סיכום תערוכת CES 2010

זהו, תערוכת CES 2010 הסתיימה באופן רשמי.

למרות התחזיות המעט פסימיות, מסתבר שבסופו של דבר היו בתערוכה השנה, יותר מבקרים ויותר מציגים מאשר בשנה שעברה — כ-120,000 מבקרים וכ-2,500 מציגים.  מינהלת התערוכה רואה בכך השג גדול והוכחה לכך שתעשית האלקטרוניקה והמחשבים יוצאת מהמיתון העולמי.

התערוכה חולקה השנה למספר אזורים טכנולוגיים כשהבולטים בהם היו — "iLoune" שהוקדש למוצרי Apple השונים ובכלל זה ל-iPhone ו-"Nebook" שבו הוצגו דגמים של נטבוקים חדשים המבוססים הן על מעבדי Intel, אבל גם על מעבדים אחרים, כמו ה-SnapDragon של חברת Qualcomm.  נוסף אף על אלה, היו אזורים שהוקדשו למשחקי מחשב ואביזרים, לרובוטיקה, לטכנולוגיות לגיל הזהב ולטכנולוגיות לאמהות.

כפי שחלקכם בוודאי יודע, התחומים שקבלו את הסיקור הנרחב ביותר בתערוכה היו — טלוויזיות תלת מימדיות, נטבוקים (netbooks) ומחשבי טבלט (tablet), קוראי ספרים אלקטרוניים (e-readers) וטלווזיות עם חיבור ישיר לאינטרנט.

לדברי מארגני התערוכה, הוכרזו ב-CES 2010 למעלה מ-20,000 מוצרים חדשים.  באולם המרכזי של התערוכה הציגו כל חברות האלקטרוניקה הגדולות — פנסוניק, טושיבה, LG, סוני ואחרות את טלוויזיות התלת מימד החדישות שלהן.  במקביל, כל חברות החומרה הגדולות — Lenovo, דל, HP, אסוס,MSI ו-LG — הציגו מחשבים ניידים וטבלטים חדשים. בנוסף בלטו באולם המרכזי התצוגות של מיקרוסופט, אינטל, Haier, קנון, קסיו ומוטורולה.

לדעתי, המוצרים המרשימים ביותר היו אלה המשלבים את מערכת ה-Android של גוגל (כמו ה-Mini 3 וה-Mini 5 של Dell), המחשב הנייד U1 של Lenovo, פרויקט ה-NATAL של מיקרוסופט וה-Boxee של D-Link.

נוסף אף אלה, וכמו בכל תערוכה, גם ב-CES 2010, היו גם סינדרלות.  אלה הן חברות קטנות, עם ביתנים צנועים הממוקמים בשולי התערוכה, שמציגות מוצרים יחודיים ומעניינים, שלא תמיד תופסים כותרות גדולות.  בשבועות הקרובים אני אפרסם בבלוג רשמים על מספר חברות ומוצרים כאלה.

למי שמעוניין, תערוכת CES 2011 תתקיים בין ה-6 ל-9 בינואר 2011 בלאס ווגס.

2 תגובות לפוסט “סיכום תערוכת CES 2010”

  1. […] NetCHEIF Blog זרקור על רשתות ביתיות, קישור לאינטרנט, חומרה, תוכנה וכל מה שבינהם « סיכום תערוכת CES 2010 […]

  2. […] מתחיל בתערוכת CES 2010.  בתערוכה מסוג זה, שיש בה אלפי מציגים, הנטיה היא להתמקד […]

השארת תגובה