דניס ריצ'י, ממציא שפת C, הלך לעולמו

עבור דורות של מתכנתים נחשב הספר The C Programming Language לתנ"ך של שפת C, וכריכתו המופיעה משמאל, בוודאי מעלה זכרונות אצל רבים מהם.

הספר נכתב על ידי שניים – בריאן קרניגהן (Brian Kernighan) ודניס ריצ'י (Dennis Ritchie), ווהוא נודע בשם החיבה K&R – הקיצור של שמות מחבריו.

הספר נחשב עד היום ליצירת מופת בקטגורית ספרי התכנות.  המהדורה הראשונה שלו כוללת בסך הכל 228 עמודים המקיפים באופן מושלם את כל האספקטים של שפת C.

דוגמת הקוד הראשונה בספר, המתארת כיצד להדפיס את המילים "Hello, World", הפכה למסורת והיא והתוכנית הראשונה המתוארת בכל ספר תכנות אחר.

ריצ'י, קרניגהן וקן טומפסון (Ken Thompson) היו בתחילת שנות ה-70 של המאה חלוצי עולם התכנות.

במסגרת עבודתם במעבדות חברת הטלפונים בל (Bell Labs), הם פיתחו את מערכת ההפעלה UNIX ואת שפת C, הנחשבות כיום לשתיים מאבני הבניין היסודיות ביותר של העולם הדיגיטלי.

היום נודע שבמהלך סוף השבוע האחרון נפטר ריצ'י והוא בן 70.

תרומתו של ריצ'י לעיצוב העולם הדיגיטלי כפי שאנו מכירים אותו כיום היא עצומה, ולמרות שהוא אינו ידוע ומוכר כמו סטיב ג'ובס, הרי שגם הוא עומד בשורה הראשונה בפנתאון ענקי המחשוב.

4 תגובות לפוסט “דניס ריצ'י, ממציא שפת C, הלך לעולמו”

  1. לא ידוע כמו סטיב ג'ובס וחבל…ידיעה מצערת.

  2. מצער מאוד הוא אדם שתרם רבות להתפתחות המיחשוב

  3. אדם שתרם רבות להתפתחות המיחשוב

  4. לא ידוע כמו סטיב ג'ובס .. אומר הכל, לולא דניס ריצ'י לא היינו שומעים בכלל על ג'ובס, כמה מצחיק שאלוהיי המחשב הלך ואפילו לא היה כתבה קטנה עליו ועל חייו, פשוט בושה לתקשורת.

השארת תגובה