אינטל ו-NetGear משתפות פעולה בשידור אלחוטי של HDTV

המצגות והנאומים של ראשי תעשית המחשבים והאלקטרוניקה הבידורית, בכנס ה-CES 2010, מושכות אליהן קהל רב מאוד.  אתמול נכחו במצגת של סטיב בלמר כ-5,000 איש ומספר דומה נכח היום במצגת של מנכ"ל אינטל, פול אוטליני.

אינטל, כמו חברות אחרות, ממקדת את מאמציה בווידאו תלת מימדי (3D), ובדומה לסוני, טושיבה, LG ופנסוניק שהציגו בתערוכה טלוויזיות 3D, היא רוצה לרתום גם את המחשב הבייתי לחוויה הזו.  במסגרת הזו הודגמה היכולת ליצור וידאו תלת מימדי משתי מצלמות HD המצלמות באופן דו מימדי.  כמובן שהפיכת שני הערוצים הדו-מימדיים לערוץ תלת מימדי אחד דורשת, איך לא מפתיע, את כושר העיבוד של מעבדי אינטל.

הפתעת הערב, היתה ההכרזה על טכנולוגיה להעברת שידורי HDTV באופן אלחוטי המכונה WiDi.  על מנת להפעיל אותה נדרש מחשב הכולל את אחד ממעבדי ה-i החדשים של אינטל (i5, i7 או i3) וקופסא, בעלות של 99$, המאפשרת לקלוט באופן אלחוטי את אות הוידאו של המחשב אל הטלוויזיה.

הקופסא שהוכרזה על ידי אינטל היא ה-Push2TV של חברת NetGear (דגם PVT1000).  הקופסא הזו שגודלה כחפיסת קלפים, מתחברת לטלווזיה ב-HDMI או ב-Composite ובתוכה יש מקלט WiFi.  בנוסף לקופסא, המחשב, המבוסס על מעבד אינטל, צריך גם לכלול תמיכה מובנית ב-WiDi.

המחשב הראשון שיתמוך בכך הוא ה-Satellite E205 של חברת טושיבה והוא יהיה זמין החל מהשבוע הבא.  המחשב משדר באופן אלחוטי את אות הווידאו לקופסא וזו מציגה את המידע על צג הטלוויזיה.

הנושא המרכזי האחרון שהוצג הוא חנות האפליקציות למעבדי ה-Atom המכונה AppUp.

אינטל, בדומה ל-Apple ונוקיה, מבינה שאפליקציות הן הציר המרכזי שדרכו ניתן לקדם את המחשבים הזעירים מבוססי ה-Atom.  בשנה הקרובה אנו נראה מחשבי לוח (tablets) וכנראה גם טלפונים המבוססים על המעבד הזעיר הזה ועל מנת לקדם אותו, נדרשת חנות אפליקציות.

המחשב בו אני עושה שימוש בתערוכה הוא ה-S10e של Lenovo שמבוסס על מעבד Atom 260.  כיוון שכך, התקנתי עליו את ה-AppUp — ההתקנה עברה באופן חלק ומיד בסיומה הוצגה לי רשימה של אפליקציות הניתנות להתקנה ורכישה מהחנות.

3 תגובות לפוסט “אינטל ו-NetGear משתפות פעולה בשידור אלחוטי של HDTV”

  1. רק אתמול כתבתי בפיסקה הלפני אחרונה "…וכנראה גם טלפונים המבוססים על המעבד הזעיר הזה" והנה היום מוכרז טלפון של חברת LG — דגם GW990 — המבוסס על ארכיטקטורת מעבד ה-ATOM. הטלפון הוא בעל מסך מגע של 5", כולל שתי מצלמות ויכולת הצגת וידאו ב-HD. היתרון הגדול של הטלפון הזה, שמבוסס על מעבד סטנדרטי, היא העובדה שמספר אפליקציות יכולות לרוץ עליו בו זמנית (multitasking).

  2. […] נוקיה אמנם הודיעה שהיא לא זונחת את Symbian, מערכת ההפעלה הנוכחית שלה, אך היא תמקד אותה בטלפונים הפשוטים והזולים יותר שלה.  MeeGo תכוון לטלפונים חכמים ומתקדמים שייוצרו על נוקיה (אולי על בסיס מעבד ה-Atom של אינטל) ובמקביל תוקם חנות אפליקציות ליישומים מבוססי MeeGo.  הצגת חנות יישומים סביב מעבד ה-Atom אינה זרה גם לאינטל, שהציגה את ה-AppUp כבר לפני כחודש וחצי במסגרת CES 2010. […]

  3. המוצר של נטגיר עכשיו אצלנו אחרי הרבה מאוד ציפייה.

השארת תגובה