מיקרוסופט ו-HP מציגות מחשב לוח (tablet)

דקות ספורות לפני תחילת ההרצאה של סטיב בלמר, נשיא חברת מיקרוסופט, שפתחה באופן רשמי את תערוכת CES 2010, ארעה תקרית מביכה – הפסקת חשמל שיתקה את כל המחשבים והצגים על במת הנאומים.  במשך 25 דקות נאבקו אנשי מיקרוסופט בהחזרת החשמל ואיתחול כל מערכות המחשבים.  אבל למרות הפיאסקו הזה, הופגנה על ידי סטיב בלמר שביעות רצון מההשגים של מיקרוסופט בשנת 2009 ובמיוחד, איך לא מפתיע, מ-Windows 7.

בהרצאה לא הושקו מוצרים חדשים של מיקרוסופט אך הוצגו אין ספור מחשבים בצורות, צבעים וגדלים שונים שכולם מריצים גרסאות שונות של Windows 7.  סטיב בלמר הציג גם שלושה מחשבי לוח (tablet) וההתמקד באחד בשם Slate, שפותח על ידי חברת HP.  פרט לעובדה שמדובר במחשב קטן, חסר לוח מקשים, המריץ גרסא רזה של Windows 7 לא הוצגו פרטים נוספים ובאופן עקרוני המחשב נראה יותר כמו Kindle צבעוני (קורא הספרים האלקטרוני של אמאזון)

נראה ששיתוף הפעולה בין מיקרוסופט ל-HP מתהדק שנית, כיוון ש-Bing, מנוע החיפוש של מיקרוסופט המתחרה ב-Google יהפוך להיות כלי החיפוש הסטנדרטי שיותקן במחשבי HP.

בחלק השני של הרצאת הפתיחה, הציג רובי באך, נשיא חטיבת הבידור במיקרוסופט, את XBOX 360 ואת ההצלחות שלו במהלך השנה האחרונה.  הפרויקט בו מתמקדת כרגע החטיבה הוא NATAL ההופך את השחקן עצמו, באמצעות מצלמה תלת מימדית, לבקר (controller) של המשחק.  לדבריו, המוצר יושק רישמית לקראת סוף השנה הזו.

בפרץ של נוסטלגיה בלתי ברורה, יוכרזו ל-XBOX 360 במהלך 3 השנים הקרובות למעלה מ-1,000 כותרים של משחקים משנות ה-80 וה-90.

השארת תגובה