הקרב בין G.hn ל-Home Plug מתחמם

Sigma_G.hn_Power_Plugsמאט ת'יל (Matt Theall) מחברת אינטל וג'ון איגן (John Egan) מחברת Marvell מכהנים כנשיא וכסגן הנשיא של פורום ה-Home Grid, המפתח ומקדם את תקן G.hn לכבילה אלטרנטיבית, שסקירה מפורטת שלו פרסמתי כאן.

כזכור, תקן זה משלב את שלושת מרכיבי הכבילה הקיימים – חשמל, טלפון וקואקס למסגרת אלטרנטיבית אחת שלא דורשת מהלקוח הבייתי לפרוס כבלי תקשורת חדשים.  באמצעות ממשק ה-G.hn יוכל כל אחד מהכבלים הללו להעביר תקשורת וניתן יהיה לשלב בינהם בצורה קלה ופשוטה.

במסגרת כנס CES 2013 הסכימו השניים להיפגש איתי לראיון שנמשך הרבה מעבר לזמן שהוקצה לו מראש.  ג'ון איגן, שמעורה בצדדים הטכניים של התקן, היה במהלך הראיון מאוד גלוי והחלטי והתייחס במפורט לשאלה שלי לגבי מוצרים המבוססים על תקן G.hn בארבעה הקשרים – סוג המוצרים שנראה בשוק, תאריך הזמינות שלהם, עלותם וזהות היצרנים שלהם.

לדעתו המוצרים הראשונים שנראה בשוק, תחת תקן G.hn, יהיו מתאמי חשמל כיוון שבתחום זה יש לתקן החדש יתרונות רבים מול תקן ה-Home Plug בו נעשה שימוש היום.  הוא הדגיש שלמוצרי G.hn אין בעית פאזות, הם חסינים יותר לרעשים ואינם מושפעים מנוכחות של מתאמים אחרים.

בנוסף, טווח הפעולה שלהם גדול בהרבה ומהירות העבודה שלהם, גם בטווחים גדולים, טובה הרבה יותר – מה שהופך אותם למתאימים מאוד להעברת ודיאו גם ברמת HD.  איגן מעריך שרק כמה חודשים אחרי שנראה את מתאמי החשמל הראשונים על המדפים בחנויות, יגיעו מוצרים נוספים שישלבו את שלושת סוגי הכבילה ברכזת אחת (gateway).

מבחינת התיזמון, הוא הדגיש יותר מפעם אחת שיראה זאת ככישלון אישי שלו אם במהלך הרבעון הרביעי של השנה לא יתחילו לעלות מוצרים המבוססים על תקן G.hn על המדפים.  לדבריו, רכיבי הסילקון של Sigma, שהם התשתית עליה מתבססים מוצרי G.hn, נמצאים כבר בדור השני ולקראת סיום תהליך האישרור על ידי הפורום.  הוא ציין שמרגע אישרור הרכיבים יעבור שבועות ספורים עד שהיצרנים יתחילו לבנות את המוצרים.

בתמונה משמאל ניתן לראות 4 מתאמי חשמל המבוססים על הדור השני של רכיבי Sigma הפועלים על אותה רשת חשמל, כאשר בין כל שניים מתבצעת העברת וידאו באבחנה גבוהה (HD).  הדגמה זו מוכיחה כי על בסיס רכיבי G.hn ניתן להעביר ברשת החשמל הבייתית שני זרמי וידאו באופן חלק וללא הפרעות.

בתחום המחיר, לא היתה לאיגן בשורה ולדעתו עלות מתאמי החשמל המבוססים על G.hn תהיה זהה, פחות או יותר, לזו של Home Plug.  לדעתו, בשלב הראשון ועל מנת להתחרות במתאמי ה-Home Plug הם אולי יהיו זולים יותר אבל ברגע שיתבררו היתרונות שלהם, המחיר יעלה ויתכן אף שיהיה יקר יותר מזה של מוצרי Home Plug.

כפי שזה נראה כרגע, לקראת סוף שנת 2013 זירת הכבילה האלטרנטיבית, ובמיוחד זו המתבססת על קווי חשמל, תתחמם מאוד ואנו צפויים לראות מאבקים מרים, הן שיווקים והן תמחיריים, בין מוצרי ה-G.hn למוצרי ה-Home Plug.  בשלב זה קשה לדעת מי מבין השניים יצא מהקרב כשידו על העליונה, אבל סביר שאנו, הצרכנים, נרוויח לא מעט מכך.

3 תגובות לפוסט “הקרב בין G.hn ל-Home Plug מתחמם”

  1. […] שבגללה אני מעלה מהאוב את הפוסט הזה היא ראיון שקיימתי במסגרת CES 2013 עם ג'ון איגן (John Egan), מחברת Marvell […]

  2. […] מדבר"… הסיבה שבגללה אני מעלה מהאוב את הפוסט הזה היא ראיון שקיימתי במסגרת CES 2013 עם ג'ון איגן (John Egan), מחברת Marvell […]

  3. […] שני הארגונים הללו קיימת יריבות מרה עליה עמדתי בפגישה שערכתי עם נשיא פורום ה-HomeGrid ב-CES 2013.  בשלב זה קשה לדעת מי […]

השארת תגובה