומרכז הקונגרסים, היא מרשימה ביותר.

מבחינתי התערוכה הייתה חוויה מסקרנת, מעניינת ומהנה.  בשוליים של האולמות, מעבר לביתנים הענקיים של החברות הגדולות, מסתתרים מציגים קטנים ("סינדרלות") שיש להם מוצרים חדשניים ומקוריים והאפשרות להכיר אותם היא הכיף הגדול של התערוכה.  כפי שכבר כתבתי, לחלק מהם אקדיש בעתיד הקרוב פוסטים נפרדים.

תגובה אחת לפוסט “כמה מילים אישיות על CES 2010”

  1. ח"ח על הסיקור, נהנהתי לקרוא את הפוסטים שהעלת מהתערוכה.

    אסף.

השארת תגובה