ג'ון דנבר

היום, לפני 14 שנים, נהרג בתאונת מטוס, מול חופי קליפורניה, אחד מהאמנים האהובים עלי ביותר.

גו'ן דנבר, שנולד בדצמבר 1943, היה כותב שירים, מלחין וזמר אמריקאי פורה במיוחד, שפירסם למעלה מ-300 שירים שונים.

עיקר פעילותו היה בשנות ה-70 וה-80 של המאה שעברה.  בין 1975 ל-1990 פירסם דנבר למעלה מ-20 אלבומים ומרביתם הוכתרו באלבומי זהב או פלטינה.

המוזיקה של גו'ן דנבר היתה פשוטה ולירית וסימן ההכר שלו היה הגיטרה האקוסטית הגדולה איתה הוא הופיע.  המוזיקה של דנבר עסקה נושאי טבע, נוף ואקולוגיה – נושאים שמאוד היו קרובים לליבו.  כבר ב-1976 הוא הקים את אחד מאירגוני הסביבה שקראו להגנה על כדור הארץ ומשאביו.  הארגון המכונה Windstar פעיל עד היום.

במרבית שנות חייו התגורר דנבר בעיר אספן שבמדינת קולורדו בארה"ב וחלק גדול משיריו עוסק בנופים ההרריים של מדינה זו.  ב-1974 הכריז עליו מושל המדינה כ-"משורר המדינה" וב-1997 הכריז בית המחוקקים של קולורדו על השיר "Rocky Mountain High" כאחד משירי המדינה.

גו'ן דנבר היה טייס נלהב והחזיק רישיון טייס למגוון רחב של מטוסים.  ב-12 לאוקטובר 1997 הוא טס ליד חופי קליפורניה במטוס שרכש חודשים ספורים קודם לכן.  עקב תקלה טכנית וטעות אנוש של דנבר, המטוס צלל והתרסק באוקיינוס האטלנטי, כ-150 מטר מקו החוף.

גו'ן דנבר פעל ונהרג הרבה לפני עידן האינטרנט וה-MP3, אך למרות זאת ניתן למצוא ברשת אלפי הקלטות וסרטי וידאו מהופעתיו השונות.  לדנבר יש אף דף Facebook פעיל, עם קרוב לרבע מיליון אוהדים.

בין שיריו הידועים של ביותר של ג'ון דנבר ניתן למצוא את "Take me home, Country roads",‏ "Annie's Song" ו-"Calypso" ובאופן אירוני גם את "Leaving on a Jet Plane".

תגובה אחת לפוסט “ג'ון דנבר”

  1. […] התחנה הראשונה של היום היא העיר אספן (Aspen) הנמצאת כ-65 ק"מ דרומית מזרחית ל-Glenwood Springs, על כביש מספר 82.  אספן נמצאת בגובה של 2,400 מטר ונחשבת כבירת הסקי של סלבריטאי ארה"ב.  אחד מהאנשים שגרם לפופולריות של אספן הוא אחד הזמרים החביבים עלי מאוד – ג'ון דנוור. […]

השארת תגובה