סדקים בהוליסטיות של אפל

חלק עצום מההצלחה של חברת Apple נובע מהעיצוב הייחודי של מוצריה.  אצל Apple, השלמות העיצובית  של המוצרים הולכת יד ביד עם החדשנות הטכנולוגית שלהם ושני מרכיבים אלה מהווים חלק משמעותי מה-DNA של החברה.

ב-iPhone 4 נפער לראשונה סדק בחיבור ההדוק בין העיצוב לטכנולוגיה.  ימים ספורים לאחר ההכרזה על ה-iPhone 4 הסתבר ששולי המתכת של הטלפון, המהווים את אנטנות שלו, אינם מתפקדים כצפוי וגורמים לבעיות קליטה.

לחברת Apple לקח מספר שבועות להודות בבעיה זו ובמסיבת עיתונאים חריגה שערכה באמצע חודש יולי בשנה שעברה הציגה פתרון – כיסוי שחולק חינם לכל הרוכשים של המכשיר.

פרשת האנטנה של ה-iPhone 4, שזכתה לכינוי "אנטנהגייט", הייתה מכה קשה מאוד לחברה וככל הנראה היא זו שהביאה לפרישתו החפוזה של מרק פייפרמסטר שהיה סגן נשיא חטיבת החומרה של Apple.

בשבוע שעבר הכריזה Apple שחברת הסלולר האמריקאית Verizon תחל בחודש הבא להפיץ ללקוחותיה את ה-iPhone 4.  הכרזה זו שוברת את הבלעדיות של AT&T שמאז 2007 היתה חברת הסלולר היחידה בארה"ב שמכרה מכשירי ה-iPhone.

ההחלטה של Apple להוסיף שחקנית שנייה לשוק האמריקאי נובעת משילוב של שתי סיבות – ל-Verizon, הנחשבת לחברת הסלולר הטובה ביותר בארה"ב, יש למעלה מ-90 מיליון לקוחות.  לקוחות אלה מהווים שוק פוטנציאלי אדיר ל-Apple שמתמודדת עם שלל מכשירי Android הניתנים לרכישה אצל כל חברות הסלולר בארה"ב.

ההחלטה לחבור ל-Verizon מהווה אתגר עבור Apple כיוון שלראשונה היא נדרשת להציג מכשיר סלולרי הפועל בטכנולוגית CDMA השונה במהותה מטכנולוגית ה-GSM הנפוצה.  המשמעות מבחינת Apple היא הצגת מכשיר הנראה חיצונית זהה ל-iPhone 4 "הרגיל" אך הפועל בטכנולוגיה שונה.

מתמונות(*) המשוות בין מכשיר ה-iPhone 4 GSM ל-iPhone 4 CDMA מסתבר כי Apple לא עמדה במשימה וכי קיימים הבדלים קטנים בעיצוב של שני המכשירים.  מעבר לשינוי במיקום מערך האנטנות של שני הטלפונים, הבעיה העיקרית היא שמיקום כפתורי עוצמת הקול, ההשתקה וכניסת האוזניה אינו זהה בין שני הדגמים.  הבדלים אלה נובעים מכך שרכיב התקשורת הסלולרית של שני הטלפונים הוא שונה.

כתוצאה מכך יצטרכו יצרני האביזרים ל-iPhone 4, כמו כיסויים, מגינים ונרתיקים, לייצר מעתה שני דגמים – אחד המיועד לגרסת ה-GSM ואחד המיועד לגרסת ה-CDMA.

אין ספק שסטיב ג'ובס, מנכ"ל Apple, מוטרד מהסיטואציה בה יש לחברה בראשותו מוצר אחד עם שני עיצובים שונים.  מההיכרות עם חברת Apple בעיה זו תיפתר ככל הנראה בגירסת ה-iPhone הבאה שעיצובו יהיה זהה בכל טכנולוגיות הסלולר בהן הוא יתמוך.

(*) התמונות בפוסט זה באדיבות אתר Engadget.

2 תגובות לפוסט “סדקים בהוליסטיות של אפל”

  1. פתרון ראשון לחוסר האחידות — כיסוי המתאים לשתי הגרסאות של ה-iPhone 4. מידע יש כאן – http://www.engadget.com/2011/01/20/universal-iphone-bumper-found-in-apple-store-mute-button-gets-m/

  2. […] פעם נוספת ההוליסטיות של Apple נסדקת. […]

השארת תגובה